הסניגור הארצי: לאפשר כניסת עורכי דין לבתי הכלא - סרוגים

הסניגור הארצי: לאפשר כניסת עורכי דין לבתי הכלא

ראש הסנגוריה הציבורית, ד"ר יואב ספיר, פניה היום אל השר לביטחון פנים בבקשה לא לחדש את מגבלות הקורונה במתקני הכליאה: "פגיעות בלתי מידתיות ובלתי סבירות"

הסניגור הארצי: לאפשר כניסת עורכי דין לבתי הכלא
  יונתן זינדל/ פלאש 90

הסניגור הציבורי הארצי, ד"ר יואב ספיר, פנה היום לשר לבטחון פנים, אמיר אוחנה, בבקשה כי לא יאריך את איסור הכניסה של מבקרים ועורכי דין לבתי המעצר ובתי הכלא, בטענה שהדבר לא נצרך עוד לאחר שמגבלות הקורונה מוסרות אחת אחרי השנייה.

ספיר כתב: "בהינתן חוות הדעת העדכנית האמורה של משרד הבריאות, ועם סיום מצב החירום המיוחד שהוכרז במערכת המשפט והסרת המגבלות השונות שהוטלו על הציבור בכללותו, כמו גם השיפור הניכר במצב התחלואה הכללית בנגיף קורונה – אנו סבורים כי אין עוד הצדקה עניינית למנוע את חידוש הביקורים במתקני הכליאה".

עוד באותו נושא

עורכי דין דתיים מוחים: בתי המשפט יעבדו בתשעה באב


5

"המניעה המתמשכת של ביקורי עורכי הדין מקשה מאד על יכולתם להעניק ייצוג משפטי הולם לעצורים ואסירים, ומהווה פגיעה קשה בזכותם של הכלואים להליך הוגן ולנגישות לערכאות משפטיות. שלילת ביקורים של בני משפחה, בפרט כאשר בשלב זה האסירים לא יוצאים לחופשות,היא פגיעה קשה ביותר הן באסירים והן בבני משפחותיהם".

ספיר טוען כי: "פגיעות אלה הן בלתי מידתיות ובלתי סבירות לאור חוות הדעת של משרד הבריאות ממנה עולה במפורש שניתן להשיג את תכליתן באמצעים פשוטים אחרים. כידוע, המשק כולו חוזר למעשה לשגרה, והחיים במדינה שבים למסלולם ומתנהלים כמעט כסדרם. על רקע זה, המשך הטלת המגבלות דווקא על אוכלוסיית הכלואים החלשה, צורם במיוחד".

"לפיכך, אני פונה אליך בבקשה להימנע מהארכה נוספת של תוקף ההכרזה שבנדון, כך שמעת סיום תוקפה של ההכרזה הנוכחית היום תתאפשר כניסתם של עורכי דין למתקני המעצר ובתי הסוהר לשם מילוי תפקידם המקצועי כראוי, וכן יתאפשר לעצורים ואסירים הזכאים לכך לפגוש את בני משפחותיהם לאחר למעלה מחודשיים בהם הדבר נמנע מהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודק.לפחות מחצית העו"ד,אם לא יותר,מקומם בכלא!
אזרח | 27-05-2020 11:20
.