גיל ברינגר באולפן סרוגים: "בפרקליטות לא מבינים מתי נגמר הגבול"

גיל ברינגר באולפן סרוגים: "בפרקליטות לא מבינים מתי נגמר הגבול"

הפרשן המשפטי, עו"ד גיל ברינגר, מעיד באולפן סרוגים כי מהיכרותו עם היועמ"ש מדובר ב"איש ישר דרך", ומה יקרה אם ראש הממשלה יורשע? "ממליץ לכולם על עסקת טיעון מאוד מקלה"

author-image
גיל ברינגר: "בפרקליטות לא יודעים גבול"
  (צילום ועריכה: יוחנן בלייך)

ביום ראשון האחרון נפתח משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבית המשפט המחוזי בירושלים. לפני הדיון נתניהו נשא נאום שהשתלח בפרקליטות, במשטרה ובתקשורת. מאז, בכירים במשטרה שיגרו אל נתניהו איומים מרומזים, והשר לביטחון פנים דרש לאתרם. הפרשן הפוליטי עו"ד גיל ברינגר, מי שהיה יועצה הבכיר של שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, בא לאולפן סרוגים לדבר על הכל.

אתה עושה הבחנה בין תיקי נתניהו, בגלל זה קיבלת התקפות בימין ומשמאל

"בטור שפרסמתי בגלובס ביקשתי לעשות הבחנה, מי ישמע, עניינית בן תיק אלף לתיקים 2000 ו-4000. אני לא יודע אם ראש הממשלה זכאי או לא בתיק אלף, אבל זה תיק לגיטימי לבירור בבית משפט כי על פניו נעברו פה עבירות. אני יודע לזהות את המעשים בספר החוק הפלילי. לעומת זאת, בתיקים 2000 ו-4000 יש לי תחושה של הפללה של התהליך הפוליטי, יש כאן תן וקח פוליטיים. לטעמי אולי מסריחים, אבל לגיטימיים. אני מזהה את זה כמקטע לגיטימי של ההליך הפוליטי ולכן לא ברור לי איך זה התגלגל לבית המשפט".

"הבעיה של נתניהו היא ששלושת התיקים מעורבים אחד בשני. צר לי לראות שנאמני נתניהו מנסים להגן על מעשיו בטענות מוזרות כמו 'מה זה שבע מאות אלף שקל בין חברים', או כמו שבנו כתב לי אתמול 'זה מה שחברים עושים'. לי לא יצא להחליף עם החברים שלי, בוודאי שלא עגילי זהב, אבל גם לא סתם ככה מתנות ב700 אלף ש"ח. לעומת זאת בתיקים 2000 ו-4000, אם אלה עבירות, ניתן להאשים כמעט כל חבר כנסת ושר בעבירות דומות. אלה האשמות תקדימיות, לא רק ברמה הישראלית, אלא ברמה העולמית".

עוד באותו נושא

נתניהו: "לא אסכים לעסקת טיעון בשום פנים ואופן"


13

כלומר יש כאן כניסה ליחסי 'פוליטיקה – תקשורת'?

ממש. בוודאי בתיק 4000. זאת לא רק שאלה האם יש שוחד כשהמתן הוא יחס חיובי כלפי ראש הממשלה. זאת לא רק שאלה משפטית. אם אתה טיפה הולך אחורה, אתה שואל את עצמך מה, כל השכל הזה, כל המחשבות האלה, נפלו רק בפרקליטות הישראלית? זאת אומרת, בשום מקום בעולם, באף מדינה מערבית אין תקדים שסיקור חיובי יכול להיחשב למתן שוחד ורק בישראל הצליחו לזהות את הדבר הזה? לא במקרה בשום מקום בעולם זה לא נחשב בעבירת שוחד, כיוון שמבינים שלפוליטיקה יש כללים משלה".

"זה יכול אולי באופן מילולי, דבקני, טהרני, להיכנס לתוך עבירה שמופיעה בסעיף כזה או אחר של חוק העונשין אבל לא נכון לעשות זאת. מעולם לא עשינו את זה לפני כן, ואף מדינה בעולם לא עושה זאת כיום. לא מכניסים סיטואציה כזאת אל תוך הדין הפלילי. אפשר לעשות את זה, אבל זה לא נכון. אם סיקור חיובי זאת עבירה, הייתי בכל כך הרבה סיטואציות שהעבירות האלה נעברו. פוליטיקאים עוברים את ה'עבירה' הזאת בכל יום כמה פעמים".

אתה מאמין שיש "פרקליטות שבתוך הפרקליטות" שמנסה לשלוט במדינה?

"אני לא מאמין בקונספירציה הזאת. יצא לי לפני למעלה מעשור להתמחות בפרקליטות המדינה הפלילית, לא נפגשתי שם בקונספירטורים. יכול להיות שבן אדם כזה או אחר כן מחזיקים בעמדה כזאת ומנסים להפיל אדם כזה או אחר, אני לא חושב שיש קשר במובן הקונספרטיבי. הפרקליטות היא מוסד גדול שמנסה לגדול. מה שאנחנו רואים בישראל משנות ה70 במעמד של הפקידות המקצועית, הפרקליטות והייעוץ המשפטי על חשבון הדרג הנבחר. תיקי נתניהו הם דוגמה לכך, הפרקליטות גדלה ושואלת את עצמה למה לא לבחון עוד ועוד סיטואציות לאור הכלים שכבר בידם. אני לא חושב שהם עושים את זה מאיזו מחשבה מרושעת, הם פשוט לא מבינים מתי נגמר הגבול של הפרקליטות ומתחילה הפוליטיקה".

עוד באותו נושא

מכתבים שיכולים לשפוך אור על תיק 4000 נקבעו כחסויים


60

אתה מאמין שאותם אנשים הם שומרי הסף?

"אני כופר במושג הזה, מבחינתי שומר סף הוא פוליטיקאי, לא פקיד. כשמדברים על פקיד ומכנים אותו שומר סף, אני לא מאמין בזה. על מי הוא שומר ומפני מי? התחושה היא שקוראים כך לפקידות כי הם שומרים על הציבור מפני נבחריו, אני לא חושב שצריך לעשות זאת, לפעמים צריך לשמור על הציבור מפני פקידיו. האנשים הכי מוצלחים לשמור סף הם אלה שיש להם אחריות, שהציבור בוחר אותם ומתחשבן איתם במידה ופעלו שלא כדין. כשנבחר ציבור פועל שלא כדין, אפשר להעיף אותו בבחירות. מה תעשה עם פקיד שהוא 'שומר סף' שאתה תקוע איתו לכמה שנים, מה תעשה כשהוא פישל? אתה תקוע איתו. באיזה מובן הוא שומר סף? מה הוא חייב לי כציבור? הוא יודע שהוא בכל מקרה ישראל בתפקיד".

מנדלבליט – איש ישר דרך

יש טענות שהיועץ המשפטי לממשלה סחיט, שמענו את השר אמסלם טוען שהוא עבריין לכאורה.

"אני חייב להגיד שאני לא אוהב את ההתבטאויות האלה. להגיד על אדם עבריין ואז להתחכם ולהוסיף את המילה 'לכאורה' זה לא מקובל בז'רגון שלי. אם יש לך הוכחות, תביא. אם אין לך, אל תפזר אבקת לכאורה כדי לא להיתבע אחרי זה. ההתרשמות שלי מהיועץ המשפטי לממשלה הנוכחי, אביחי מנדלבליט, היא של איש ישר. אני חייב לומר שהסנטימנט שלו מבחינת התפיסה הוא במקום הנכון. אני לא בטוח שנכון לומר אותו דבר על כל סביבתו".

"לא הייתי הולך למקום הזה של להגיד 'עבריין' ואז להתחכם ולהגיד לכאורה. אני כן חושב שיש קלטות ויש חומרים שאני חושב שכדאי מאוד לחשוף אותם. אם הכל בסדר, תוציא אותם. אם לא בסדר, אז אני מבין את ההסתרה. אני חייב לומר שכשאני שם את זה בצד ומנסה להתרשם מהאישיות של האדם שהכרתי במשרד המשפטים: איש ישר דרך".

אומרים לי גורמים במשרד המשפטים שהחיסיון בהקלטות תלוי רק באשכנזי

"זה נכון שכשיש חיסיון רק הנהנה ממנו יכול להתיר אותו, וזאת טענה משפטית שעשויה להיות נכונה. אבל יש דרך להכשיר הקלטות חסויות כדי שיהיה ניתן להשתמש בהן. אם צריך, אני מוכן לתת תזכורת לשי ניצן או ממשיכיו מה קרה עם הטלפון של אפי נווה שלקח שנייה וחצי להכשיר את ההקלטות שלו כשעיתונאית לקחה אותן בדרך לא דרך. יש דרכים להכשיר את ההקלטות, זאת לא שאלה משפטית".

עוד באותו נושא

תלונה נגד רביב דרוקר: "הדיח עדים נגד נתניהו"


43

אותם גורמים אומרים לי שבמקרה אפי נווה הוא נחשד בעבירות חמורות, אז זה שונה

"אנחנו שמענו את יו"ר ועדת האיתור שלא נחשף להקלטות מנדלבליט, הוא אפילו לא ידע על קיומן. הוא אמר שהוא לא יודע אם היה בוחר בשנית במנדלבליט לכהונת היועמ"ש. אפשר תמיד להכשיר אם יש אינטרס ציבורי משמעותי, ויש כאן. לא ברורה לי הבריחה כאן".

חשפנו כאן לפני כשבוע שמסמכים חשובים בתיק 4000 נקבעו כחסויים ועורכי דינו של ראש הממשלה לא קיבלו אותם. ראש הממשלה קושר בין הניסיון להסתיר את המסמכים ובין הניסיון להסתיר את ההקלטות, יש קשר?

"אני לא בטוח. לא צריך להיות תמימים. לפי החוק הפלילי כל חומרי החקירה אמונים לעבור לסניגור ביום שמוגש כתב אישום. היה ולא עברו חומרי חקירה, הדבר לא תקין. ליאת בן ארי טענה ביום ראשון בבית המשפט שאין עוד חומרים, אין עוד ראיית זהב נוספת. הסתבר שיש רישום של מומו פילבר, תרשומת פנימית, אבל הפרקליטות עומדת על זה שאין עוד דבר כזה – אז אנחנו צריכים להמתין ולראות אם יש או אין".

הרשעה? ממליץ לכולם על עסקת טיעון

למה יכולה להביא הרשעה של ראש הממשלה בתיקים 2000 ו-4000?

"אנחנו מדברים על דרמה פוליטית ברמה הכי גבוהה שלה, ראש הממשלה מן הסתם לא יוותר וילך לבית המשפט העליון. להגיע לעליון בערעור על המחוזי ירושלים כשכבר הרשעה מאחוריך והמערכת הפוליטית ממשיכה להתקיים, וזאת שאלה איך היא תתקיים באותו זמן. אם המערכת תמשיך להיות עם ראש הממשלה נתניהו כשהוא כבר הורשע בדין במחוזי ירושלים וככה מגיע לבית המשפט העליון זה דרמה שברור שאנחנו לא מכירים, היא מסוכנת".

"אני באופן אישי הייתי ממליץ לכולם על עסקת טיעון מאוד מקלה בהקשר הזה אני חושב שגם יש את כל ההצדקות לכך, אבל בשביל זה אני חושב ששני הצדדים צריכים במקרה של הרשעה לשקול מחדש, לפרקליטות יש את כל הסיבות לזה. אם ראש ממשלה מכהן יורשע, ואני מקווה שהוא לא יורשע ויצא זכאי בדין, אבל חלילה אם כן אני מקווה שהוא יהיה מספיק חכם לעשות עסקת טיעון כדי לחסוך לכולנו את הג'ונגל שיפתח אחר כך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
48 תגובות - 26 דיונים מיין לפי
1
תיק 4000 הוא לא על סיקור חיובי
ממש | 26-05-2020 17:19
הוא על השתלטות עוינת על כלי תקשורת. תשאל את ינון מגל מה בדיוק הלך שם...
בכל עסקת בעלי עניין צריך אישור של השר
חרטטן | 27-05-2020 0:05
.
אלוביץ לא צריך אישור של ביבי
חרטטן | 26-05-2020 20:34
בשביל למכור מניות, ולשר התקשורת יש את הסמכות להסיר חסמים על בזק. הציבור יחליט אם הוא מרוצה מהתפקוד שלו. הפליליזציה של החלטות השרים נועדה לבסס את שלטונה הדקטטורי של חונטת צאלח א-דין
מה שפלילי שהכסף של הפנסיות שלנו כמילארד שקל
הועבר לאלוביץ,הבנת? | 26-05-2020 18:33
ומי שהתלונן דרך אגב זה בעלי מניות בבזק שהפסידו מיליונים בגלל האישור שקבל אלוביץ לעסקת בעל עניין , מכר לבזק כשהוא בעל השליטה בה , למרות שרוב המניות מוחזקות בידי הציבור , את yes שהוא היה הבעלים שלה , בפי 3 משוויה , וזה באישור שנתן לו שר התקשרת ..... ביבי נתניהו . בעלי מניות בבזק התנגדו לעניין וכך נפתחה חקירה פלילית במסוי וכלכלה .... בהמשך הגיעו לראש הנחש .....
ומה בדיוק פלילי בזה?
מתנחל | 26-05-2020 17:46
?
2
סערה בלב ובנפש!
המפקד חגי | 26-05-2020 17:21
תעלה שמירה
מהכרות רבת שנים עם נתניהו , ידוע לכל שהוא שקר
רמאי נוכל וקמצן | 26-05-2020 18:38
ונמאס ממנו , מקווה שלא יעשו לו עסקת טיעון , שישב בכלא ...... הירשזון ישב , דרעי ישב , קצב ישב , אולמרט ישב , והוא מושחת יותר מכולם יחד אז לא נורא אם ישב ....
3
מדובר בנוכל חסר מעצורים
שום עסקה | 26-05-2020 17:27
כבר עשו עסקה עם אשתו הנוכלת שמיהרה להתנער ממנה לאחר שנחלצה בעור שינייה. אסור לחזורמעל הטעות. עם נוכלים יד למצות את הדין.
4
לביבי יש גבול - לא יותר מעשר צוללות מיותרות.
קפטן בוב | 26-05-2020 17:32
דוגמה ומופת לכולנו.
מממנים את המיליונרים
שרה | 27-05-2020 12:50
זה לא רק השתתפות בווילה בקיסריה, זו גם השתתפות באחזקת עוד לפחות 2 בתים שלהם בירושלים, שאיש לא גר שם. למה אתם ואני צריכים לשלם למיליונר השקרן הזה השתתפות בכל הבתים שלו? איפה נשמעה חוצפה מטורפת כזו. אסור להסכים לזה!!!!
וגם מטוס פרטי,ומעון חלופי,וארוחות באלפי ₪
ביבי סמל הצניעות | 27-05-2020 6:56
ועוד לא דברנו על כל דרישות המימון לביתו הפרטי בקסריה , אבל הכל מתגמד מול פרשת הצוללות , ומאות המיליונים בדולרים שקבל דודו מטיסנקרופ , וזה לא נחקר ..... וחייב להחקר .... ביבי סכנה לעצם קיומה של המדינה , לא אני אמרתי ,זה ראשי המוסד והשבכ לדורותיהם אמרו .....
