היינו כחולמים: דבר תורה קצר לפרשת מקץ - סרוגים

היינו כחולמים: דבר תורה קצר לפרשת מקץ

מהו חלום? חלום מופיע בלילה, בזמן בו המערכות החיצוניות מושבתות והאדם מתכנס פנימה. בזכות החלום אנו מתנתקים מעט מהעולם, חולמים על עולם עתידי טוב יותר. דבר תורה לפרשת מקץ

היינו כחולמים: דבר תורה קצר לפרשת מקץ
  צילום: יח"צ

היינו כחולמים. דבר תורה קצר לפרשת מקץ

לאחר חלומותיו של יוסף בפרשה הקודמת, כעת, בפרשת מקץ, הוא פותר את חלומותיו של פרעה.

עוד באותו נושא

פרשת מקץ: הרובד הפנימי של החלום

מהו חלום? חלום מופיע בלילה, בזמן בו המערכות החיצוניות מושבתות והאדם מתכנס פנימה. בזכות החלום אנו מתנתקים מעט מהעולם, חולמים על עולם עתידי טוב יותר, ובכך מחלימים ומרפאים את המציאות. אולם לא מספיק לחלום חלומות, צריך גם לפתור אותם, כלומר לקחת את החזון הגדול ולהוריד אותו אל המציאות הארצית.

חלום הוא גם מלשון החלמה וגם מלשון הלחמה, חיבור בין שני מתכות. יוסף לוקח את חלומותיו של פרעה ומנהל מתוכם את הכלכלה המצרית. לפני כאלפיים שנה, בזמן הלילה של תרבות יוון, חלמו המכבים חלומות והושיעו את ישראל. גם כיום אנו מסתכלים בנרות חנוכה וחולמים על עתיד טוב יותר, "בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים".

==

לקבלת דבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771; ניתן גם להזמין שיעורים והרצאות מהרב במספר הזה.

שיחה שבועית של הרב ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00

שיעור פרשת שבוע של הרב באוניברסיטת בר אילן בימי שני בשעה 20:00

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כשמביטים באור הנירות....
משה אהרון עו"ד | 26-12-2019 16:24
השמש - כאור לגויים 23/12/2019 22:11:55 בסד. מנורת שבעת הקנים - מנורת המקדש האירה את העולם אך באותו האור האלוקי הגנוז של שבעת הימים - ימי הבריאה. לסוף היא מנורת המקדש נגנזה להקים תחתיה את מנורת שמונת הקנים. להוסיף את אורו של היום השמיני אורו של האדם בשיא שיכלולו . הערכי,המוסרי והצלמי . אותו האור החסר לו לעולם לגאולתו השלמה ויש גם את אור המצית והמניע אורו של השמש הנבדל מכולם ואשר מצית את האור בכל הנירות . משל אור לגויים שהשמש הוא ישראל .
ממשה רבנו ועד חוני המעגל וצדיק באמונתו יחיה.
משה אהרון עו"ד | 27-12-2019 9:22
בסד. אין לך אדם שאין לו חלקת אלוהים קטנה בבחינת פיסה של אמת וצדק. והשאלה עתה אם בתגובתכם מיצתם את אותה הפיסה. כך או כך תודה לכם שהגבתם......
תגובה למשה אהרון
משה רבינו | 26-12-2019 21:43
כבודו מתבסס על אמונה .זה טוב זה לא חייב להיות אמת .בצעירותי היה לי המון כסף קטן בכיס .אשה שאלה אם יש לי לפרוט עשרה שקלים לשתי חמישיות הכנסתי יד לכיס הוצאתי חופן מטבעות לא מצאתי .הכנסתי יד לכיס בשנית שוב אין את המטבע המבוקש אני מאמין שאין בידי לעזור לך .כוון שחתיכה היתה ורציתי לעזור הוצאתי את כל הכיס על השולחן .והאמונה שאין התבררה כטעות .יש ויש .יש אמונה היא עושה לך טוב לא חייב שזו האמת .חומר למחשבה לא הוסיף חג שמח
תגובה
חוני המעגל | 26-12-2019 21:13
מפאת כבוד הכותב שהוא עורך דין .אומר לך כדי לא להסתבך זו דעתך . ביהדות אין ולא תמצא את האמת של התורה יש אמת של רבנים .הלכות ושאר קשקשת שואל אני את כבודו .איך כל יהודי המברך על הנרות משקר במצח נחושה בזה שהוא אומר במצוותיו וציוונו .איפה מצוותיו ואיפה בתורה ציונו( .ספר פרק ופסוק ) אם יאמר במצוות רבנים שציוונו .אני מסכים .אבל לא זו הברכה .כל תשובה חבל שתאמר .רבנים משלו בנו פורק אין מידם.ל לגבי המנורה אם אגיב תבין שהיהדות היא שקר החן .מסתמכת סליחה על חוכמת רמץ גן .בתקוה שהבין כבודו חג שמח .
2
אין חלום אלא "חלון" שהאות "מ" ו"נ" סופיות....
משה אהרון עו"ד | 26-12-2019 16:51
מתחלפות ביניהן.... אם כן נקודת המוצא היא בחלום אדבר בו . מעתה אל תקרא רק חלום אלא גם חלון שאין חלום אלא כעין צוהר - חלון הנפתח בין העולמות. להזין בתהליך כזה או אחר של זליגה אנרגיה כל שהיא משאר העולמות לעולם הזה. והכל פעמים לעניין של העברת סתם מידע, ופעמים אופרטיבית לתיקון או הנחיות אחרות לעתיד כוול יסוד של ניבוי. .האפקטיביות ופתרונו של החלום תלויים בזכויותיו של החולם. בגלל עצם חשיבותו של החלום אם זכויותיו של החולם דלות מלפתור יש ומתירים לו להיעזר באחרים ובזכויותיהם.