שר המשפטים מקדם: שיקים שחזרו לא יקפיאו חשבונות - סרוגים

שר המשפטים מקדם: שיקים שחזרו לא יקפיאו חשבונות

משרד המשפטים הודיע היום כי שר המשפטים מקדם תקנות שימנעו הקפאת חשבונות עקב שיקים חוזרים בשל המצב הכלכלי. במשרד המשפטים מבהירים: "אין בתיקון התקנות משום אישור שלא לשלם חובות"

author-image
שר המשפטים מקדם: שיקים שחזרו לא יקפיאו חשבונות
  צילום: שלומי אמסלם, לעמ

משרד המשפטים הודיע היום (ראשון) כי בעקבות משבר הקורונה, שר המשפטים אבי ניסנקורן מקדם תקנות שימנעו הקפאת חשבונות של אזרחים שהשיקים שלהם חזרו עקב המצב הכלכלי.

התקנות החדשות נועדו להקל על הציבור בתהליך החזרה לשגרה ולסייע לאוכלוסיות המתקשות לשמור על יציבות כלכלית בעקבות משבר הקורונה. את המהלך הובילה במשרד המשפטים עו"ד רני נויבואר, ראש אשכול משפט אזרחי בייעוץ וחקיקה. עם כניסתו לתפקיד, אישר אותן שר המשפטים והנחה להעבירן לוועדת החוקה באופן מיידי.

עוד באותו נושא

נתניהו: "עדים לשיעורי הדבקה גבוהים בישראל"

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, חלה עלייה דרמתית בכמות השיקים החוזרים ובמספר החשבונות שהוגבלו. אזרחים רבים שלא צפו את המשבר, וביניהם עצמאים ובעלי ועסקים קטנים, עלולים למצוא את חשבונותיהם מוגבלים, באופן שיקשה על המשך התנהלותם.

חוק שיקים ללא כיסוי קובע שחשבון בנק יוגבל אם בתקופה של שנה חזרו 10 שיקים או יותר, כיוון שלא היה להם כיסוי מספיק בחשבון. להגבלת חשבון בנק משמעות מרחיקת לכת. כך למשל, בעל החשבון לא יכול להוציא שיקים נוספים. בנוסף, הגבלת החשבון משבשת את חייו של בעל החשבון ופוגעת במוניטין שלו.

שיקים חוזרים לא יקפיאו חשבונות (צילום: Flash90)

על פי התקנות החדשות, שיק שהופקד החל מתאריך 4.3.2020 ועד ליום 22.6.2020 וחזר מחמת היעדר כיסוי לא יובא בחשבון בספירת השיקים לצורך הטלת הגבלה לפי החוק.

עו״ד רני נויבואר מבהירה: "התקנות ימנעו את הגבלת חשבונות הבנק של אותם לקוחות שהשיקים שלהם חזרו בגין משבר הקורונה, ובכך תימנע פגיעה בבעלי החשבון, ובמוניטין שלהם".

"בנוסף, מניעת ההגבלה תאפשר ללקוחות להמשיך לנהל את עסקיהם ולהשתקם מהמשבר, בצורה פשוטה יותר. עם זאת יצוין, כי אין בתיקון התקנות משום אישור שלא לשלם חובות, וגם השיקים לא מתבטלים, אלא שהתקנות נועדו להקל על המשך הפעילות העסקית".

משרד המשפטים (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מה.... .
שמעון | 07-06-2020 15:15
כך מעודד מסחר . מי יקח שקים עתה אתה חנפן
2
ניסנקורן
יהודה | 07-06-2020 17:29
זה בדיוק אישור שלא לשלם חובות טעות חמורה של איש שלא מכיר ויודע מה קורה נחכה ונראה