תנועת 'עזרא': איפה אנחנו מול הפייסבוק והסמרטפון - סרוגים

תנועת 'עזרא': איפה אנחנו מול הפייסבוק והסמרטפון

500 מדריכים ומגשימים של תנועת הנוער 'עזרא' התכנסו ליום עיון שעסק בתפקידה של תנועת הנוער בעידן המסכים. בנוסף עלה לדיון השאלה האם להסתגר מבחינה דתית או לפרוץ לכל הקהלים.

תנועת 'עזרא': איפה אנחנו מול הפייסבוק והסמרטפון
  פאנל במהלך הכנס. (עזרא)

תנועת הנוער 'עזרא' קיימה היום (ג') יום הצדעה למערך ההנהגה המתנדב בתנועה.

כחמש מאות ממדריכי וממגשימי התנועה התכנסו ליום עיון שעסק בתפקיד תנועות הנוער היום. במהלך הכנס נערכו הרצאות ומושבים שונים בנושא תפקידה של תנועת הנוער, כשהמושב הראשון עסק בעולם האלקטרוני המלא מסכים, ודרכי ההתמודדות עם אינטרנט, סמארטפונים, פייסבוק ותופעות נוספות המציבות אתגר בפני עולם החינוך בכלל ותנועות הנוער בפרט.

בהמשך, עסק המושב השני בבירור חזון התנועה ואמירתה האידיאולוגית, בעיקר סביב המתח שבין דרישה לרף תורני וערכי גבוה, לעומת פנייה לקהלים רחבים ככל האפשר ובהם גם צבורים תורניים פחות.

באחד הדיונים, בהנחיית רכזת ההדרכה של תנועת הנוער העובד והלומד, התקיים דיון סוער בשאלת האחריות החינוכית של המדריך על חניכיו. "ברור שחובתנו לפתוח כלפי החניכים גישות שונות", אמר אחד המדריכים. לעומתו טענה מדריכה "יש חובה להציג דרך ברורה שהיא האמת שלנו".

בסיום האירוע התקיים טקס הוקרה למדריכי ומגשימי התנועה במעמד רב התנועה- הרב יוסי וייצן, מזכ"ל התנועה- בני פרינץ וצוות ההנהגה, בו בירכו המשתתפים את המדריכים והמגשימים וחיזקו אותם בדרכם החינוכית.

רחלי  גלנדאור, מרכזת סניף קטמון אמרה בסיום הכנס: "שמחתי שהתנועה מראה למדריכים הוקרה על השקעתם ומסירותם הרבה במהלך השנה וגם לתת להם צידה לדרך"

מזכ"ל התנועה סיכם את יום ההצדעה במילים: "כשיש כוח עצום של אכפתיות, התלהבות ואמונה בצדקת הדרך, ביחד עם רצון ללמוד, העולם כולו משתנה ומתקדם. אשרינו שאלו מדריכי ומגשימי תנועת עזרא!"

המדרכים והמגשימים מתכנסים (עזרא)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
בטח 500 למה לא. העיקר להתעלם מועידת בני עקיבא
דתי לאומי | 02-04-2013 23:10
סרוגים אתם ילדותיים!
2
ואתה בהחלט מפגין בגרות...
דתלשית | 02-04-2013 23:36
האם תוכל להסביר את הקשר שבין שני חלקי המשפט?
3
לתנועת עזרא: בקשר לשאלה להפתח לעוד קהלים כןלא
בוגרת עזרא. | 03-04-2013 13:22
חשוב אולי לקשור קשרים עם חילונים, אך למה להטיל זאת על ילדים או נוער? אלו הם עדיין בגיל חינוך. ידוע שגם בחינוך נפרד מקהלים אחרים, חודרת החילוניות ורבים מבוגרנו חוזרים בשאלה (הרבה יותר מדי). עוד לא התמודדנו עם הבעיה הזו. אין לשער ערוב רשמי עם החילונים בגיל יסודי ותיכון. ראוי שאת הקרוב בין דתיים וחילונים יעשו המבוגרים
4
בואי אני אסביר לך
דתי לאומי | 03-04-2013 13:24
בועידת בני עקיבא- השתתפו כ500 צירים שמייצגים 360 סניפים ועשרות אלפי חניכים בוגרים מגשימים ועוד מכל הארץ ושורה של רבנים ואישי ציבור חשובים (הנה כמה שמות: הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב וישליצקי, הרב ליכטנשטיין, נתן שרנסקי, שר החינוך, חברי כנסת, עמית סגל, ועוד רבים וטובים) בתמונה של הכינוס הכללי של עזרא בכתבה שרואים יש מקסימום 50-100 חברה שזה נפלא וראוי לדיווח והכל, אבל אני חושב שלהתעלם במכוון מאירוע הרבה יותר גדול ומכונן בציונות הדתית שגם ארך מספר ימים זה בהחלט ילדותי בהתחשב בעובדה שאני גם מנחש למה סרוגים מתעלמים מבני עקיבא (סכסוך מזה כמה שנים בין סרוגים לבני עקיבא שבמסגרתו סרוגים מדליפה את השם החדש בכל חודש ארגון לפני הזמן כנקמה על שבני עקביא הקימו את האתר שלהם דרך אתר כיפה ולא דרך סרוגים) קפיש?