ישיבת סיעה ראשונה של הבית היהודי: "לא נשבור את הבלוק"

ישיבת סיעה ראשונה של הבית היהודי: "לא נשבור את הבלוק"

לראשונה בכנסת ה-22, התכנסה סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לישיבת סיעה. סמוטריץ' תקף את בני משפחת רבין, הרב רפי: בוחנים את הדרך הכי טובה למזג את המפלגות

ישיבת סיעה ראשונה: "לא נשבור את הבלוק"
  (צילום: חיים גולדברג/סרוגים)

לראשונה בכנסת ה-22, התכנסה סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי לישיבת סיעה. ארבעת חברי הכנסת של המפלגה, הרב פרץ, סמוטריץ', יוגב וסופר שכפי שפורסם לראשונה בסרוגים מונה ליו"ר הסיעה.

בישיבה ידונו בחלוקת הסמכויות של אורי אריאל, שהודיע אתמול על התפטרות מתפקידו כשר החקלאות בסוף השבוע. כפי שפורסם לראשונה בסרוגים, מדובר על האחריות על השירות הלאומי, שתעבור לרב רפי פרץ, והחטיבה להתיישבות והגרעינים התורניים שיהיו בסמכותו של בצלאל סמוטריץ'.

עוד באותו נושא

מי יקבל את הסמכויות על השירות הלאומי


12

בפתח ישיבת הסיעה התקיימה הצהרה לתקשורת. יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ אמר: אנחנו נמצאים בפלונטר פוליטי. מדינת ישראל צריכה שתקום ממשלה. יש שיתוק גדול במשרדי הממשלה. אני קורא מפה שוב, לידידי בני גנץ, קבל את מתווה הנשיא. ישבתי במטכ"ל עליו פיקדת, לא היו שם הבדלים בין מי ששומר תורה ומצוות לבין מי שלא.

בשדה הקרב כולנו יחד. חילונים, דתיים, מסורתיים. כך גם צריך להיות בהקמת ממשלה. בלי הדרה של אף אחד. יש צורך להקים בהקדם ממשלת אחדות רחבה, ללא פסילות של אף אחד, ללא חרמות של ציבור כזה או אחר. וזה צריך להיעשות בהקדם.

לבטל את נאומי משפחת רבין בהר הרצל

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ': "תוצאות הבחירות מחייבות הקמת ממשלת אחדות. יש רוב לעם ישראל ששותף למרבית התפיסות לממשלת ימין. אחדות לא מקימים על בסיס פסילה כמו נתניהו או הציבור החרדי. כל דבר שיקום על אדנים של אחדות."

על אביגדור ליברמן והצעותיו: "האולטימטום הוא לעצמו, מתקשה לראות את ליברמן בממשלה שהוא לא מסכים אליה."

עוד באותו נושא

סמוטריץ' במתקפה חריפה: "רבין מתהפך בקברו"


49

בהקשר לדברים שהטיחו בני משפחת רבין בראש הממשלה נתניהו: "אי אפשר שלא להתייחס לפארסה בהר הרצל שחלקים בשמאל הישראלי לא הצליחו לשמור על ממלכתיות ולהתאחד סביב המסר הברור. אני קורא לבטל את נאומי משפחת רבין בהר הרצל. מבזים את מורשתו".

בחלק של שאלות העיתונאים, כתבתנו עטרה גרמן שאלה את יושבי ראש המפלגות: אתם מדברים שניכם על חרמות מצד בני גנץ, למרות שאתכם הוא לא פוסל. יכול להיות שאתם יכולים לקום מחר בבוקר ולהקים איתו ממשלה.

דמוגרפית אני לא רואה שבשנים הקרובות תקום בישראל ממשלת שמאל. כמו שאמרתי קודם, מה שמונה הקמת ממשלת ימין "מלא-מלא" הם מורכבויות אישיות בין השחקנים הפוליטיים על המגרש. הדרך היחידה שעלולה להביא לממשלת שמאל, היא אם חלילה הימין יפלג את עצמו לדעת ויגיש לשמאל את הממשלה על מגש של כסף. הערובה לשמירה של הימין על כוחו, גם בממשלת אחדות, זו הלכידות. ולכן אנחנו בשום פנים ואופן לא נפרק את הלכידות הזו, שלא תקום פה ממשלת אוסלו, ממשלת מיעוט שנסמכת על רוב של ערבים, שעד היום אנחנו מלקקים את הפצעים שלה.

אמרת הבוקר, כי תפעלו לאחד את המפלגות, אתם מבטיחים את זה משנת 2012, זה גם יקרה?

פתחנו את ישיבת הסיעה שאנחנו מתכוונים להקים צוותים ולבחון את הדרך הכי טובה בה נוכל למזג את הכוחות, כחלק מחיבור גדול בציונות הדתית, כי אנחנו מאמינים שזו העת לאחד את כל השורות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
סמוטריץ לא ראוי לא רצוי ולא מביא איתו כלום
איתמר | 11-11-2019 16:04
בקושי בקושי יש אחריו 15000 איש וזהו אם הוא רוצה שיקבל מקום 8 ברשימה זה מה שהוא שווה
איתמר, הפסדת, תתקדם.
אלמוני | 12-11-2019 13:02
איתמר, תפסיק להרעיל את השיח, זה לא מקדם אותך לשום מקום.
אלה דיבורים של מי שלא גדל בבני עקיבא או עזרא
בארי | 11-11-2019 19:07
מי שיש לו בעיה עם מפגלת מדורת השבט יכול להצביע לאלקין וחוטובלי
בטח הצבעת לאלקין, לשי פירון, רחל עזריה ולבנט
ג'סי | 11-11-2019 19:01
מי שבניש , לא מדבר ככה
2
חוצפה
מאיר | 11-11-2019 16:12
חוצפה מצידו של ליברמן להחרים את הציונות הדתית את סמוטריץ' ודומיו.. האנשים האלה נותנים את נשמתם למדינה משרתים בצהל משלמים מיסים. מה זה החוצפה הזאת. אני בוש ונכלם שיש בכנסת ישראל אדם כזה כמו ליברמן. בושה בושה בושה בושה בושה בושה בושה.
3
ליברמן צודק
דוד | 11-11-2019 16:45
הנציגים של הציונות הדתית הם באמת פחי אשפה
4
למה??
בצלאל סמוטריץ | 11-11-2019 16:51
אני רוצה גם את השירות הלאומי. זה חשוב לי מאוד
5
סמוטריץ ימכור את אמא שלו בשביל גרם של כבוד
חיים מאיר | 11-11-2019 17:22
נרקומן של כבוד גאוותן שחצן ויהיר אין לי בו טיפה של אמונה
איתמר איתמר כאן כותבים המבוגרים.
אלמוני | 12-11-2019 13:04
תבקש מוצץ חדש.
6
הבית היהודי מפלג את העם היהודי
אני | 11-11-2019 18:06
איזה מין יהודים אתם?!
7
סמוטריץ עשה "פיגוע" בגוש הימין.
שלום | 11-11-2019 18:37
ניתוח פוליטי. שרשרת הטעויות שהובילו להפסד גוש הימין. ביבי חבר לכחלון דבר שלא הוסיף לו מנדטים מצד אחד,והפסיד את אותם מנדטים לטובת עמיר פרץ שישב על אותו משבצת חברתית בנט ושקד שהתאחדו עם הבית היהודי, גרמו לפירוק של זהות שהביאה קולות מהמרכז הפוליטי. בנט החליט לא לצרף את עוצמה יהודית ששווה 2 מנדטים נוספים. בסופו של עניין חילוני שהגיע לקלפי ראה שלושה פתקים:ליכוד,ימינה(מפלגה דתית בעניו), עוצמה (מפלגה קיצונית בעניו). חיפש מפלגה חברתית,הצביע לעמיר פרץ. חיפש מפלגה חילונית, הצביע לכחול לבן. לסיכום: יש שני אנשים שאחראים להרס גוש הימין. אשמים עיקרים: 1.בנט ושקד שלא חברו לזהות. 2.בנט שלא הסכים לחבר את עוצמה במקום 5 שמגיע לה בצדק.(אתה לא יכול להיות במפלגה דתית ולפסול דתיים אחרים). 3.מפלגת ימינה שעשתה קמפיין שלם על מנת לפרק את עוצמה יהודית באמצעות ערוץ 7, עיתון בשבע ולחץ פסיכולוגי שלא נראה כמוהו... 4.ביבי שצרף את כחלון השאיר את התחום החברתי פרוץ. 5.איתמר אמנם בזבז שני מנדטים, אבל גם הם לא היו עוזרים כלום, לעומת ההרס שבנט,שקד וסמוטריץ גרמו לימין. הפיתרון היחיד, הוא פריימריז לכל המפלגות של הציונות הדתית, חייבים לבדוק מה הכוח האמיתי של כל אחד מהגורמים.
איתמר תתקדם.
אלמוני | 12-11-2019 13:05
כל הרעל שאתה מקיא כאן לא מקדם אותך לשום מקום.
8
הב הב רפי
בהצלחה | 11-11-2019 18:49
כלב נובח לא נושך
סמוטריץ יעיף את הרב רפי כמו שעשה לאורי אריאל
דורון | 12-11-2019 15:46
לסמוטריץ אין מעצורים בדרך למילוי תאוותו לכבוד ושררה גם את אישתו הוא ימכור בשביל זה
9
סמוטריץ גילה חוסר רגישות וחוסר אנושיות!
עדי | 11-11-2019 21:03
אין לו גבולות לאוויל הזה!הוא רוצה להכתיב למשפחה השכולה של רבין לשנה הבאה,איך להתאבל,איך לזכור,הוא רוצה להכתיב להם גם את המילים ,עד כדי כך הוא לא מבין,,,
10
מה החידוש בידיעה?!
מוטי | 11-11-2019 21:22
וכי הייתה הוה אמינא שתישברו את הבלוק?! מי שהרס את גוש הימין ישבור גם את הבלוק?! חבורת אפסים שהתחברו יחד ומסרבים פעם אחר פעם לערוך פריימריז... נבוא איתכם חשבון בקלפי!
11
הבלוק צריך להיות עד הבחירות הבאות
אלון | 11-11-2019 23:10
לא משנה מתי ואז הם היו קרובים מאוד או אחדות עם הבלוק אין לגנץ הרבה אוויר זה אות קלון בשבילו הרשימה המשותפת
12
אין לכם בושה? השיתוק נובע מהבלוק האטום
מישי | 12-11-2019 0:31
שאתם שותפים לו, ואטומים כמוהו לרצון העם. יכולתם ללכת ולהקים ממשלה כבר אתמול במקום ללכתצאחרי אינטרסים צרים. צרים מאוד. אם אנחנו כל כך דומים, למה שלא תשבו עם גנץ? אין לכם תשובה טובה לשאלה המהותית ביותר הזו. מאוד חבל כי הציבור שלו ושלכם באמת חולק הרבה ערכים ציוניים והומניים דומים