בוב דביל.כשתראה כסף שישב בכלא.ולא אתה תשב
שמעון י. | 26-05-2020 20:11
עשה טובה אל תבחר בו.אתה עושה שם רע לישראלים.אתה שונא אותו ואני שונא עוורים כמוך
5
כורי עכביש
משל | 26-05-2020 17:58
טעות במשל כורי העכביש של נאסראללה. כורי העכביש בישראל הם הכורים שטווה המושחת בכל אמצעי התקשורת. ההיבריס שלו שגרם לו להקליט את הפגישות עם מוזס חשף את קצה הקרחון. האיש מושחת ומשחית את כל סביבתו. תיקי 2000 ו4000 הם תיקים פליליים מובהקים. זה לא מתחיל להיות דומה לתן וקח שבין פוליטקאי כמקור לבין עיתונאי כמפרסם
כורי פחם....
עובד | 26-05-2020 18:15
את העכבישים תשאיר לזיקיות.
6
מעולם
בר בי רב | 26-05-2020 18:01
אני אדם שלא הוגה הרבה בעיתונות חילונית או בטלויזיה, אלא רק בעיתונים של הסקטור הדתי. מוזר לי שלעולם אבל לעולם, אתר סרוגים , לא פירסם ולו תגובה אחת שלי. תמיד כותבים לי : תגובתך התקבלה והיא תפורסם בהתאם....... , ואין קול ואין עונה ואין קשב. זאת מוזרות שגובלת בחוצפה מצד המצנזרים לסוגיהם במדור סרוגים.
7
ברינגר שליח הקרן לישראל חדשה. לא יעזור לכם
ניל מכר נשמתו לשמאל | 26-05-2020 18:12
ביבי יאכל אתכם עם המשקפיים.
בנתיים ביבי אוכל את המדינה על כל מוסדותיה
ואנחנו מובטלים בסגר | 26-05-2020 18:50
.
8
מנדבליט ישר דרך?
מרדכי | 26-05-2020 18:24
כיצד ניתן להגיד על אדם שמסתיר חומר נגדו כאדם ישר דרך ,האם עוד גיל ממשיך בשיטה של המשפטניים שכולם טיפשים ולא מסוגלים להבין מה קורה כאן,יסלח לי העוד הנכבד, הישר דרך שלו פשוט ניסחט עי ניצן כאשר הקלטות מוחזקות בכספת עד רגע זה
מנדלבליט לא הסתיר וביבי ידע ופרקליט המדינה
התנגד , אבל ביבי רצה | 27-05-2020 18:59
ועכשיו הוא כבר לא רוצה , אז פתאם צצו כל הפרשיות הישנות , זה מה שקורה כשנוכל שקרן הופך לראש ממשלה ומאחז את עיני חצי מדינה , מזל שנותר עוד חצי שמבין את גודל השחיתות , הרמאות , הגנבות והשוחד ......
לאהרון
התמים | 27-05-2020 8:50
כן, מה בנוגע לקלטות נווה ?
לתמים שבאמת תמים
אהרון | 26-05-2020 23:27
איפה היית בקלטות נווה
למרדכי
התמים | 26-05-2020 19:13
יש לך שמץ הוכחה ששי ניצן סחט את מנדלבליט ? זו טענה בעלמא ללא שום תימוכין. קונספירציה הזויה שאין לה שום תימוכין חוץ מדמיונו היוצר של נתניהו - בעל האינטרס הישיר. אשר לחסיון הקלטת : צריך להבין שהשיחה בין אשכנזי למנדלבליט נמצאת בחסיון על פי חוק משתי סיבות. האחת, עקב היותה ייעוץ של עורך דין - וייעוץ כזה חסוי על פי חוק. כך קובע החוק. הסיבה האחרת, כל השיחות בלישכת הרמטכל חסויות. לכן, אל תקשר בין הדברים. כך או כך, מה שמשנה כרגע זה אם יש בתיקי נתניהו ראיות ומה משמעותן המשפטית. יושרו של מנדלבליט אינו סלע המחלוקת בתיקי נתניהו. זה סתם ספין. מה שחשוב הוא מה יש בתיקים. את זאת יצטרך לקבוע בית המשפט.
9
לטובה מורגנשטרן
התמים | 26-05-2020 19:50
מנדלבליט לא הוציא שום חסיון. שיחת ייעוץ של עורך דין חסויה באופן אוטומטי ואסור לחשוף אותה. אגב, על קיום ההקלטה החסויה ידע נתניהו כבר לפני שנים רבות. גם היועץ הקודם, יהודה ויינשטיין, הסב תשומת הלב לקלטת זו. נתניהו בחר להתעלם. למרות זאת, כשהיה מתאים בעיניו - הוא מינה את מנדלבליט. קודם למזכיר הממשלה ואחר כך ליועץ המשפטי לממשלה. זה ממש לא הפריע לו. כשמנדלבליט ראה את הראיות נגד נתניהו והחליט להגיש כתב אישום - פתאום הקלטת מפריעה לו. צביעות וציניות כפשוטן. כך או כך, בתיקי נתניהו מה שיקבע אלה הראיות שיש בתיקיו ולא קלטת השיחות של אשכנזי ומנדלבליט שאין להן שום קשר לראיות בתיקי נתניהו.
10
המגיש מקסים סוף סוף חרד"לי יר"ש כל הכבוד לכם!
יפיתי | 26-05-2020 20:26
המגיש מקסים סוף סוף עם גאוות כיפה! נראה ירש מקצועי רגוע ושולט בחומר ירש לכם! שאפו לכם אתר סרוגים!
11
ג'ונגל אם נתניהו יורשע?
נועם | 26-05-2020 20:26
לדעתי לא יהיה פה ג'ונגל,תהיה פה מלחמת אחים שלא ראינו מעולם.מלחמת אחים שתגרום לחורבן והרס המדינה.
רוצים מלחמה!!
זה דוקא טוב | 26-05-2020 21:15
החרדים גם נלחמים או שיש להם פטור?
12
זה גם לא מקרה שדווקא אפי נווה זכה לכזה טיפול
גם | 26-05-2020 21:10
אל תשכחו שהוא היה בוועדה לבחירת שופטים והעז לשתף פעולה עם איילת שקד. זה בהחלט מצדיק לעוות כל תקנה כדי להסיר אותו מהדרך
אפי נווה לא צדיק .... הוא עבריין ראינו הוכחות
משדה התעופה | 27-05-2020 6:59
וזה לא כולל את כל פרשת מנויי השופטים והשופטות .....
13
נתניהו לא פראייר
אחד שמבין | 26-05-2020 21:17
לפרקליטות למשטרה ולבית המשפט יש הרבה מה להפסיד גם כן ואולי אפילו יותר,בל נשכח שכל התקציבים שלהם והאפשרות לפטר אותם נמצא ביד של הפוליטיקאים.
14
בנוגע למנדלבליט
הלל | 26-05-2020 22:26
למה מינוי של פרקליט מדינה ע'י אוחנה כשר משפטים הוצגה בעיני מנדלבליט כ'חורג ממתחם הסבירות' ולשיטתו אז ששר משפטים אינו יכול למנות פרקליט מדינה ללא נגיעות, ואילו עכשיו מינוי של מנדלבליט עצמו לפרקליט במקביל לתפקידו כיועץ משפטי - מה שהופך אותו להיות השוטר של עצמו - הוא 'סביר בהחלט'? כנראה שתחום הסבירות בעיני כל מערכת המשפט מחליף צורות בהתאם לאג'נדה הנוכחית, ורק משפטנים נאורים יודעים לבחור את הצורה הנכונה. אל לנו אזרחים פשוטים לדרוש במופלא מאתנו. המשפטנים ובעלי הכח המשפיע ביותר במדינה אינם כאחד האדם.... המושג 'אדם קרוב אצל עצמו' הנובע מדברי חז''ל ואשר נעשה בו שימוש רב בפסקי דין שונים במערכת המשפט, אינו תקף כאשר מדובר ביועמ''ש וכל שכן כאשר הוא בנוסף פרקליט מדינה. אכן אין גבול לצביעות ולרמיה העצמית של המערכת הקלוקלת והמנותקת הזו.
למגיב הלל
התמים | 27-05-2020 6:38
מינוי אלדד על ידי אוחנה היה בלתי סביר מכמה טעמים. ראשית, אוחנה שר זמני בממשלת מעבר. שנית, מנדלבליט אמור לעבוד עם ממ פרקליט המדינה כשמנדלבליט הוא למעשה הבוס שלו. לא מממנים סגן למנהל כשהסגן אינו מקובל על המנהל מבחינה מקצועית. מנדלבליט הציע לאוחנה רשימת אנשים ראויים - אוחנה התעקש לבחור בבלתי ראויים. ולא, פרקליט המדינה אינו השוטר של היועץ. הוא פקודו וסגנו.
15
אלה האשמות תקדימיות, לא רק ברמה הישראלית, אלא
ליאת פרידהיים | 26-05-2020 23:08
אלה האשמות תקדימיות, לא רק ברמה הישראלית, אלא ברמה העולמית. יש כאן חיטוט ביחסי עיתונות פוליטיקה, רק אצל נתניהו.
זה לא עיתון ופולטיקה זה מילארד מכספי הפנסיה
של הציבור , הבנת | 27-05-2020 7:01
.
לא תקדימי ולא בטיח.
התמים | 27-05-2020 6:42
המדובר בפוליטיקאי שעושה עיסקה עם הבעלים של כלי תקשורת : אני אשלוט במה שמתפרסם אצלך - ומנגד אתן לך טובות הנאה במאות מליוני שקלים. זו עיסקה פלילית לכל דבר. זה לא סתם תקשורת אוהדת אלא תקשורת אוהדת תמורת הרבה מאוד כסף על חשבון המדינה. מושחת מן היסוד ומאוד פלילי.
16
תיק 1000 שמפניות וסיגרים .יש תקדים של אולמרט
יוסף | 26-05-2020 23:25
שקל . והיועץ מזוז אמר שזה מקובל וזה לא עברה .מה ההבדל
17
פרקליטות
רפפורט | 26-05-2020 23:46
אני מאמין שיש פרקליטות בתוך פרקליטות!! מה קורה עים תיק רות דוד? מה קורה עים אפי נווה? מה קורה עים ההקלטות? מה קורה עים ליאת בן ארי?
למגיב 17
התמים | 27-05-2020 6:46
אז אתה מאמין....ככה טיפטפו לך הפוליטיקאים המושחתים ולכן אתה מאמין. נגד רות דוד הוגש תיק שמתנהל. נגד אפי נווה הוגש תיק שמתנהל. הקלטות של שיחות אשכנזי ומנדלבליט ישנן ועל פי החוק הן אוטומטית חסויות בהיותן ייעוץ של עורך דין. ומה הבעיה עם ליאת בן ארי ?
18
מסתבר שאינטרסים יש גם במערכת האכיפה והמשפט ול
אזרח מודאג | 27-05-2020 1:03
הבעיה היא שמערכת האכיפה והמשפט הגיעה לשפל של חוסר אמון בה וזה הרבה יותר חמור מחוסר האמון בפוליטיקאים כי הם צריכים להיבחר כל פעם מחדש אבל עם פקידים ושופטים אנו תקועים !!! חייבים לאפשר מערכת בקרה שקופה ואמיתית על מערכת המשפט והאכיפה עי נבחרי ציבור עם סמכויות נרחבות
19
המערכת המשפטית והשלטונית נלחמים בעם
דמוקרטוס | 27-05-2020 4:54
אני העם, כלומר: נולדתי במדינה דמוקרטית, אני שומר את חוקי השלטון, ונותן דוח בפני רשויות האכיפה, משלם מיסים לרשויות השלטוניות והמשפטיות. נכון, אני לא מצביע ב15 השנים האחרונות, מה לעשות, גם כשהייתי ילד ואבא ואמא רבו, לא הצבעתי לצד אף אחד מהם, ככה אני 'ילד טוב ירושלים'. אני כן יכול לבקש. לבקש? להתחנן. אבא ואמא, די, אני לא מבין בסוציולוגיה, בדיני משפט, בפילוסופיה המדינית והחברתית, אני סתם 'אדם-עם' עובד, ומשלם. וכאשר המערכת המשפטית, רשויות האכיפה, המערכת השלטונית, הרשויות המחוקקות, נלחמות ביניהם, אני רץ לחדר, נכנס למיטה וצועק 'אבא ואמא די. אבא אשם? אמא אשמה? ההורות - זוגיות, אשמים? תסתדרו ביניכם, ותודיעו לי מתי הבית ממשיך להתנהל. אני אוהב את הרכות וההומניות של אמא אני אוהב את הסמכותיות וההחלטיות של אבא אני זקוק לשניהם אל תתנו לי להכריע בין חלקי האברים החשובים בנשמתי ראו התחוננתם.
20
