הר הבית: המשטרה מונעת כניסה המונית של מוסלמים - סרוגים

הר הבית: המשטרה מונעת כניסה המונית של מוסלמים

משטרת ישראל סגרה את הכניסות להר הבית, למעט שלושה, בכדי שתוכל לווסת כניסת ויציאת מוסלמים על מנת למנוע התכנסויות המוניות. קבוצות היהודים הוגבלו לעשרה, התיירים עולים באופן חופשי

הר הבית: המשטרה מונעת כניסה המונית של מוסלמים
  הר הבית, ארכיון (Yaakov Lederman/Flash90)

משטרת ישראל סגרה את רוב שערי הר הבית, למעט שלושה, בכדי למנוע כניסה המונית ובלתי מבוקרת של מוסלמים לשטח הר הבית.

כבר ביום שישי שעבר כאשר ההוראה אסרה התקהלויות של מעל 5,000 איש, הוואקף סירב להוראת המדינה וקיים תפילות במתחם ההר שכללו עשרות אלפי מוסלמים.

עוד באותו נושא

הרב יעקב מדן: "זה יום קשה מאוד"


7

גם ביום שישי האחרון, כאשר המגבלה עמדה על התקהלות של 100 איש בלבד, הוואקף קיים תפילות המוניות ללא התנגדות או מניעה משטרתית.

היום הודיעו האתרים הערביים כי המשטרה סגרה את שערי הר הבית לכניסת מוסלמים, למעט שלושה בהם מתקיים ויסות בין הנכנסים ליוצאים. זאת לטענתם, בעוד המשטרה מאפשרת 'הסתערות' של יהודים על ההר.

אתמול משרד הדתות והוואקף הפלסטיני הוציא הוראה כי תאסר תפילה במסגדים ובכנסיות שבשטחי הרשות הפלסטינית עד להודעה חדשה, וזאת כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה.

יהודים שהגיעו לעלות הבוקר לתפילה בהר הבית נערכו להיכנס בקבוצות המונות עשרה אנשים כפי שהורה משרד הבריאות, אך לטענתם נדהמו לגלות כי התיירים עולים באופן חופשי אל הר הבית וללא הגבלה.

היום שישי האחרון, לאחר ההפרה השנייה של הוראות משרד הבריאות על ידי הוואקף, פנתה פלר חסן נחום, המשנה לראש עיריית ירושלים, לשר לבטחון פנים במכתב בו דרשה "לפעול באופן מידי וללא לאות ליישום ההנחיות גם במרחב הר הבית שכן הנגיף אינו מפריד בין בני דתות שונות ותוצאות ההחלטה הבלתי אחראית וחסרת הסמכות של הוואקף עלולה להוביל לתוצאות הרסניות".

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד לנטען משטרת ישראל מסייעת באכיפה הנוגעת לצווים שהוצאו ע״י משרד הבריאות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, זאת ללא קשר למוצאו או דתו של אדם.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות לאיסור התקהלות של מעל 10 אנשים בקבוצה מרוכזת, הרי שביקור של קבוצות בהר הבית שנדרש להן לווי של שוטרים הינן עד 10 משתתפים. מבקרים בהר הבית שאין צורך בליווי משטרתי עבורם, מתפזרים ברחבי המקום תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

לצד קיום ההנחיות הרלוונטיות ליהודים או לא יהודים, לישראלים או לתיירים, נמשיך לפעול לשמירה על בטחונם ושלומם של כלל המתפללים והמבקרים במקומות הקדושים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו