שרקי: חלאס עם השטות של "החרדים לא ציונים" - סרוגים

שרקי: חלאס עם השטות של "החרדים לא ציונים"

כתב חדשות 12 יאיר שרקי התייחס לטענות העולות בימים האחרונים לפיהן שותפיו הפוליטיים של נתניהו במפלגות החרדיות אינם ציוניים ועורר דיון סוער בטוויטר

שרקי: חלאס עם השטות של "החרדים לא ציונים"
  (צילום: אליאור בן חיים)

בעקבות השיח הפוליטי ביממה האחרונה המזהיר מחבירה של מפלגת 'כחול לבן' לרשימה המשותפת האנטי ציונית, עלו קולות הטוענים כי גם שותפיו החרדים של נתניהו- ש"ס ויהדות התורה- אינן מפלגות ציוניות. מי שכבר לא הצליח לעצור את עצמו ולא להגיב הוא עיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי.

"טוב, די. חלאס עם השטות של החרדים לא ציונים", כתב שרקי בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו. "זה פעלול סמנטי שהיה נכון למאבק האידיאולוגי בראשית התנועה הציונית. להבדיל מסאטמר והחוגים הקנאיים, אגודת ישראל ובטח ש"ס (הרב עובדיה היה לא ציוני? פחחחח) לא פחות ציונים מהרבה ישראלים אחרים שנולדו פה".

עוד באותו נושא

בנט: "כחול לבן חוברים ליזבק כדי להדיח את הימין"


20

לדברי שרקי אמות המידה השתנו: "המבחן ל'ציונות' ב- 2020 הוא לא מה סבא שלך חשב על הרצל, אלא מה אתה חושב על מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית. מי שמוותר על הגדרת המדינה כבית הלאומי של העם היהודי = לא ציוני. פשוט. וכל מאבקי החרדים על דמותה של המדינה רק חושפים את השינוי בעמדה שלהם ביחס אליה".

על הטענה לפיה ליצמן לא הסכים לכהן כשר מכיוון שאינו ציוני, השיב שרקי: "לשואלים למה ליצמן אינו שר – כזכור הוא כן היה שר לתקופה קצרה עד חידוש עבודות הרכבת בשבת. ולפניו כיהו עוד נציג של אגודת ישראל בראשית המדינה. ההתנגדות היא לא בגלל הסתייגות מהציונות אלא בגלל שכשר הוא נושא באחריות משותפת לכל פעולות הממשלה ובכללן חילולי שבת שונים מטעם המדינה". שרקי אף ציין כי "מרגע שנתניהו נדרש להתפטר מתפקידיו המיניסטריאליים ליצמן שב לכהן כשר".

עיתונאי 'הארץ', חיים לוינסון הגיב לשרקי וכתב: "שרקיז, עקרונית אני מסכים איתך, אבל אתה מפספס הנקודה. ‏האמירה ש"החרדים לא ציוניים" היא התרסה כלפי מחנה פוליטי מסויים שעומד עם ציונומטר ומכפיש מבוקר עד לילה את ציונותם של יריביהם הפוליטיים, בעוד בתוך המחנה שלהם פנימה הם מאוד עדינים לניואנסים שונים של הציונות".

שרקי השיב לו: "אם עקרונית אתה מסכים זה מספיק. ‏לא מעניין אותי עכשיו התרגום הפוליטי של היותם של החרדים ציוניים, רק להסיר מהשולחן את הטענה הזאת שנובעת מחוסר היכרות עם החרדים או חוסר הבנה מהי ציונות".

עוד באותו נושא

יאיר שרקי הותקף על פרסום קלטת הרב קלנר


41

יאיר אטינגר, הכתב לענייני חרדים של 'כאן 11' דחה את דבריו של שרקי וכתב: "השטות הזאת של החרדים לא ציוניים"; החזון איש, הרב מבריסק, הרב שך (הציונות – "ככל הגויים בית ישראל"), ההשקפה הטהורה, כל תפיסת הגלות בזרם "המרכזי" של היהדות החרדית, אין ספור מאמרים, דרשות – אבל בשביל אחי שרקי "חלאס עם השטות". לפחות תגיד זה מורכב, זה דינמי. שטות?".

שרקי השיב גם לטענה הזאת וכתב: "תחלק את הדיון (המרתק והנדרש דווקא מהצד הדתי והתיאולוגי) על תפיסת הגלות, ואיך היא הפכה היום לתאוריה בלבד עבור רוב החרדים הישראליים, ובין השיח מהצד הישראלי הפשוט (החילוני) על העמדה הנפשית ביחס למדינה ו'לא ציונים', שהוא כולו מתייתר מהגדרת המדינה כבית הלאומי של העם היהודי. ובעיקר – לא דיברתי על 'השקפה' בשנות ה50 אלא על פרקטיקה ב2020".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
45 תגובות - 27 דיונים מיין לפי
1
נכון
רבינוביץ | 06-03-2020 10:17
שרקי יפה ענית . לגבי חלק מהציבור החילוני גמור .אביב גפן הוא ציוני . אז מה להגיד . אגב אביו היה קצין בששת הימים.נלחם בתל פאחר. מעניין כמה סורים הרג .
לפעמים יותר טוב שהילדים לא הולכים לבית הספר
לפעמים יותר טוב..... | 15-03-2020 9:48
לפעמים יותר טוב שהילדים לא הולכים לבית הספר; תראו מה שקרה… בשבוע האחרון הגיעה לביקור מיוחד בבית הספר לבנות 'ויז'ניץ' באשדוד הגברת היידי מוזס בתו המפורסמת של החכ לשעבר ר' מנחם אליעזר מוזס, וערכה במקום סיור עבודה בליווי גורמי מקצוע לצורך השגת תקציבים ואישורים הנדרשים להרחבת ביהס, וזה למרות שרעייתו של החכ הנוכחי יעקב טסלר מכהנת כסגנית מנהלת בביהס (איך לא) כנראה שקשריה וכישוריה של מוזס הצעירה עולים על יכולותיו של החכ, וגם הסגנית היתה בין מקבליה פניה של האורחת הדגולה. לבנות שתמהו מי הוא זו האורחת הנראית כחילוניה לכל דבר וזוכה לכבוד וקבלת פנים חמה, נאמר, כי הגברת בעצמה היא חניכת מוסדות ויז'ניץ בעברה, והיא יודעת לשיר היטיב 'מנוחה ושמחה' ו'קה ריבון' וכי אין לשפוט את האדם על פי חיצוניותו וכמו שנאמר 'אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו' , הבנות נשארו בתמיהה מדוע אותם כן שופטים על פי לבושן החיצוני, וזה גורם מחשבות רעות לבנות נגד הדעת, וגם גורם לחלוש גדרי הצניעות בבנות אלו חו. וזה חילול שם שמים ברבים!!! וזה דבר מושחת עד היסוד שמבייש כל חסידות ויזניץ.
הציונות כיום עברה לידיהם של הדתיים והחרדים
אין ציוני חילוני | 11-03-2020 7:23
הציונות של השמאל בימינו, פירושה, ערבים ודרוזים
זו האמת!
יהודי | 09-03-2020 8:04
החרדים מבקשים לשמור את חוקי התורה, הם אוהבים את אי אהבה אמתית, לא שונאים איש, אלא את ההתכחשות לחוקי התורה. הציונות חרטה על דגלה התנתקות מהדת! וזה כואב! גם את הציונות הדתית הם שונאים - למרות שהולכים לצבא!
החרדים שונים הציונים שנאת מות!!! ומקקלים אותם
החרדים שונים הציונים | 07-03-2020 23:37
לא רק שהחרדים אינם ציונים - החרדים שונים הציונים שנאת מות!!! ומקקלים אותם כל יום ומברכים עליהם כל בוקר שלא עשני גוי, ורוצים ליפטר משליטת הציונים הכופרים בתורת השם, ואומרים שהציונים הם מזרע עמלק שרי.
הם לא ציונים לך לבני ברק ותשאל אותם
והם יגידו לך ... | 06-03-2020 20:02
התגובה של הכת שרקי היא שקר שקל מאד לבדוק , יתכבד כבודו יסע לבני ברק וישאל את האנשים ברחוב ..... או ינסה להשיג סרטון מבקורו האחרון של הרבי מסאטמר בארץ עם כל עסקני החרדים ונדמה לי גם חברי כנסת ויראה מה הוא אומר על מדינת ישראל , ממשלת ישראל וצבא ההגנה לישראל ..... בשתי מילים , מעשה שטן , זו דעתו .... לא ממש ציוני ..... ואולי אף חמור מדעתם של רב ערביי ישראל
מברכים ריש גלותא בבבל. ולא חיילי צהל שמגינים
מי שברך לחיילי צהל.. | 06-03-2020 14:04
מברכים ריש גלותא בבבל... ולא חייל צהל שאיבד את עינו לנצח בשביל להגן עליהם. ולדעת שרקי הם ציוניים ואנושיים. .
2
שרקי חושב שהרב שך רלוונטי לשנות ה-50?
רון | 06-03-2020 10:26
נאום השפנים שלו היה בתחלית שנות הת-90. והחרדים עדיין אנטי ציונים אידיאולוגית גם עם מסיבות פרקטיות משתפים פעולה עם המימסד הציוני (יש גם משתפי פעולה בצד הערבי כידוע ) לפני כמה חודשים ביקר בארץ הרבי מסאטמר - טינף וניאץ כמו הסיטרא אחרא שהוא. מדינת ישראל הוקמה על ידי כוחות הטומאה, נצחונות צהל הם מעשה שטן ... וחתם בהכרזה שצה''ל הוא התגלמות עמלק (למי שלא למד ושנה - מצוות עשה למחות את זכר עמלק ). כל גדולי החרדים הציוניים' היו ושמעו ואף אחד לא מיחה בידו. יודע למה? כי דעתו - דעתם. הם מבינים שהם משתפי''ם של הציונות השנואה ומכבדים אותו שיכול לומר הפה מלא את דעתם.
3
אז למה החרדים כל כך שונאים את הרב שרקי ?
. | 06-03-2020 10:41
.
כי הרב שרקי
אבי | 03-08-2020 11:07
פשוט צודק!!!!! ולא אוהבים לשמוע את מי שאומר את האמת נגד דעתו.
4
גורלם החרדים כגורל החילונים במדינת היהודים
יודה | 06-03-2020 10:53
בשמאל מנסים ליצור משוואה בין החרדים לערבים כדי לתת לגיטימציה לממשלת מיעוט שמתבססת על הערבים.. החרדים ציונים או לא הם יהודים וגורלנו כגורלם אם מדינת היהודים חו תיפול...הערבים לעומת זאת הם פלשטינים בני העם האוייב ועויין לישראל...לו היתה להם היכולת היו שוחטים את כולם חרדים, קיבוצניקים ותל אביבים ללא הבחנה...כמו כן רק בשנה שנתיים האחרונות היו כמה פיגועים על ידי ערבים אזרחים מאום אל פאחם, חיפה, בדואים בנגב ועוד...כל שנה השבכ מסכל עשרות כאלה .. אז מה ההשוואה???
יפה כתבת
נתן | 06-03-2020 12:10
אמת לאמיתה, אני לפעמים סותר לעצמי ולא מאמין לאן הגיעה שנאת השמאל, וחבל, אני לא שונא אותם, אבל הם כן.
5
אז למה רק דם בנינו נשפך בצבא
גדי | 06-03-2020 10:54
וכל האמהות הציוניות החרדיות ישנות בשקט בלילה. שרקי תבקר בהר הרצל ואולי מה זו ציונות ומי הציל את עם ישראל אחרי השואה
דמגוגיה ושקרים של חרדים
רון | 06-03-2020 15:31
45% מהנוער לא מתגייסים כי בנות דתיות לא מתגייסות (חרפתן אמונתן ), חרדים לא מתגייסים בנים ובנות (החרדים הם כמעט רבע ממחזור הגיוס ). אם תסתכל על הבנים אז 32% משתמטים, מתוכם 23% נומינלית הם חרדים. יש אחוז מסוים 2-3% של צעירים לא בריאים שפטורים משירות. עוד 2-3% נוספים שהצבא לא רוצה (תיקים במשטרה, רמת סוציואקונומית נמוכה מדי) . כלומר בסה''כ ישנם 4-5% משתמטים בנוער הלא חרדי לעומת 99% השתמטות אצל החרדים. תזכיר לי שוב למה החרדים ציונים
כל החילונים מתגייסים?
אליעזר | 06-03-2020 15:00
השנה לא התגייסו 45 אחוז מכלל הנוער, תבדוק.
כמעט צודק אבל רק כמעט...
אליעזר | 06-03-2020 14:58
45% מבני הנוער השנה לא התגייסו, אז גם מכלל האוכלוסיה יש אימהות שישנות טוב כשהילד שלהם ישן בחדר הסמוך ולא בצבא.
6
המילה "יהודי" בתנועה הציונית היא בעיקר יהודי
ב | 06-03-2020 10:55
במובן החילוני של המילה ומחשבה שיהודים חרדים יתחלנו תוך זמן קצר. המילה יהודי מבחינת החרדים היא יהודי חרדי או דתי, זה שני דברים שונים אבל המילה היא אותה מילה, יהודי. ומכאן נובע הבלבול של שרקי. החרדים הם ציונים? התשובה נעה בין לא לזה מורכב אבל בטח שלא כן.
7
ראשית יש לחלק בין שס ליהדות התורה
ששון | 06-03-2020 11:28
שס הרבה יותר ציוניים, אך יהדות התורה אינה ציונית אך ודאי אין להשוות בינה לרשימה אין אף חרדים שתומך בטרור נגד יהודים
8
אני רק שאלה
עוד קשקשן הגיע | 06-03-2020 11:42
למה ביהדות התורה לא היו מוכנים להתמנות לשרים עד היום? שלא תאמין לשקרים של עצמך זה יכול להגמר בשיגעון
9
סמוטריץ רימה את הצבא ודחה גיוס בשקר
לשריקי היקר | 06-03-2020 11:43
סמוטריץ היה רשום כתלמיד ישיבת קדומים קיבל על שמו מלגת אברכים ממדינת ישראל דחה גיוס לאחר שהצהיר שתורתו אומנותו ובזמן הזה הלך בנחת ללמוד משפטים בקריה האדמית אונו ורק לאחר סיום התואר התגייס בגיל 28 לשרות מינימלי כפקיד בקריה. זו הציונות הדתית? זה ציונות? זה הדת? אחד כזה ראוי לשמש כנציג של אנשי הציונות הדתית בכנסת? לפני שמדברים על החרדים שידברו קודם על אנשים כמו סמוטריץ שמתיימרים לייצג את הציונות הדתית בעודם מרמים את הצבא לתועלתם האישית . אם סמוטריץ ציוני החרדים וודאי ציונים לפחות הם לא מרמים את הצבא
סמוטריץ פרי הבאושים של הציונות הדתית
שומרון | 06-03-2020 15:59
לא צבא לא תורה רק דאוונים יהירות גסות רוח ושחצנות הגאווה העצמית שלו זה סימן ההיכר הבולט ביותר באישיותו הנמוכה ללא שום קורות חיים משמעותיים בשום תחום הצליח בממזרות להשתלט על תקומה ומשם על האיחוד הלאומי ומשם המשיך להשתחל לבית היהודי ללא שום פריימריז וללא שהעמיד עצמו מעולם לבחירת הציבור
10
הם לא ציונים
גג | 06-03-2020 11:49
הם בכייף לא ישלמו מיסים אם לא יתפסו אותם, הם באופן גורף ועקרוני לא מתגייסים לצבא, והם בסדר עם לא לקחת חלק בנתינה המשותפת למדינה, רק בלקיחה. אז לא, הם לא ציונים.
11
החרדים לא ציונים. נקודה.
רפאל | 06-03-2020 12:08
אני שמח לשמוע שזה מציק להם ממש ראשית גאולה.
החרדים לא ציונים. נקודה מובנת
החרדים לא ציונים. | 07-03-2020 23:39
החרדים לא ציונים. נקודה. לא רק שהחרדים אינם ציונים - החרדים שונים הציונים שנאת מות!!! ומקקלים אותם כל יום ומברכים עליהם כל בוקר שלא עשני גוי, ורוצים ליפטר משליטת הציונים הכופרים בתורת השם, ואומרים שהציונים הם מזרע עמלק שרי.
12
ציוניים ? קדימה שיתגייסו
ארז | 06-03-2020 12:34
לא מתגייסים ? לא ציוניים.
רוב תושבי השרון החילונים לא מתגייסים
שמאל פוסט ציוני | 08-04-2022 12:58
והם לא עושים זאת כתוצאה מדבקות בלימודי תורה...
מי שלא מתגייס לא ציוני נקודה!
רון | 06-03-2020 16:39
