הרב מצגר קורא: להימנע ממשלוח מנות המכיל ממתקים - סרוגים

הרב מצגר קורא: להימנע ממשלוח מנות המכיל ממתקים

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר הוציא הבוקר קול קורא לקראת חג הפורים ובו קריאה להפסיק להשתמש בממתקים "המבוססים על מרכיבים מלאכותיים, ומכילים כימיקלים, חומצות וצבעי מאכל העלולים לגרום לנזקים חמורים לגוף, ובפרט לילדים" האלטרנטיבה: עוגות ומאפים.

הרב מצגר קורא: להימנע ממשלוח מנות המכיל ממתקים
  עדיף מאפים ועוגות. (פלאש90)

האם הגיע סופם של משלוחי המנות עמוסי השוקולדים והחטיפים המתוקים?

בקול קורא אשר הוציא הבוקר (ד') הרב הראשי לישראל יונה מצגר, בשיתוף הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, הוא קורא לציבור הישראלי להפסיק ולחלק ממתקים במשלוחי המנות ולהחליפם במוצרי מזון בריאים יותר כדוגמת עוגות ומאפים.

לאחר שהקדים על חשיבות מצוות משלוח מנות שמטרתה חיבור בין היהודים והוספת נופך ושפע בסעודת הפורים של מקבלי משלוחי המנות כתב הרב מצגר:

"לצערנו בשנים האחרות התפשטה תופעה של שימת דגש על הפאר והחיצוניות של משלוחי המנות, להיפך מן הראוי והרצוי. עקב כך, נפוצים ברשתות ובמרכולים רבים, במיוחד בתקופת ימי הפורים, מיני מתיקה שונים המבוססים על מרכיבים מלאכותיים, ומכילים כימיקלים, חומצות וצבעי מאכל העלולים לגרום לנזקים חמורים לגוף, ובפרט לילדים רכים שאין גופם חזק דיו."

"האירו את עיניי מומחים בתחום זה כי במדינות לא מעטות, נאסר שיווקם של מוצרים כאלו עקב השפעתם המזיקה. מוצרים אלו, נמכרים בדרך כלל במחירים מוזלים בגין עלות הייצור שלהם שאינה דורשת משאבים רבים, ויש הקונים אותם במטרה לגרום לכך שהמשלוח יראה כלפי חוץ מפואר ומרשים.

לאמיתו של דבר, מן הראוי לדאוג לכך שמשלוח המנות לא יכיל מוצרים כאלו, משום שהשימוש בהם, כאמור, טומן בחובו נזק לגוף, ובימי הפורים, כאשר משלוחי מנות רבים מגיעים לבית, עלולים הילדים הקטנים להפריז באכילת אותם ממתקים ולפגוע בכך בבריאות הגוף, עליה נצטווינו לשמור מכל משמר".

בסופו של המכתב קורא הרב מצגר "בקריאה של חיבה לכל אחינו בית ישראל, לשים לב לרכיבים מהם מיוצרים הממתקים אשר נמכרים בחניות השונות ולמעט במשלוחי מנות המכילים חומרים שונים המזיקים לבריאות הגוף. כך נזכה לקיים את מצוות משלוח מנות באופן מהודי שיש בו תועלת ממשית למקבלים, ונמנע פגיעה בבריאותם של מקבלי המשלוח ובני ביתם.

קריאתו של מצגר כאמור, נעשתה בשיתוף הפורום הישראלי לאורח חיים בריא אשר פועל לקידום ערכי תזונה נכונה וכושר גופני בקרב הציבור הישראלי, כפי שמסביר מנכ"ל הפורום ניר לאור: "אנחנו מברכים את הרב מצגר על פנייתו לציבור הישראלי ומתן דגש לשימוש המופרז במוצרי מתיקה מתועשים אשר פוגעים בבריאותנו ובבריאות ילדינו. אני קורא לציבור להמשיך במנהג המבורך של חלוקת משלוחי מנות, אולם לעשות זאת באופן שקול, ובצירוף מוצרים טבעיים ומזינים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
משלוחי מנות
שרון | 20-02-2013 15:46
רעיון מקסים ומדהים והכי חשוב בריא .
2
וואהו!!! הרב מצגר, גדול!!!
אליהו | 20-02-2013 16:52
איזה יופי של הצהרה. אפ׳ קיבלת כותרת! כל הכבוד לרב הראשי! פולארד. תפילה לשלום... ועכשיו עוגיות במקום ממתקים. זה רב ראשי כמו שצריך! למה לא משאירים אותו!? או שבאמת חייבים לשים אותו כרב ראשי לירושלים. אין אין יליו..וואהווו!
3
צריך להוציא חוק נגד בתי הספר
סמי | 20-02-2013 18:14
4
גדול!
שחר חדש | 21-02-2013 2:16
5
יש לכם רעיון למשלוח מנות?
| 21-02-2013 9:18
6
צודק ביותר
צודק | 25-02-2013 13:12
מסכימה עם כך.אני עצמי שלחתי משלוח של פרות.ומיני מאפה.אך לדאבוני קיבלתי משלוחי מנות של ממתקים.ובכל מקום שהגענו הם קיבלו ממתקים.לא היה ניתן לשלוט ע"כ והיום....כמובן כאבי בטן....