"סערת המכנסיים הקצרים היא ניסיון לייצר פרובוקציה" - סרוגים

"סערת המכנסיים הקצרים היא ניסיון לייצר פרובוקציה"

יועץ ארגוני טוען כי מאחורי הסערה שפורסמה באתר ynet סביב מניעת כניסת תלמידות לבית ספר ברעננה בשל לבושן, עומד ניסיון לעורר פרובוקצייה: "זהירות - זה פייק!"

"סערת המכנסיים הקצרים היא ניסיון לייצר פרובוקציה"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

רן בראון, יועץ ארגוני שעובד עם בית הספר אלון ברעננה שאמש התפרסמה סערה בעקבות סירוב בית הספר להכניס תלמידות שלבשו בשרב הכבד מכנסיים קצרים, כותב בחשבון הפייסבוק שלו כי הפרשה היא ניסיון לייצר פרובוקציה.

בראון כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "זהירות – זה פייק! אני עובד עם בי"ס אלון שנים. מכיר את הרכזת, המורות, המנהלת ונדהם כל פעם מחדש מרמת המחויבות שלהם לעשייה החינוכית, מהיכולת שלהן להישאר תמיד מעודכנות ומהנכונות להתקדם ולהתחדש בתחום החינוך".

"מיד כשראיתי את הכתבה הרמתי טלפון כי זה לא הסתדר לי עם איך שאני מכיר אותם. חוץ מנסיון לייצר כאן פרובוקציה ולכאורה קושי של התלמידות (ואולי גם הוריהן) לקבל מרות לא הייתה כאן שום אפליה ושום הדרה".

"תקנון בי"ס מחייב גם בנים וגם בנות להגיע עם מכנסיים שאורכם מאמצע הירך ומטה. התקנון נאכף על כל המינים (והוא נמצא באתר ביה"ס וגלוי לכולם). אתמול בערב שאלו הבנות את המחנכת אם יוכלו להגיע בלבוש המוצג בתמונה ונענו בשלילה".

"למרות זאת בחרו (לכאורה בעידוד הוריהן) להגיע לבושות כך. כאשר טענו ש"לבנים מותר" לא הצליחו לאתר אף בן אשר לבושו לא תואם את תקנון בי"ס".

"קוד לבוש נועד להגדיר את צורת הלבוש של אדם בנסיבות מוגדרות. הוא קיים במקומות עבודה, בתנועות נוער, בצבא, בפגישות עסקיות והוא קיים גם בבית ספר. ובהחלט לגיטימי שתלמידים ידרשו לו כל עוד הוא לא מפלה בין המינים".

סערת המכנסיים הקצרים

אמש פורסם באתר ynet כי חלק מבנות חטיבת הביניים בבית הספר אלון ברעננה לא הורשו להיכנס בשעריו כיוון שלבשו מכנסיים קצרים, וזאת למרות השרב.

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "בחטיבות הביניים בעיר יש תקנון התנהגות הכולל גם את קוד הלבוש. כל התלמידים מכירים את התקנון ונדרשים להגיע לחטיבות בלבוש תואם להנחיות".

חברת הכנסת ממר"צ, תמר זנדברג, ישר הודיעה כי תגיד הצעה לקיים דיון מהיר בנושא בכנסת, וב"פורום החילוני" הגיבו: "נדהמנו כאשר נחשפנו להתנהגות המשפילה של הצוות החינוכי בחטיבת אלון ברעננה כלפי נערות שחזרו ללימודים אחרי חודשיים של השבתה. יש הבדל גדול בין תקנון לבוש לבין קוד צניעות".

"התנהגות הצוות נוגדת את הנחיית משרד החינוך לאכיפה שוויונית של קוד לבוש שניתנה בשנה שעברה, הנחיה שהגיעה לאחר קמפיין משותף של הפורום החילוני, שדולת הנשים וקבוצה גדולה של ראשי ערים. אנחנו מחזקים את הנערות ואת הוריהן וקוראים להנהלה להתנצל מיידית על התנהגותה הפוגענית".

מתנועת "ישראל חופשית" נמסר: "מצב שבו יש סטנדרט אחד לבנים ואחר לבנות הוא מצב ברור של אפליה, כזו שמעודדת בנות צעירות להרגיש לא בנוח עם הגוף שלהן בכלל, ובבית הספר בפרט. אנחנו נהיה ברורים – הדרישה לצניעות ולהדרה של נשים מהמרחב הציבורי נכנסת בכוח לתוך בתי הספר, ואנחנו דורשים משר החינוך החדש, שנכנס לתפקידו בימים שבהם האלימות כלפי נשים מתפשטת בבתים, להיכנס לעובי הסוגיה. אחרת התלמידות יהיו אלו שישלמו את המחיר".

בשדולת הנשים בישראל מסרו: "היחס של בתי הספר לרגליים של ילדות ונערות משדר מסר בעייתי ומסוכן. ילדות ונערות אינן אובייקט מיני, ואין להתייחס אליהן ככזה. האכיפה בבתי הספר חייבת להיות שוויונית, בתקנון בית הספר ובפועל. בכל קיץ אנחנו מקבלות תלונות של הורים וילדות על אכיפה לא שוויונית וענישה שאינה תואמת את חוזרי מנכ"ל משרד החינוך. הגיע הזמן שמשרד החינוך יעשה סדר בנושא ויאכוף את התקנות על בתי הספר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מתברר שכל מה שהם עשו לו והכפישו אותו כל השנים
בלי קשר לכתבה | 19-05-2020 8:04
הכל היה פייק אחד גדול של מושחתים שתיכננו את הכל. כל שליחי המפיה אמורים לפצותו על חוצפתם. אבל אתם כבר מכירים אותם במקום לפצותו, השחקנים מוסיפים בחוצפה על חוצפה. איפה שלא תפתחו.
2
נא לשנות את התמונה
י | 19-05-2020 8:54
.
3
למה לפרסם תמונות לא צנועות???אתם אתר דתי?
קובי | 19-05-2020 8:56
לא פעם ראשונה שאתם מפרסמים תמונות לא צנועות, איזה מין אתר דתי אתם?!?!?!?!
זהו, שהאתר הוא ממש לא דתי.
מיכאל | 19-05-2020 9:37
זהו, שהאתר הוא ממש לא דתי.
4
הצביעות אצל הפרוגרסיבים נוראית
דוד | 19-05-2020 9:46
תהיי בלי בגדים, העיקר שלא תהיי אובייקט מיני.
5
תראו לי בן אחד שלובש מכנסיים כאלה קצרות
דארת' וידר | 19-05-2020 9:56
אם יש אפילו אחד אז אני אסכים שהבנות יגיעו ככה לביס
6
אתם הדתיים פשוט חיים בעולם משלכם, הא?
ק | 19-05-2020 11:18
עד כדי כך שאתם אפילו מאמינים לשקרים שאתם בעצמכם המצאתם כדי לכפות על כולם לחיות לפי חוקי הדת. לפני 90 שנה בנות בישראל הלכו עם מכנסיים קצרים, זהים לאלו שלבשו הילדות בסיפור הנל. ההבדל הוא שלפני 90 שנה הדתיים היו קבוצת מיעוט קטנה, שלא חלמה על הקמת מדינת שריעה-יהודית מופרעת, עם מלך נוסח דוד הפסיכופט. כל סיפור ההיטפלות לילדות נובע ממניעים דתיים *בלבד*. לבנים אף פעם לא מעירים, והם לא נדרשים להיות צנועים. יש לכם מערכת חינוך משלכם, תכריחו שם את הבנות להתכסות בבורקה. או כמו אצל החרדים, פשוט תשאירו אותן בבית. ממילא בנות, לפי ההלכה, זה רכוש שמותר למכור אותו.
לא מדוייק
משה | 20-05-2020 9:35
גדלתי בקיבוץ חילוני, אפילו בשנות ה80 בעליזות בנות/נשים לא הלכו עם מכנסיים קצרים כל כך, זה משהו מודרני שלא היה פעם. תסבירו לי איך אבא, לא משנה מאיזה מגזר, מאפשר לבת שלו לצאת מהבית עם מכנס קצרצר עד רמת הלחמניה... לא מבין ולא אבין.
נכון וטוב שכך.
מיקי | 19-05-2020 12:25
אם תהיה לך זכות.תצטרף לעולם שלנו.
7
שטויות
בני | 19-05-2020 13:45
תראו לי בנים עם מכנסיים מאמצע הירך. כל הכתבה שלכם היא ססמא ותו לא. פייק אתר.
8
דוגמה מבית
עקרב | 19-05-2020 15:17
תראו את המורה או האמא שעומדת שם בתמונה ותבינו מי מלביש את הבנות כך,,
9
בלי גבולות לילדים .וגיבוי מלא מההורים
ליזרוביץ רות | 19-05-2020 21:26
אני חושבת שאין פה גבולות. בכל בית ספר בעולם יש קוד לבוש. אצלינו בארץ עוד באים לקראת הילדים. אין תלבושת אחידה. וכשבית ספר מחליט שבנות תגענה לבית ספר במכנס באורך מסויים אז כך יהיה. אבל כיום ההורים של הילדות האלה הם דור שחושב שהכל מגיע להם שהם כח ומעורבים בבית הספר בכל דבר ולא תמיד לטובה. במיוחד בבתי הספר היום ןעדי ההורים שולטים במנהלת.ואם משהו לא מוצא חן בעיני ההורים שאוי ובוי פגעו בילדה שלהם ואמרו לה שהמכנס קצר מידי. בושה ואז רצים לתקשורת
10
מכנס קצר
אמא סבתא ומורה לשעבר | 19-05-2020 21:50
תלבושת אחידה זאת חובה ❗❗ בכל מערכת החינוך בישראל. ❗❗ מגן ילדים עד כתה יב. לא בהמלצה ולא לשיקול דעתם של מנהלי בתי הספר. זה צריך להיות בחוק.
11
ענישה לא שוויונית אמרו ארגוני הטרור הפמיניסטי
אדי | 19-05-2020 22:40
אותם ארגונים שמאפשרים לנשים לפשוע ולא להיענש בדיחה
12
כל מילה של רבי עקיבא זהב
מסכם | 20-05-2020 2:13
כבר אמר אשריכם ישראל שכשאתם עולים עולים עד לרקיע וכשאתם יורדים יורדים עד מתחת גללי בהמה של אומה שפלה. בכל מדינה מתוקנת בעולם לא מאשרים לבנות להגיע בלבוש פרובוקטיבי רק בישראל עושים מזה רעש.. כנראה שהגענו תחת גלליהם של אומה שפלה
אם אתה חושב שהמכנסיים בתמונה הם פרובוקטיביים?
דניאל | 20-05-2020 9:32
אתה כנראה פדופיל...
13
בושה וחרפה
מורה בישראל | 20-05-2020 6:51
אני מוצאת לנכון להביע את תדהמתי נוכח תחושת הזילות שכל אותם ארגונים מדברים בשמם כנגד ביהס וצוות המורים. בכל מקום עבודה, שבו קיים קוד לבוש הוא נאכף ונדרש. כך גם בבתיהס בהם קיים תקנון הדורש מתל' לעמוד בדרישותיו. לא ברור לי היכן מתקיימת כאן הדרה?! בבקשה להגיע עם מכנס עד הברך? כך גם הבנים!!! אין שום הבדל, אין שום הדרה. גם אנו כמורים נדרשים להגיע בקוד לבוש מהוגן ולא פרובוקטיבי. אין בזה שום פגיעה בזכות כזו או אחרת. המכנס הקצר שבו הופיעו התל' מתאים לשעות הפנאי שלהן, לא לביהס ואם ההורים היו משקיעים מעט מחשבה , גם היו מבינים את מקור הבקשה ולא יוצרים פרובוקציה לשם פרובוקציה. כל תלמיד וכל הורה מקהל את תקנון ביהס בתחילת השנה. ההורים ידעו מה נדרש בתקנון. הרי מתחילת השנה היו ימים חמים לא פחות ומן הסתם התלמידות הגיעו עם מכנס מתאים. מה קרה עכשיו שפתאום זה צף ועולה?! פתאום בתוך ביהס נוהגים את מנהג ההדרה. לא מתאים לכם, חפשו לכם מקום אחר שבו תוכלו לפרוץ מטסכמות ותקנות כאוות נפשכם. תרדו כבר מהגב של המורים ובתיהס. באמת שהםכתם אותנו לשק החבטות שלכם בכל הזדמנות. די כבר!!!!
בתקנון כתוב מכנסיים באורך שלא קיים בחנויות
מיכל | 20-05-2020 11:10
רשום: מכנסיים באורך אמצע הירך. זה מוצר שלא קיים בחנויות לנשים כבר משנות התשעים, מה שמאלץ את הבנות להגיע במכנסיים ארוכים לבנים לעומת זאת יש בחנויות מכנסיים באורך אמצע הירך. למעשה בכל הנוגע למכנסיים קצרים - אורך אמצע הירך זה אופנת בנים