בנות דתיות כמעט ולא מתגייסות בנות ובנים חרדים לא מתגייסים שתי האוכלוסיות האלה מסבירות איך הגענו למצב של כמעט 45% מהנוער (בנים ובנות ) שלא מתגייסים
99% מהחרדים לא מתגייסים
רון | 06-03-2020 15:36
דתיים 50% לא מתגייסים (בנות וכל מיני סמוטרצי). תוסיף פטור על נושא בריאות, תיקים במשטרה ורמה סוציואקונומית נמוכה שהצבא לא רוצה (מעניין מאיזה גוש ) וזה מסביר יותר מ40% שלא מתגייסים. אבל יש 45% לא מתגייסים - נכון כי גם אצל החילונים יש אחוז קטן של משתמטים (4-5% )
צודק כמעט
אליעזר | 06-03-2020 14:55
45% מבני ה18 השנה לא התגייסו, לטענתך גם הם לא ציונים.
13
החרדים כערבים אינם ציונים ואינם מאמינים
במוסדות המדינה | 06-03-2020 12:52
זאת האמת ולכן ביבי טועה בחישוביו
14
סתם תזכורת
מיכל | 06-03-2020 13:01
החרדים: לא תומכים במחבלים, אינם חושבים שלגיטימי לרצוח חיילי צהל, לא מנסים להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה. והמשותפת?
אי אפשר להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה כי ה
ג | 06-03-2020 13:40
מוסלמים הם כבר עכשיו 21 אחוז מהאזרחים ואזרחותם לא מותנת במבחן נאמנות אלה מניחים מראש נאמנותם עד שלא הוכח אחרת. ולכן ישראל כבר עכשיו היא מדינת כל אזרחיה ולא יכולה להפוך למה שהיא כבר עכשיו.
15
שכחת את ההתנהגות שלהם בימי הזכרון והעצמאות
מו | 06-03-2020 13:15
ממש ציונים, ראה כיצד מתנהגים בימי העצמאות והזכרון.
16
שרקי מבלבל את המוח. מקשקש.
ג'וש | 06-03-2020 13:28
ציוני הוא מי שמוכן לתרום על מנת לשמור ולשמר את הארץ והמדינה, לרבות, לסכן את חייו. החרדים הם טפילים על הציבור הציוני. זה שהחלטת, כנראה כגחמת ילדות חרדית, להשאיר פאות מוזרות, לא אומר שאתה צריך להזדהות עם השקרים של החרדים, עם ההשתמטות האינסופית שלהם מכל מאמץ ומכל תרומה. זהו ניסיון, ילדותי אף הוא, להכשיר את השרץ. לא יילך, שרקי היקר. אנחנו לא טיפשים
17
בפרקטיקה גם 70%
מצביע | 06-03-2020 14:15
מהערבים הם ציונים.
18
הוא טועה לגמרי
חנן | 06-03-2020 15:16
למדתי 12 שנים במוסדות חרדים רגילים, לא של סאטמר הוא חסידות כלשהי, במקום מאוד פתוח דווקא. ההסתה נגד הציונות, המדינה, הצבא והדתיים לאומיים עוברת כל גבול. מדברים נגד המדינה, וכן- גם נגד חיילים שנהרגו. משהו הזוי ומזעזע. אצל החרדים הכל נראה יפה מבחוץ, אבל בפנים הכל רקוב ומלא אינטרסים
19
לאליעזר ונתן שטועים
המורה להיסטוריה | 06-03-2020 16:38
רוב מוחלט של החרדים לא מתגייסים ולא עושים שירות לאומי. זה קורה בשל חרדיותם. הם עושים זאת כקבוצה, מתוך הציות שלהם לרבנים ולמנהיגים שלדעתי מעוניינים בכח הפוליטי. לדעתי המנהיגים האלה מונעים מהנוער החרדי השכלה וקידמה. חילונים ודתיים שלא מתגייסים עושים זאת באופן ספורדי, אישי, ולא כאידאולוגיה או כקבוצה. וזה ההבדל הגדול. שמעת פעם על דתי שלא התגייס כי הוא דתי? אני לא. אבל מכיר המון חרדים שלא מתגייסים כי הם חרדים. ודרך אגב - מישהו מפריע להם לעשות שירות לאומי ולתרום למדינה בעוד דרכים? אז במה הם ציונים בדיוק?
20
קודם תפסיקו לקרוא לשמאלנים בוגדים.
ציוני | 06-03-2020 16:54
בואו נבחן את ההגדרה של שרקי לציוני: מי שמוותר על הגדרת המדינה כבית הלאומי של העם היהודי = לא ציוני. ומי יחליט מי ״מוותר״ על הגדרת המדינה כבית הלאומי של העם היהודי? נכון מאוד, הציבור של שרקי, זה שלדעתו כל מי שבעד זכויות שוות לאוכלוסיה הערבית הוא לא ציוני, ובמילים אחרות, בוגד. השמאלני (שלא ידע שהוא כזה) התמים ינסה להסביר שהמחוייבות לשיוויון בין כלל האזרחים הינה אבן יסוד במגילת העצמאות, אבל זה לא יעזור לו. השמאלני יכול להיות לוחם בצבא, ואף לקפח בו את חייו, אבל אם הוא מאמין שגם לערבים יש מקום בארץ הזו, ולא רק כאזרחים סוג ב׳, אז ברור שהוא לא ציוני. על זה נאמר, הפוסל במומו... שבת שלום
21
שרקי טועה
אביאל | 06-03-2020 18:15
מדינת ישראל נוסדה על ידי חילונים שהיו מחוברים למסורת ורצו לבנות פה מדינת מופת ליברלית ושיוויונית - כיום היו קוראים להם שמאלנים. מי שלא מאמין לי שיקרא את מגילת העצמאות. החרדים נטל דמוגרפי ועל המדינה לסיים עם סוציאליזם התורני שמסבסד אותם.
22
חרדים שגרים בא"י אז הם ציונים - לא?
אגב אורחא | 07-03-2020 21:48
ישראלים גרים שנים בארהב (כחצי מיליון!) אבל הם משום מה ציונים כן?? או שלא?
23
החרדים רואים בישראל מסחטת כספים
אני עובד עם חרדיות | 08-03-2020 9:27
החרדים אינם ציונים ואינם תורמים דבר למדינה. כל המטרה שלהם היא לסחוט את המדינה. מנצלים את הויכוח בין שמאל-ימין לסחוט כמה שיותר. לא מתגייסים, לא עובדים, רק רשומים בישיבות למצוץ את המדינה.
24
הרב שליט"א סיפר לנו ביום שני; אני כועס.
סיפר | 09-03-2020 15:44
הרב שליטא סיפר לנו ביום שני; אני כועס. אני עצוב. ומשבת קודש אני לא מוצא מנוח לנפשי, לאיזה דיוטא תחתונה יהודים שמגדירים את עצמם 'חרדים' יכולים להגיע. ואני חו לא רוצה לקטרג על אף יהודי. אבל לצערי ההכרח לא יגונה. בשבת קודש כשבאתי לבית הכנסת ראיתי שלושה אנשים שדיברו בשעת התפלה רחל באמצע קדיש. אברך משי שראה זאת מול העיניים, עשה להם עם האצבע על הפה שהם יהיו בשקט. שינעלו את הפה. במקום שהלצים יבקשו סליחה ויתנצלו, או לפחות ירכינו ראש, הם ברוב חוצפתם התחילו להתעלל באברך הצדיק וירדו לחייו. אפילו שאנחנו כבר היום ביום שני, עוד לא נרגעתי מהסיפור. לאיזה עזות פנים אנשים יכולים להגיע. כשהם יורדים - יורדים עד התהום הבה נפתח ביחד משנה ברורה בהלכות תפילה סימן קכד סעיף ז' לא ישיח שיחת חולין בשעה ששליח ציבור חוזר התפילה. ואם שח הוא חוטא וגדול עוונו מנשוא וגוערים בו. הגה: וילמד בניו הקטנים שיענו אמן כי מיד שהתינוק עונה אמן יש לו חלק לעולם הבא. בוא ונראה מה המשנב מביא וגדול עוונו מנשוא. עוד מביא המשנב: כתב באליהו רבה בשם הכלבו אוי לאנשים שמשיחים בעת התפילה כי ראינו כמה בתי כנסת נחרבו בשביל עוון זה. ויש למנות אנשים ידועים להשגיח על זה. הבה נפתח ספהק 'עבודת ישראל' אבות פרק ה': לכן צריך להזהר שלא לדבר בבית הכנסת שום דיבור קל חוץ מן התפילה. כי כשמדבר דברים בטלים דומה כמי שמדבר עם המלך והופך פניו ממנו ואומר אדוני המלך אי אפשר לדבר עמך רק אדבר חפצי. ובזה הוה דוחק רגלי השכינה חו. עכשיו