כאוס במערכת ההודעות של משרד הבריאות בשומרון - סרוגים

כאוס במערכת ההודעות של משרד הבריאות בשומרון

34 בני אדם, ביניהם שדרת הניהול של הישוב שבי שומרון קיבלו בטעות הוראה להכנס לבידוד. משרד הבריאות מתעכב בשחרורם. יוסי דגן: "לא ניתן להשאיר עשרות בני אדם בבידוד ללא סיבה"

author-image
כאוס במערכת ההודעות של משרד הבריאות בשומרון
  הודעת מעקב קורונה (צילום: סרוגים, דוד כהן/ פלאש 90)

במועצת שומרון מאשימים את משרד הבריאות שמערכת ההודעות שלו לתושבים מתנהלת בכאוס.

הדבר מגיע לאחר ש-34 בני אדם, ביניהם שדרת הניהול של הישוב שבי שומרון, קיבלו ביום שלישי האחרון הודעה ממשרד הבריאות, על כך שהם צריכים להכנס לבידוד, אלא שכולם היו לבד או בביתם בשעה בה נקב משרד הבריאות, שאנשים אלו היו בקרבת חולה מאומת.

משרד הבריאות שלח הודעה לכ 15 גברים בישוב כי הם היו בקרבת חולה מאומת ב 24.3 בין השעות 23:00 ל 24:00 אף שכולם שהו בביתם. ול כ 20 נשים הודיע שהיו בסמוך לחולה מאומת בין השעות 15:00 ל 16:00 אף שגם הן שהו בביתן או לבדן.

בין התושבים שקיבלו הוראה להכנס לבידוד בטעות: יו"ר הישוב אלי אלול, חברי הוועד המנהל של הישוב, סגן הרבש"צ רכזת הקהילה, בעל המכולת חברי צוות החירום הישובי ועוד.

על פי הוראת מנהלת תחום הבריאות במועצה האזורית שומרון, פנו התושבים למשרד הבריאות בבקשה לשחררם אלא שעד לרגע זה שוחררו רק 7 מהם. 27 תושבים עדיין בבידוד, משרד הבריאות טוען לעומס אלא שהתושבים, רובם מטופלים בילדים, מצויים בשעת חירום, בעודם צריכים לנהל את הישוב מתוך בידוד ללא סיבה.

"עם כל ההבנה למצב המורכב בו נמצא משרד הבריאות, והמדינה כולה, זה מצב שדורש תיקון מיידי" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "עשרות בני אדם, ערב פסח וערב השבת, בקרב חלק מהמשפחות שני בני הזוג, נכנסו לבידוד ללא סיבה. אם כל זה לא מספיק יש ביניהם בעלי תפקידים בישוב, שדווקא בשעת חירום זו כשהם צריכים לתפקד בכל הכח ולסייע למי שבאמת זקוק לכך, הם שוהים בבידוד ללא סיבה. לא נוכל לקבל את המצב הזה, אני דורש תיקון מיידי לכך והוראה לשחרר את האנשים".

ממשרד הבריאות נמסר: "במשרד הבריאות יצרו קשר עם המועצה דרך פיקוד העורף לחדד את ההוראות שהועברו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו