מייגן מרקל מגיבה למותו של ג'ורג' פלויד: "חייו היו חשובים"

מייגן מרקל מגיבה למותו של ג'ורג' פלויד: "חייו היו חשובים"

הדוכסית מייגן מרקל, בת לאימא אפרו-אמריקנית שחוותה בעצמה גזענות בילדותה-הגיבה למותו הטרגי של ג'ורג' פלויד שנהרג בידי שוטר ושיתפה בזיכרון ילדות מהמחאות נגד הגזענות בשנת 1992. צפו

בעקבות הגזענות: מייגן משתפת בזיכרון ילדות קשה
  צילום: מתוך יוטיוב

ברקע המחאות והמהומות בארה"ב, הדוכסית מייגן מרקל הגיעה לדבר עם תלמידים בתיכון בו למדה בלוס אנג'לס על גזענות ועל מותו הכואב של ג'ורג' פלויד. מרקל בת לאימא אפרו-אמריקנית שחוותה בעצמה גזענות בילדותה, הסבירה מדוע נמנעה עד כה להתייחס בפומבי למותו של פלויד: "רציתי להגיד את הדברים הנכונים, אבל הייתי מאוד עצבנית ופחדתי מאוד שיקטלו את זה. אבל הבנתי שהדבר הלא נכון היחיד שאפשר לומר – זה לא לומר כלום".

מייגן שיתפה בכאב על מותו של פלויד וציינה כי הוא לא האפרו-אמריקאי היחיד שנהרג בשנים האחרונות בידי המשטרה המקומית בשנים האחרונות. "חייו של ג'ורג' פלויד היו חשובים, חייה של ברונה טיילר היו חשובים, וחייו של פילנדו קסטיליה היו חשובים..", סיפרה מייגן והוסיפה שמות נוספים.

במהלך הנאום, מייגן שיתפה את התלמידים בזיכרון הילדות שלה ממחאות הגזענות שנערכו בשנת 1992, לאחר שהשחקן רודני קינג ספג מכות איומות. "הייתי בת 11 או 12, בדיוק לפני שהתחלתי את לימודיי בתיכון, אז החלו המהומות בלוס אנג'לס, שנגרמו על ידי מעשה גזענות חסר טעם. אני זוכרת שהיה עוצר ואני זוכרת שברחתי הביתה ובנסיעה ראיתי אפר נופל מן השמים, הרחתי את העשן שהיה בחוץ.. אני זוכרת אפילו שראיתי גברים בחלק האחורי של הטנדרים מחזיקים אקדחים ורובים". סיפרה מייגן ושיתפה כי עד היום הזיכרונות לא עוזבים אותה: "זוכרת שאחרי המהומות הגעתי הביתה והסתגרתי בפנים וראיתי את העץ, שתמיד היה שם, חרוך לחלוטין. והזיכרונות האלה לא נעלמים".

מייגן שעברה רק לאחרונה עם הנסיך הארי ובנה ארצ'י להתגורר בלוס אנג'לס, הביעה את דעתה על המצב שנוצר בעקבות המהומות בשבוע האחרון: "מה שקורה בארצנו ובמדינתנו ובעיר מולדתנו, לוס אנג'לס, הרסני לחלוטין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בישראל שוטרים מתייחסים לא פחות ממה שקרה בארה"
שירה | 07-06-2020 2:44
אתיופים ספרדים חרדים המשולש הסובל מגזענות משטרתית