מוסיף ה'עבודת ישראל' כמה האנשים האלה חוטאים ומחטיאים ואף שאר העם המתפללים בכוונה תפילתם גכ יוכל להיות שלא תקובל חו תפילתם בעוון אחרים. זא יהודי מתפלל בשיא הדבקות התפילה שלו, לא מתקבלת כי איזה לץ החליט שהוא צריך לדבר לידו. ומכל שכן, ממשיך ה'עבודת ישראל', בשעת חזרת השץ ובשעת קריאת התורה שצריך לשמוע דברי השץ כי הוא דוגמת משה שעמד בהר סיני והשמיע הדיבור מפי הגבורה לישראל. מאיפה אנשים לוקחים את החוצפה הזאת לדבר באמצע קדיש?!. הרב ממשיך ומספר: הייתי בעבר בבית הכנסת שדיברו בתפילה, נתתי כזה זץ ]מכה] על השולחן שכמעט נשבר לי היד. גיסי הצדיק זצל אמר לי ווארט נורא. המשנה באבות אומרת ארבע מדות בהולכי לבית המדרש. מה הדרגה הכי נמוכה? לא הולך ולא עושה. המשנה מכנה אותו רשע לא הולך ולא עושה רשע. נשאלת הקושיא מה זה הלשון ארבע מידות בהולכי לבית המדרש. הרי מדובר בבן אדם שהוא לא הולך לבית הכנסת. לא רק שהוא לא הולך לבית הכנסת הוא דואג שאחרים לא ילכו לביהכנ. אז במה בדיוק הוא הולך? למה הוא בקטגוריה בהולכי לבית המדרש. התשובה היא שהיהודי הזה שהוא לא הולך לבית הכנסת הוא גכ הולך. למה? כי הוא לפחות לא מגיע לבית הכנסת לדבר ולהפריע לאחרים להתרכז בתפילה. בשבת קודש אחרי התפילה במקום ללכת הביתה לעשות קידוש עליתי למרא דאתרא וסיפרתי לו בכאב מה ראיתי. הוא אמר לי בזהל: צריך לזרוק אותם מהבית הכנסת. ואז הוא סיפר לי סיפור חריף מאוד, שאחד מגדולי האדמורים בדורנו היה לפני רבות בשנים רב בקהילה חשובה, וכשהוא ראה מישהו שמדבר באמצע התפילה הוא פשוט הוריד לו שתי סטירות מצלצלות. אז סטירות - אני לא מחלק. אבל לזעוק - אני זועק. שכל אלו שחולים במחלת הפטפטת שיואילו בטוב לבם לא לבוא לבית הכנסת, ולא להיות חו חב לאחריני. המגיד שיעור מספר; ~~~ כי הוא הקריא את הדברים לשלושה רבנים ודיינים חשובים והם בירכו אותו על הבקנאו את קנאתי. יהר שנזכה לכבד את הבית כנסת בבחינת בבית אלוקים נהלך ברגש ומדה טובה מרובה, אז בזכות שהפה יהיה נעול בתפילה - השער בשמים יהיה פתוח לקבל תפילותינו ואז נזכה לכל הישועות אמן וכן יהי רצון.
25
טעות שחשוב להבהיר !
דוד חתמוף | 10-03-2020 13:19
ישנן הגדרות קבילות רבות למונח ציוני, אבל חשוב לאמר שכאשר חרדים אומרים ציוני הם מתכוונים בדכ למשהו אחר לגמרי ממה שמקובל בחוגים אחרים. כאשר חרדי מצוי אומר את המילה ציוני הוא מתכוון בדכ לעולים שנטשו את הדת. פה מתחיל ונגמר הבלבול. לפיכך, החרדים [כמעט כולם] הם ציוניים לפי ההגדרה הרווחת בקרוב יהודים שאינם חרדים.
26
בושה
ל | 12-03-2020 0:44
כמה שנאת חרדים יש באתר הזה...תתביישו
27
קורונה והחרדים
אהרן | 02-04-2020 12:40
קראתי היום כתבה של יאיר שרקי (בחור נחמד) למה שונאים את החרדים וציונות וכו) קודם כל החרדים הם ישות עצמי בתוך החברה הישראלית. לפני שבועיים שאלו את הרב קנייבסקי אם לסגור את הישיבות (צו ממשלה) והוא התנגד. שוטרים ניסו לעשות סדר והם נרגמו. מספיק למכור לנו שזה מעוט. האמונה העיוורת לא רק פוגע בהם בסוף יפגע בכולנו. היגיע הזמן שמישהו יאיר אותם לפני קטסטרופה.