גיל ברינגר
אא | 27-05-2020 7:02
אדון גיל אם אתה אומר שהאדיוט מנדבליט ישר אז אתה עקום
21
עם כל הכבוד להיכרות מה פתאום להאמין לו ?
מנחם | 27-05-2020 7:12
יועץ משפטי המשמש במדינת ישראל גם כראש התביעה הכללית המסתתר מאחורי צווי איסור פרסום ומתן סטטוס פיקטיבי של הקלטת סתר לשיחותיו כפרקליט הצבאי אינו ראוי לאמון. אף בעל הבית בחברה פרטית לא היה מקבל התנהלות כזאת מחשידה וחסרת שקיפות מצד עובד המשמש אצלו בתפקיד מפתח רגיש ומשמעותי ומיד היה מראה לו את הדלת החוצה.
למנחם
התמים | 27-05-2020 8:58
נגיד שאתה צודק בהנחותיך ( ואתה לא, אבל נשאיר זאת בצד ) אז למה ביבי, כן ביבי, בחר במנדלבליט לתפקיד היועץ- כאשר הקלטות היו ידועות וגם היועץ הקודם ויינשטיין הצביע עליהן ? כשביבי רצה למנות את מנדלבליט, שהיה איש אמונו , הקלטות לא הפריעו לו. כשמנדלבליט ראה את חומר הראיות והחליט להגיש אישום - פתאום הקלטות הן מרכז העניין ? כבודן של הקלטות במקומם מונח. הן לא הנושא במשפטו של ביבי. הנושא הוא : יש ראיות או אין ראיות לעבירות מצד הנאשם ? כל היתר ספינים חלולים והסחת דעת.
22
מקרה חמור??
מאיר | 27-05-2020 8:43
אין תיק (אפי נווה) הזוי כמו התיקים שנרקמו ונרקחו במעבדות סטריליות נגד ראש הממשלה!!!!!! כל בית משפט הוגן וישר בעולם, היה זורק את כל התיקים נגד ראש הממשלה מכל המדרגות,, רק שכאן בגץ,,פרקליטות,, יועמש,, משטרה,, והתקשורת,, רקמו לכאורה מזימה נקודתית, והם הולכים עליה בכל הכוח,, אתה מתייחס למילה לכאורה,,, אנשים במדינה מבינים שהם עומדים נגד גוף משולח רסן שידרוס כל מה שעומד בדרכו,, אין ברירה אלא להשתמש בה,,
*כל* הגופים יחד חברו נגד נתניהו?
אחת | 28-05-2020 2:26
המפכל הימני שהיה מינוי של נתניהו, היועץ המשפטי הימני שהיה מזכירו האישי של נתניהו ומינוי שלו? כל העולם מושחת ורק נתניהו ישר? ונתניהו שהיה אחראי על כל מערכות החוק לא אמר מילה וחצי מילה נגדן עד שדובר על תיקים וחקירות נגדו. תגידן- איפה השכל שלכם?
23
רות דוד
רפי גותם | 28-05-2020 1:05
מעניין מה התשובות של היועץ של השרה איילת שקד על טיוח פשעי רות דוד בפרקליטות עי איילת שקד ומנדלבליט ?
24
מנגלבליט
גל | 28-05-2020 5:50
מר ברינגר , הוא ישר דרך עד שהדרך מתעקלת , והיא רצופה במהמורות ....ועוד עיקולים ואז הדרך רצופה מכשולים ... ישרה ? היא לא!!!!!!!!!!!!!!!
25
ביבי
רבק | 28-05-2020 12:20
אני לא מבין למה לא פותחים את הכותרת עם ביבי לא יורשע אז חצי מדינה צריכה לתת את הדין הראשונים הם התקשורת
26
תיק הצוללות שנתניהו דאג למצרים חייב להפתח מיד
אלי | 28-05-2020 13:40
לא ברור מדוע מנדלבליט פטר את נתניהו מחקירת פשע הצוללות. מדובר בפשע הגדול ביותר בתולדות המדינה אשר בוצע עי ראש ממשלה. נתניהו לא יחמוק מהפשע הזה והוא יתן עליו את הדין, גם אם יחתום על עסקת טיעון. בשום פנים אופן אסור לוותר לנתניהו בעניין הפשע ההרסני הזה, לא בעסקת טיעון ולא בשום עסקה אחרת, חד משמעי.