נמנע מנשים לסקר כראוי את ביקור המנהיגים בכותל - סרוגים

נמנע מנשים לסקר כראוי את ביקור המנהיגים בכותל

עיתונאיות שנשלחו לסקר את ביקור מנהיגי העולם בכותל המערבי הופרדו מהעיתונאים הגברים והושארו מאחורי המחיצה. נשות הכותל בתגובה נזעמת: "הגיע הזמן לפטר את רב הכותל"

נמנע מנשים לסקר כראוי את ביקור המנהיגים בכותל
  נשיא אוקראינה בכותל, היום (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

במהלך הביקורים בכותל המערבי של מנהיגי העולם שבאו לישראל להשתתף בטקס לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו, הופרדו הערב (חמישי) העיתונאיות שבאו לסקר את האירוע מהעיתונאים הגברים והושארו מאחורי המחיצה.

עוד באותו נושא

צפו: נשיא גרמניה מברך "שהחיינו" בעברית ביד ושם

לטענת מספר עיתונאיות, כאשר באו לסקר את האירוע וביקשו להיכנס לרחבה בכדי לצלם ולסקר כראוי את הנעשה בה, הן נבלמו בשל היותן נשים, והופנו לעזרת הנשים ברחבה שממנה לא היה ניתן לסקר כראוי את האירוע.

יעל פרידסון המסקרת את ירושלים מטעם ידיעות אחרונות מסרה לסרוגים: "בזמן שרחבת הכותל סגורה לקהל הרחב ואין ולו מתפלל אחד או מתפללת בכל הרחבה, ובמיוחד כאשר לא מדובר בריטואל דתי אלא בביקור סמלי, ואין עניין הלכתי של הפרדה בין גברים לנשים, אין מקום לדחוק עיתונאיות לאחור".

עוד הוסיפה: "אם רב הכותל מאפשר לרכבי רבנים להיכנס אל תוך רחבת הכותל, כנראה שאין בה עניין של קדושה במקום כפי שהוא מנסה לטעון ולמעט שעות התפילה היחס צריך להיות שוויוני".

'עזרת הנשים' שיצרו לעיתונאיות שבאו לסקר את האירוע מאחורי העיתונאים (צילום: יעל פרידסון)

ניצן חן, ראש לשכת העיתונות הממשלתית מסר לסרוגים בתגובה לדברים: "באירועים מסוג זה יש צורך לתת מענה גם לעיתונאיות וצלמות שיעשו את עבודתן המקצועית ללא כל הבדל מגדרי".

נשות הכותל מסרו בתגובה: "השערורייה בכותל המערבי, בחסות ובהובלת רב הכותל – ממשיכה במלוא הכוח. הערב הלבין רב הכותל את פני הנשים ואת פני מדינת ישראל כולה, כשהשאיר שוב את העיתונאיות שהגיעו לסקר את ביקור סגן הנשיא פנס ואחרים – מאחורי מחיצה".

"ניתן רק לשער מה חושבים מנהיגי העולם החופשי על מדינה דמוקרטית ומודרנית, המדירה נשים, ביניהן גם עיתונאיות זרות רבות, כשהן מגיעות לסקר ביקור ממלכתי באתר לאומי. רב הכותל ממשיך לנהוג בכותל המערבי כחצר האחורית הפרטית שלו. הוא סיים את תפקידו והגיע הזמן לפטר אותו ולמנות במקומו אדם מתאים לתפקיד".

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, מסרה: "הבחירה האומללה לדחוק עיתונאיות שמגיעות לסקר ביקור של מנהיגי מדינות לאחור, מכתימה ומביכה את ישראל בעולם. בביקורים של ראשי מדינות, הכותל לא משמש כבית כנסת ואין בו תפילה, והמנהיגים מגיעים אליו מכיוון שהוא נחשב לאתר היסטורי מרכזי".

"בדיוק כמו בביקור של סגן הנשיא האמריקאי, מייק פנס, לפני שנתיים, עיתונאיות נדחקות לאחור, בהוראה מפורשת של רב הכותל. לא ייתכן שעיתונאיות לא תקבלנה תנאים שווים והזדמנות לסיקור כמו עמיתיהם הגברים".

מהקרן למורשת הכותל נמסר:״סידרי הסיקור של ביקור סגן הנשיא האמריקאי פנס נקבעו בתאום עם גורמי הבית הלבן והאבטחה האמריקאית ועם משרד ראש הממשלה".

"כלקח מארועים קודמים נבנתה במת עיתונאיות גבוהה יותר מאשר של העיתונאים כדי להקל עליהם לבצע את מלאכתן".

"אנו דוחים בשאט נפש את ההודעות המגמתיות והמניפולטיביות של ארגון נשות הכותל שנועד לקדם את האג’נדה שהן מובילות תוך פגיעה בהסכמה הלאומית הרחבה סביב מרכזיות הכותל המערבי״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
פרימיטיבים בחסות ה"דת", מיזוגנים קלריקילים
הרב פיינשמעקער | 23-01-2020 22:45
תתביישו לכם
2
כול הרבוד לרב הכותל
אלכס | 23-01-2020 22:54
3
שומרים על כבוד כותל .נשות רפורמית מבזות את הכותל
אלעד | 23-01-2020 22:55
4
רפורמים וקונסרבטיבים גורמים ההתבוללות
רוני | 23-01-2020 22:56
5
נשות הכותל גורמות לבייש את הנשים מגעילות
הרב | 24-01-2020 2:41
6
גם מטרון עמד על שלו
ברוך | 24-01-2020 6:54
יש מקומות קדושים שאין כניסה לכל אחד ולא צריך בכל מקום להיות זו אחד מהרס המדינה
7
כמה נשות הכותל מבזות את הכותל
הדס | 24-01-2020 8:30
8
לא הבנתי מה נשות הכותל קשורות פה?
לא הבנתי | 26-01-2020 7:33
הבנתי שיש קומץ של נשים סאדיסטיות אנטי דתיות שמגיעות כל ראש חודש כדי ללעוג לנשים המאמינות עם טקס אנטי דתי שעובר על ההלכה בנוסח שמנוגד להלכה משום לא תישא את שם ה' לשוא. וכשהן רואות שהן מכאיבות לנשים המאמינות - הן נהנות הנאה סאדיסטית ומתפוצצות מצחוק. אבל לא הבנתי מי הן שתגדנה לרב הכותל מה לעשות? הרי הן בכלל לא מאמינות בקדושת הכותל! (כך הן כתבו במפורש בפייס הרשמי שלהן). אז מי הן שתתערבנה בכלל???? ומה פתאום סרוגים מביאים את התגובה שלהן במשהו שבכלל לא קשור אליהן?
9
פשוט מגוחך
אין פוליגמיה בכותל | 26-01-2020 14:45
זה כמו שאנשי העולם התחתון שמסתובבים בתחנה המרכזית בתל אביב ינסו לקבוע לאגד איך להתנהל. הרי מדובר בחבורת נשים שעוברות על החוק כל חודש ועוברות על ההלכה מדי חודש וחודשו ומצהירות בעמוד הפייסבוק הרשמי שהן לא מאמינות בקדושת הכותל, אז מה פתאום הן מעזות לקבוע לרב הכותל מה לעשות? זה פשוט נלעג.