בלאגן באש קודש: מג"ב פועל באלימות נגד המתיישבים - סרוגים

בלאגן באש קודש: מג"ב פועל באלימות נגד המתיישבים

פלסטינים קיבלו היתר לחרוש בסמוך לישוב אש קודש, התושבים יצאו לצעדת מחאה, וכוחות מג"ב במקום עצרו את אחד התושבים וריססו את פניו בגז מדמיע. צפו באירועים.

בלאגן באש קודש: מג"ב פועל באלימות נגד המתיישבים
  עצור באש קודש (סוכנות תצפית)

לפחות מתיישב אחד נעצר ונפצע הבוקר (ג') בישוב אש קודש.

בעקבות היתר הצבא לפלסטינים לחרוש בסמוך לשטח היישוב, יצאו התושבים, כולל נשים וילדים לצעדה בכרמים כדי למחות על הסכנה הבטחונית. סוכנות תצפית מדווחת כי צוותי מג"ב שהגיעו לאבטח את החריש הפלסטיני ניסו למנוע מהתושבים ללכת בשטחי היישוב, ובמהלך העימותים שוטרי מג"ב אזקו את אחד התושבים ולאחר מכן ריססו את פניו בגז מדמיע.

תושב אש קודש מסר לסוכנות תצפית, כי התושב נעצר ע"י שוטרי מג"ב לאחר שזיהה פלסטיני מרים לעברו אבן, ועשה תנועה "כאילו" הוא שולף אקדח למרות שכלל אינו חמוש. עוד הוסיף התושב כי שוטרי מג"ב הפילו את הבחור שנעצר, נשוי ואב לילדים, וביצעו בו מעצר בכוח תוך שימוש בגז מדמיע, ולא נתנו לו כלל להסביר את שאירע.

צפו ברגע המעצר (סוכנות תצפית)

צוות מד"א הוזעק למקום על מנת לאפשר טיפול רפואי למתיישב שנפגע מהגז, וסובל מאסטמה. ברגעים אלו מטופל הפצוע ע"י צוות מד"א, וטרם ברור האם ישוחרר או ילקח עצור לטיפול רפואי.

ח״כ ד״ר בן ארי מעוצמה לישראלה הגיב על האירועים: "מי שנתן לפעילי שמאל קיצוני וערבים להגיע לעבד אדמות בתוך הישוב אש קודש, יצר התגרות מכוונת שהביאה עמה אלימות משטרתית. שוב מתברר שנתניהו בדרך להקמת מחבלים, ועוסק בדיכוי ההתיישבות היהודית והשתלטות פרועה של ערבים על השטחים החקלאיים ביהודה ושומרון, כדי לחנוק ולאיים על קיומו של הישוב היהודי."

לא היה תג מחיר

בישוב מזימים דיווחים כאילו בוצעה פעולת 'תג מחיר' הלילה בכפר קוצרא הסמוך. "סמוך לשעה 01:00 זיהה כוח צבאי דמויות חשודות ההולכות בכרמי היישוב שבשלוחה הצפונית, בעקבות הזיהוי הוקפצו למקום כוחות רבים והצבא פתח בסריקות מקיפות בכל האזור, סריקות שכללו הרמת פצצות תאורה רבות, וסיורים צבאיים באש קודש ובקוצרא."

"הארוע חוזל"ש סמוך לשעה 02:30 ללא ממצאים, אך בכרמים נשארו כוחות צבא רבים. אילו היה מתרחש ארוע תג מחיר בקוצרא הלילה,  צה"ל היה מזהה את הפגיעה מיד. זו אינה הפעם הראשונה שפלסטינים מוציאים הודעות שקריות בעניין תג מחיר שנעשה כביכול.", אומרים בישוב.

יו"ר ועד מתיישבי בנימין איציק שדמי אמר בתגובה "זה לא מקרה ראשון באזור של השתלטות על שטחים. זוהי הכנה לאינתיפאדה השלישית וכדאי שמערכת הביטחון תתכונן בהתאם ולא תגן על השתלטויות שעוד יעלו לנו ביוקר. תקיפת תושבי אש קודש היא מתכון בטוח להבנה אצל הערבים כי הצבא מתבלבל בין אוהב לאויב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו