כתב אישום בפשע שנאה נגד עצור השב"כ - סרוגים

כתב אישום בפשע שנאה נגד עצור השב"כ

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד נער שנתפס באבו גוש עם דלק בחשד לפשע שנאה. במשך למעלה משבועיים העצור נחקר בשב"כ תוך שלילת זכותו לפגוש בעורך דין

כתב אישום בפשע שנאה נגד עצור השב"כ
  עורך הדין אביחי חג'בי מארגון חוננו. צילום: סרוגים

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום בפשע שנאה כנגד בחור מנוער הגבעות, לאחר כשבועיים בהם השב"כ מנע ממנו מפגש עם עורך דין.

לפני כשבועיים הנאשם נעצר בחשד לפשע שנאה באבו גוש. כעת, לאחר מניעת מפגש עם עורך דין לכל אורך התקופה, מוגש נגדו כתב אישום בעבירות של החזקת סכין, שיבוש הליכי משפט, ונסיון להשחתת פני מקרקעין ממניע גזעני.

לטענת פרקליטו של הנאשם, עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו, סעיפי האישום בתיק הינם מגוחכים ואינם מצדיקים את המעצר הממושך או את מניעת זכויותיו של הנאשם.

עו"ד חג'בי מסר לסרוגים: "כתב האישום מוכיח באופן חד משמעי כי שירות הביטחון הכללי מנע ופגע בזכויות בסיסיות של מרשי, כאשר בסופו של יום, לאחר חקירה של ימים רבים, הפרקליטות מגישה כתב אישום שהיה יכול להסתיים בחקירה של שלושה ימים בתחנה מקומית"

"הניסיון כל פעם של שירות הביטחון הכללי להדביק תגי מחיר על נערי גבעות הוא נסיון שצריך להפסיק אותו, ועדיף מאוחר מאשר אף פעם לא".

חג'בי הוסיף: "אני קורא לשר הביטחון לפעול בנושא הזה באופן מיידי על מנת לרסן את שירות הביטחון הכללי ואת חוקריו".

כזכור, לפני כשבועיים נעצרו שלושה חשודים בפשע שנאה בסמוך לבת עין. זכותם של שלושת החשודים למפגש עם עורך דין נשללה אף היא ולאחר כשבוע וחצי שוחררו בלא כלום.

מארגון תג מאיר נמסר לכתבה: "בשנים 2018-2019 פעלו כנופיות ימין קיצוני בישובים פלסטינים וערבים כמעט ללא הפרעה. סיכול האירוע באבו גוש מעורר תקווה של שינוי בפעילות כוחות הביטחון כנגד הטרור היהודי. כמה חבל ששיטות החקירה של השב"כ מטרידות את ארגון חוננו רק כאשר העצורים הם יהודים והקורבנות פלסטינים או ערבים"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו