לרגל המצב 'צמאה' משחררים את "קול דודי" - סרוגים

לרגל המצב 'צמאה' משחררים את "קול דודי"

צמד המילים "קול דודי" נאמר גם על חג הפסח המתקרב – "קול דודי הנה זה בא, מדלג על ההרים". פסח הוא מלשון פסיחה ודילוג. הקב"ה בא אלינו בקפיצה ובדילוג, וגם אנחנו קופצים לקראתו. צפו בביצוע מ'צמאה'

author-image
לרגל המצב 'צמאה' משחררים את "קול דודי"
  Photo by Yossi Zeliger/Flash90

לרגל המצב בו ממודדים עם הקורונה, חודש ניסן והפסיעה אל עבר הפסח בצמאה משחררי קטע מהמופע בו מבצע יונן רזאל את "קול דודי".

וכך הם כותבים: "פסוק בשיר השירים מבטא בצורה נפלאה את אהבתו העצומה של הקב"ה לכל יהודי: "קול דודי דופק, פתחי לי, אחותי, רעייתי, יונתי, תמתי".

אבינו שבשמים מכוּנה כאן 'דודי', במובן של אהובי. הוא פונה אלינו באהבה ומעורר את הנשמה היהודית שבנו, שבכל מצב נשארת ערה ופתוחה אל הקדושה.

הקב"ה מתחנן אל הנשמה: "פתחי לי, אחותי, רעייתי, יונתי, תמתי". פתחי לי פתח כחודה של מחט, ואני אפתח לכם כפתחו של אולם. ההתעוררות הקטנה הזאת של האדם בוקעת את כל המחיצות, ויוצרת חיבור אוהב ואיתן בין הנשמה ובין אבינו שבשמים.

הניגון מעורר הלב 'קול דודי' הוא מעשרת הניגונים שחיבר רבנו הזקן, רבי שניאור-זלמן מלאדי, בעל התניא. הוא מוגש לפניכם בביצוע מיוחד של יונתן רזאל מתוך אירוע 'צמאה', בבנייני האומה, ירושלים.

גם בימים האלה, כשאנחנו מסוגרים בבתים, "קול דודי דופק" – הקב"ה קרוב אלינו, נמצא איתנו, ובעזרתו נצא מן המשבר בקרוב.

צמד המילים "קול דודי" נאמר גם על חג הפסח המתקרב – "קול דודי הנה זה בא, מדלג על ההרים". פסח הוא מלשון פסיחה ודילוג. הקב"ה בא אלינו בקפיצה ובדילוג, וגם אנחנו קופצים לקראתו.

חג הפסח נושא בתוכו את הכוח לקפוץ קפיצה קדימה. לא עוד התקדמות איטית, מדורגת, צעד אחר צעד, אלא דילוג על שלבים ותהליכים. רגע אחד אנחנו מסוגרים בבתים, וברגע הבא רוקדים יחד בבית המקדש השלישי! כן תהיה לנו!"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו