נפתלי תפוס פיקוד | הסיבה שבנט חזר למרכז המפה

בשבוע האחרון לא חולפים כמעט יומיים בלי הצעה לשיריון, שר בכיר או ישיבה בקבינט. נתניהו יודע היטב למה. פחות ברור האם בנט עצמו הבין והפנים את גודל ההזדמנות והאחריות

נפתלי תפוס פיקוד | הסיבה שבנט חזר למרכז המפה
  צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

איש המפתח הוא נפתלי בנט. הראשון לזהות אותו היה הקוסם הפוליטי המבריק ביותר בסביבה, בנימין נתניהו.

נתניהו הבין אי שם לפני כחודש ומשהו שהיחיד שיכול לזוז לכאן או לכאן הוא נפתלי בנט ומאז התחממו ביניהם היחסים להפליא. בשבוע האחרון לא חולפים כמעט יומיים בלי הצעה לשיריון, שר בכיר או ישיבה בקבינט. נתניהו יודע היטב למה. פחות ברור האם בנט עצמו הבין ועוד יותר מכך האם הפנים את גודל ההזדמנות ואיתה גם את גודל האחריות.

נפתלי בנט והימין החדש קיבלו בבחירות האחרונות הזדמנות נדירה לשוב ולעמוד במרכז המפה הפוליטית. הציבור שבנט אמור לדבר בשמו, אותם דתיים-לאומיים שנמצאים במרחב שבין גבעת שמואל לאלון שבות, יושבים בנוח הרבה יותר עם יועז הנדל, מיכאל ביטון וחילי טרופר מאשר עם מירי רגב, מיקי זוהר ויעקב ליצמן. נתניהו יודע את זה, כחול-לבן יודעים את זה, ולכן בנט חזר למרכז המפה.

עוד באותו נושא

בנט:"להערכתי הולכים לבחירות שלישיות"


6

זו ההזדמנות של בנט להוכיח שהציונות הדתית החדשה-ישנה, זו שבה במידה שהיא יהודית, היא גם לא פחות ישראלית, עדיין רלוונטית לחברה כולה. היא אכן יכולה להיות המקף המחבר, אם ישכיל בנט להבהיר שהציונות הדתית הזו מחוייבת בראש ובראשונה לחברה הישראלית, ולא לשום בלוק טכני, או גוש פרוצדורלי.

כל המערכת הפוליטית מבינה היטב שברגע שמפלגה אחת תנטוש את הבלוק, כל הבלוק יתמוטט וניתן יהיה להקים ממשלה במקום גושים חוסמים. בניגוד למפלגות החרדיות שנמצאות בעימות אידיאולוגי אמיתי עם חלקים רבים בכחול-לבן, אין לימין החדש מחלוקת של ממש בנושאי דת ומדינה עם יאיר לפיד וגם לא מחלוקת בטחונית או מדינית עם גנץ ובוגי.

בניגוד לליכוד שאמור להיות מחויב לנתניהו אישית, אין לציונות הדתית, וגם לא צריכה להיות לה, שום מחויבות אישית למנהיג של מפלגה אחרת. הציונות הדתית, גם בייצוג הפוליטי הנוכחי, יכולה וצריכה לחשוב לראשונה מזה עשור באופן עצמאי.

עשר השנים של שלטון נתניהו אופיינו בראש ובראשונה בזלזול ובמניפולציות כמעט על כל צעד ושעל. בנט ושקד זוכרים אותם היטב. שינוי הכיוון של נתניהו בשבועות האחרונים לא מבשר על שום שינוי ביחסו לציונות הדתית. גם את זה בנט ושקד מבינים היטב.

בנט גם מבין היטב שבחירות נוספות ירסקו את הציונות הדתית, בשלב הראשון לפחות מבחינה פוליטית. לאור כל זאת האמירה של בנט שלפיה הוא 'משחרר את נתניהו ממחוייבותו כלפיו', נראית מוזרה, שלא לומר מאכזבת. בבת אחת 'משהו ישן חזר'.

במקום להנהיג ולהוביל, בנט העדיף להשאר בחיפוי נצור מאחור. במקום להיות קטר חזרנו להיות קרון מאסף. בנט יודע היטב שלכחול לבן אין שום בעיה איתו ועם אנשיו. לציונות הדתית שהוא מייצג אין שום בעיה עם השכנים שמעבר לכביש, שהצביעו לכחול לבן. ולכן במקום לאפשר לנתניהו ולליכוד להמשיך לדרוך במקום, בנט, הימין החדש ואיתם ימינה והציונות הדתית צריכים לייצר מציאות פוליטית חדשה.

במציאות הזו הציונות הדתית, ולא אביגדור ליברמן, הם שמתווכים, מניעים ומקימים את ממשלת האחדות. בנט ושקד הם המקף המחבר בין כחול לבן והליכוד. הם לא גשר שדורכים עליו, אלא הם מרכז כובד שהכל נעים לקראתו.

אמירה ברורה של בנט והימין החדש, בשלב הראשון, ולאחר מכן של ימינה כולה, שהם מנהלים משא ומתן ישירות מול כחול לבן ומול הליכוד במקביל, תניע את המערכת הפוליטית כולה. התנתקות מהבלוק, שבו הם המפלגה הקטנה ביותר, תוכל להביא אותם מהקרון המאסף להיות הקטר של המדינה כולה. נפתלי, תפוס פיקוד!

 

הרב ד"ר מאיר בן שחר, הוא מרצה להיסטוריה במכללת שאנן ובאונ' הפתוחה

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
63 תגובות - 39 דיונים מיין לפי
1
גבעת חלפון
ס.תחמן | 07-11-2019 11:22
מאמר יפה אבל מציג את הציונות הדתית חסרת הנהגה. ובצדק. בנט היה שם. פירק מפלגה. הפסיד בחירות. חזר לבלוק טכני. שוב פירק את החיבור. השותפה שלו גברת שקד במסע שופינג או שופוני או הריחוני. זה מה,שנשאר מהמפד ל המפוארת עם המר אורלב בורג ?. משהו חייב שינוי וקודם כל תביטו פנימה ותבנו מחדש את הבית. נתניהו הקוסם הפוליטי בדרך לפנסיה. תדאגו לעצמכם. לציונות הדתית אכן תפקיד חשוב ומרכזי בהנהגת המדינה. זמנם של הקוסמים והידעונים עבר.
מה זה נתניהו הוא
אני | 08-11-2019 14:52
בובת הסמרטוטים שלכם?? אתם משתמשים בו בשביל להדביק את הגוש כולו??
חיזרו למפדל תהיו גדולים מכל מפלגה חרדית
א | 08-11-2019 1:29
וערכי מכל הימין ושוק הכרמל.
הפילוג של בנט היה במקום
שבי | 07-11-2019 12:06
ממתי המפדל של פעם היו קיצוניים והזויים .היום הצטרפו כל מיני קבוצות שהפכו אותה לחצרות של אדמורים ושכונות נפרדות את הדתיים . סירוב פקודה . או שירת נשים שהיא החמרה חרדית זה לא מפדל זה ג'יהד
הנהגה
יוסי | 07-11-2019 12:03
ברור שהציונות הדתית היא חסרת הנהגה אם היתה הנהגה אפילו רוחנית היו יכולים להגיע להישגים הרבה יותר גדולים
נתניהו כאן כדאי להישאר
דנה | 07-11-2019 11:59
פירוק האחדות הימנית תביא למפלה של מחנה שלם,אובדן דרך ועליית השמאל
2
מי שמך לדבר בשמי??
מצביע בנט | 07-11-2019 11:22
מצביעי בנט מצביעים בראש ובראשונה אידאולוגית גם לי לא תמיד אגב וזוהר באם טוב מבחינת צורת התבטאות,אבל מיכאל ביטון?? אתה מרגיש הרבה יותר בנוח עם מיכאל ביטון??? האיש ממפלגת העבודה?? זה שהאג'נדה שלו היא לעשות טרנספר לעשרות אלפי מתיישבים בשביל פיסת נייר ושלום מדומה?? כחול לבן? מפלגת התיעוב נגד החרדים? זאת שעושה כביסה למפלגה כמו בלד? ששיתפה פעולה עם ליברמן שגרר את כולנו לכאוס הזה? גם שם אני יכול לציין לך כמה שמות בעייתיים ניסנקורן, יעל גרמן, אסף זמיר רוצה עוד???
אני בטוח שגם בלי בנט הוא מצביע כחולבן.
מיזה הבן שחר הזה | 07-11-2019 23:39
יהודי דתי שמדבר סמולאנית לא מבין את כל העניין שעליו חונך. בן שחר הזה לא מדבר בשמי ובשם חברי. הכיפות הסרוגות פיתחו עמוד שדרה וחשיבה עצמאית דבר שמתרפסי בן שחר לא מבינים. אגב אני מגבעת שמואל
צודק
יוסי הימין החדש | 07-11-2019 23:14
בן שחר לא מדבר גם בשמי. אני לגמרי מרגיש בנוח עם רגב, זוהר וליצמן, הרבה יותר מהצבועים של כחולבן, שמשחקים אותה אנשי מוסר ומצפון. בנות יענה לנוכח השחיתות של אשכנזי (פרשת הרפז), גנץ (המימד החמישי) ולפיד, ששנאתו אומנותו (לחרדים, למתנחלים, ליצהר ולאיתמר). בנט- אל תקשיב לעצות אחיתופל. הישאר נאמן לגוש. אל תחזור על טעות ברית האחים. וכן, החרדים (למרות שיכמובן יש להם מה לתקן) הרבה יותר קרובים אלינו מאשר לפיד-ביטון-גנץ.
3
בנט צריך לתת לתקופת נתניהו לעבור בשקט
קובי | 07-11-2019 11:26
להחזיר את האמון כי המחנה הלאומי רובו בליכוד
התקופה לנו חשובה. נתניהו לא.
א | 08-11-2019 2:11
נתניהו היון כבר מזיק. לפחות נטל
לימין החדש"קרובים"בכחול לבן יותר מבכל הגוש
הימין החדש | 08-11-2019 2:07
הוותיקים הערכיים נטשו את הליכוד. וביבי סילק את החדדים הערכיים נשארו הבסטיונרים שמסתדרים יופי עם: * ברסלבים נבערים שרוקדים על כל טרנזיט *עם שסניקים בין עבודות מזדמנות *עם אסירים שהיו הווים או יהיו במעשיהו
4
עוד שמאלני שרוצה ממשלה בחסדי איימן עודה
ניר | 07-11-2019 11:31
עוד שמאלני שרוצה ממשלה בחסדי איימן עודה
בזכות טיפשים כמוך איימן עודה מרגיש חשוב
חשוב | 08-11-2019 2:15
טיפשים כמוך
5
תאורטית אתה צודק, אלמלא היה מדובר בנתניהו
חבמגלגמ | 07-11-2019 11:42
בנט יודע שנתניהו משתמש וזורק. בנט זוכר היטב מה קרה לשאול מופז. לא מכניסים ראש בריא למיטה חולה.
גם בנט עוזב ומעזיב וזונח
אני | 08-11-2019 15:06
גם בנט מקים מיפלגה,עוזב אותה מקים מפלגה חדשה ועוזב גם אותה...מה קורה פה?!?! בנט צריך לשטח את האידיאולוגיה שלו בפני הציבור להיות יותר אמיץ ולהוות גורם מאחד ולא מפלג.בסוף עם שהולכים זה עם נתניהו כי הוא מאחד אתכם??
ומה שקרה למפדל
מי | 08-11-2019 2:18
מה
6
אין לימין חדש מחלוקת של ממש בנושאי דת ומדינה
ליאת פרידמן | 07-11-2019 11:47
אין לימין החדש מחלוקת של ממש בנושאי דת ומדינה עם יאיר לפיד??????? אמירה מוזרה וטיפשית.
אין מחלוקת
נכון | 08-11-2019 2:21
חוץ מסימני השאלה הטיפשיים
7
טעות ענקית התנתקות מהגוש
רון | 07-11-2019 11:57
אם הנדל ,טרופר והאוזר יושבים במיפלגה שבזכותה מזה שנים עברו על השטיח האדום אנשי המפלגה של הרשימה המשותפת,אז כחול לבן אשר משתיקה ומעלימה את האוזר והנדל אינה מפלגה שהיא עוגן,לפיד הינו איש שמאל,כך גם אסף זמיר ועוד חברים אשר לא יהססו לבצע פינוי שטח,גנץ בובה שנשלטת על ידי לפיד והיתר אשר מהימין הוסרו היטב לכן בגידה בבלוק הטכני תביא לכך שהציונות הדתית תישאר לבדה ללא תמיכה,משום שבליכוד לא ישכחו זאת לעולם ולא יהיו מחוייבים לציונות הדתית בשום דרך,השמאל כמו השמאל מעולם לא היה מחוייב
אלה מילים של צוות התגובות המתודרך של ביבי
מויחעל טויבעס | 08-11-2019 2:30
שקרים ואיומים. ברוך שפיטנו.
8
כל הכתבה קשקוש של שונא ביבי
גיא | 07-11-2019 12:03
ששוכח את הנזק שהנוכל בנט גרם. לימין כולו. מתחילת דרכו בפוליטיקה והחבירה ללפיד.
ביבי כמעט גרם להעלמות בנט וליברמן עכשיו תורו
א | 08-11-2019 2:43
הליכוד צריך להתחיל לנשום
9
כוחו של בנט .
נתנאל טאוב | 07-11-2019 12:05
למה נדמה לי שהכותב הוא איש שמאל , שקרוב לליברמן י'ותר מאשר לרב פרץ ?
פרץ קרוב לפרץ
ליברמן קרוב לפרץ | 08-11-2019 2:44
ליברמן ופרץ קרובים
10
בנט
כוכב הצפון | 07-11-2019 12:11
זה נכון במידה מסויימת לבנט שיש לו הזדמנות להיות גורם מקשר ומקרב. זה ממש לא נכון לגבי איילת שקד מתריסה ומעוררת מחלוקת. ולכן בנט שהולך ומאבד קרדיט בכל קהליו צריך לבצע הערכת מצב מקיפה מחדש. האם הוא חרדליסט לאומן או האם מחזירים עטרה ליושנה וחוזרים לבני עקיבא של פעם ומתנתקים מרבני המכינות המסיתים ועוד. ספק גדול אם הוא מסוגל.
זה נכון במידה מסויימת
אני | 08-11-2019 15:10
ובמיוחד נוכח העובדה שלא שומעים את בנט לאחרונה,מבחינה אידיאולוגית שומעים יותר את איילת שקד,שיש לה סיגנון דיבור מתריס.לבנט יש יכולות אינטלקטואליות,אבל האישיות שלו כנראה מפריעה.חייב אכן לקחת את עצמו בידיים. אבל הם שניהם בנט ושקד מהווים כיום את הימין האידיאולוגי,מה שביבי כבר שכח מזמן...וגם לא ממש רוצה לזכור
11
זה לא עניין של מנהיג כזה או אחר, אלא של גוש
לא | 07-11-2019 12:18
יש גוש יהדות וגוש אנטי-יהדות ואי אפשר להיות בשניהם
כמו שלא בולעים גוש גם לא מחרבנים גוש
גושקישקוש | 08-11-2019 2:49
אם בולעים דוש - נחנקים אם מחרהנין גוש-יש עצירות.
12
איזה שטויות
אור | 07-11-2019 12:18
נו באמת..
13
אכן, קבורת חמור. זה מה שהמאמר המלומד יגרום
איש | 07-11-2019 12:21
לבנט היקר. איש חיל ורב פעלים. שצריך להתעשת ולשמור נאמנות.
נאמנות לביבי. הצחקת את ביבי.
ויטמין | 08-11-2019 2:51
צריך להפריש את ביבי
14
בחירה ישרות לראש ממשלה
שמעון גואני | 07-11-2019 12:27
בעה אני כבר אומר פעמים רבות כל הצעה של דרעי זה לטבתו אישית אמנם הוא נגד מתווה של ליברמן אם אז מדוע מציע ביחרה ישרה ישרה ראש ממשלה.הכל מתואם עם ליברמן דרעי וגם איילת שקד מצטרפת ללהקה ידוע אם יהיה בחירות כלליות לכל הכנסת מפלגות קטנות יעלמו לכן גם דרעי מפחד לא יקבל את המנדטים כמו שקבל באחרונה. דרעי שועל פולטי כל הצעה שלו לבדוק בכל הכוונים .יש פולנטר הוא רוצה להתנער מאחריות לא מעניין אותו לא שמאל ולא ימין רק הנטרס שלו נטו לכן אני מזהר לא לפול במלכודת שלו .על הליכוד לא לקבל את הצעה למקי זוהר קבלת תפקיד לא להתלהב מכל הצעות אתה עוד לא מכיר את דרעי שים רגל על בלם הנסעה תראה מסביב הדרך להן מובילה .הבחירה ישרה לראש ממשלה סיכון גבוהה ביותר .אין מספר מנדטים 61 עובר .הרוב לוקיח אפלו בספרה אחת .אין ערעור אני מנסיוני ומכיר גם את המציע לא לקבל את הרעיון ללכת רגיל לכל הכנסת אשמח לקבל הזמנה למפגש לומר את דברי ,בברכה שמעון
15
בנט ושקד - כל טעות אפשרית.
א | 07-11-2019 13:06
לא יודע מה קרה להם. כאילו שהם מתעקשים לצאת מדפי ההיסטוריה של הפוליטיקה. הם עשו כל טעות אפשרית ב מהלך התקופה האחרונה. כבר מצאו עצמם בחוץ. ועדיין לא למדו את הלקח. בנט יודע שבבחירות הבאות הוא שוב בחוץ. ולכן נלחם על הקמת ממשלה בכל מחיר. קח נשימה עמוקה נפתלי, תחזיר את עצמך לראש הרשימה, תחזור להנהיג לדבר ולפעול כמו שהיית פעם. חבל על מישהו כמוך וגם כמו הגב' שקד שעם ישראל יפסיד אתכם. ה' איתכם ! הצלחה רבה !
16
צבוע
בנטוב | 07-11-2019 13:16
ואז הוא ייעלם מהמפה לעולמים ואולי זה טוב.
17
די להוציא פוליטיקאים מהבוידעם
אני | 07-11-2019 13:30
המחנה הדתי באיבוד עשתונות. אין להם מנהיג טבעי והם מחפשים מקסמי שווא... בחיאת!
בנט ושקד אחלה
מפדלניק | 08-11-2019 2:58
טובים מהרבה שקדמו להם.
18
בנט כישלון
אילן | 07-11-2019 13:32
טעות בידך בנט לא מייצג שום ציבור דתי אין לנו אימון בנבל שבגד במי שעשה ממנו שר אם לא הציבור הדתי מי בכלל היה שומע עליו אדם כפוי טובה
19
כל הכבוד ד"ר בן מאיר
Rel1947 | 07-11-2019 14:02
הבנת מצוין כיצד ציבור הדתי לאומי שבר ימינה בחוסר אחריות הברית ההיסטורית שלו עם החברה הציונית סוציאליסטית הקימה את מדינת ישראל במעשים ולא דיבורים. אמנם תנועה זאת משכה לכיוון מרכז ליברלי, אך היא אוהבת ארץ ישראל לא פחות מתפיסתך הדתית לאומית שהכנת עם שותפך זבולון המר זל טרם מלחמת ששת הימים שגרמה לפרידה בינכם לאחר השבירה הקיצונית משיחית ימינה בשנת 1977לאחר עלית ליכוד ל שלטון. אתה היית ונשארת איש הגון ראלי אוהב ארץ ישראל.
20
אנשים בחרו בימינה על דעת...
לוי | 07-11-2019 14:03
שימינה תלך רק עם נתניהו ולא עם כחול לבן. אם ימינהתרצה ללכת עם כחול לבן, זה יפרק את בלוק הימין מה שאומר שכחול לבן ילכו עם החרדים/הליכוד וימינה תעוף לעזאזל...
הימין החדש חשוב יותר בגלל קרבת העמדות
לנפך. | 08-11-2019 3:04
קרובים קרןבים. פתווווווח !
21
אין שום קשר לכחול לבן תקראו
גלית | 07-11-2019 14:08
גם אם נגיד בנט לא דתי אלה מסורתי פלוס ושקד מסורתית אוקיי אבל כשאנחנו רואים את רשימת האמוק של לפיד וליברמן לכל תחומי החיים בכל תחום ללכת לקצה שנגד הדתיים והחרדים אז צריך לברוח מרדיפה זה לא טוב רק מזיק
זה טוב מאוד.הרי החרדים 1.5%מהעם היהודי
ט"מ | 08-11-2019 3:09
כמות זניחה מסכסכת ומזיקה
22
אחרי שבנט זרק לפח 4 מנדטים של הימין
נו באמת | 07-11-2019 14:21
מוטב שיתכבד ויעשה לביתו
מי שישר פעם עולה ופעם יורד
ככה זה פוליטיקה | 08-11-2019 3:11
מי שנוכל למעלה תמיד.. סימן שקורה שם משהוא רע
23
אין לימין החדש מחלוקת דת מדינה עם יאיר לפיד?
חמור מאוד! | 07-11-2019 14:33
.
24
הכח האמיתי של הבית היהודי היה אורי אורבך ז"ל
רון | 07-11-2019 14:35
בנט היה מנהיג ושקד הוסיפה נציגות חוץ מגזרית, אבל הדבק האמיתי היה אורי אורבך. איש שכולם אהבו ואף אחד לא פחד מהיום שהוא יהיה ליד ההגה. מאז מותו בטרם עת הבית היהודי התפרק ואיבד את הציבור המתון שמעדיף לאהוב את המדינה מאשר לשנוא כל מי שלא מסכים איתו
יפה אמרת. אני מסורתי מינוס שהצביע אורי אורבך
א | 08-11-2019 0:45
וגם בנט. בנט ישר וחיובי. למד מאורבך אבל מה בגלל השאיפות הגדולות שמים לו רגלים
25
הפחד והאימה
המעניש | 07-11-2019 14:53
שנתניהו זרע במרוצת השנים נטוע טוב טוב אצל אלה שמרכיבים את הגוש ולכן הם נרתעים מלעשות את הצעד הראשון מעבדות לחירות (פוליטית)
26
רעיון מעניין אבל מסוכן מאוד, אולי מידי
אבי | 07-11-2019 14:57
כחול לבן היא מפלגה שהאנשים שבאמת מובילים אותה ומושכים בחוטים הם שמאל לכל דבר ועניין, הם מעוניינים לשבת עם הערבים, אי אפשר לבטוח בהם. נתניהו הוא ראש הממשלה של הימין וגם כשישב עם מפלגות מהשמאל הוא לא זרק את כל הערכים שלו לפח
27
מאמר אידיוטי ושטחי
מיקי | 07-11-2019 16:02
אין לציונות דתית ולימין שום דבר משותף עם עופר שלח, לפיד, גנץ וכל השמאל.
28
גילוי נאות
שוקי | 07-11-2019 16:17
שכחת גילוי נאות קטן... הכותב קרא להצביע לכחול לבן ולא מרוצה מהתוצאות...
29
מה זו הפרשנות הלא-אמיתית הזו?
נו באמת | 07-11-2019 17:31
אחרי שגנץ הצהיר, באזכרה של רבין, עד כמה אוסלו היה דבר נפלא, אתה באמת רוצה שבנט, שהוא איש ימין מהותי, עוד יתמוך בו? להיפך, אם כבר, הייתי מציעה לבוגי יעלון ואנשיו שהם יפרשו מכחול-לבן, לאור העובדה שגנץ הוריד את המסיכה מעל פניו, פתח את פיו, והתברר שהוא שמאל שמאל שמאל, משהו בין העבודה למרצ בדעותיו. מה הם עוד עושים שם, לא ברור לאף אחד.
30
..התכוונת שהתחממו האינטרסים לא היחסים..
נאוה | 07-11-2019 18:18
יחסי איבה מושרשים לא מתחממים.. יש פה מהלך פשוט של שני בסטיונרים *תן וקח!* נפתול עם החיתול חושב שהוא חזר בגדול אך בעצם הוא רואה את העולם בעיניים של תינוק מגודל ומגושם, אין לו דרך, הוא עדיין מחפש את עמוד השידרה שלו, אך ביבי כעת צריך אותו וזה מחמיא לו מאוד.. ביבי הוא טיפוס שאין לו עקרונות יש לו רק מערכת שיקולים של עלות תועלת ואסטרטגיה..ביסוגו הוא אופורטוניסט ומקיוואליסט ולי אין אמונה באדם השקרן הזה, השרלטן והמניפולטיבי מסלף העובדות הסידרתי... זהו עד כאן. קצתי בו ובשיטתו!
31
דברי טעם
בצלאל | 07-11-2019 19:06
אכן מוזר למה בנט מצטנע עכשיו.
32
בנט תפוס פיקוד
שי | 07-11-2019 19:56
צא מהגוש ותתחיל לחשוב על טובת הציבור
33
זה מה שאני מזהה כאן
מוטי | 07-11-2019 20:09
פשוט חוסר הבנה של המציאות
34
אין לבנט מה לחפש אצל השמאל
אלירז | 07-11-2019 21:25
גנץ בעד התנתקות נוספת.לפיד בעד נישואי גאים חזיר ונגד חוק הלאום.זאת מדינה יהודית ולבנט כיפה על הראש.האם הכותב בעד תחבורה ציבורית בשבת? משכב זכר זה איסור מדאורייתא.בנט רוצה להיות ראש ממשלה ולא משתף של עופר כסיף שאומר ששקד נאצית.
35
ספר לנו...
ר. | 07-11-2019 23:36
ספר לנו בן שחר במי תמכת ולמי הצבעת בבחירות... אולי נבין טוב יותר מה מניע אותך. יושרה והגינות, לא כן?..
36
כב' הרב ד"ר מאיר.. אין מחלוקת בטחונית עם גנץ?
מארק | 08-11-2019 0:22
הרי גנץ אמר בראיון שההתנתקות היא הצלחה ויאמץ את מתווה ההתנתקות גם בגדה ...מאותו רגע, הטיפש קיבל פקודה מהיועץ לשתוק! וגנצ השתתף בכנס לזכר 1000 מחבלי חמאס מחוסלים ! גם בנט חושב כמו גנץ?
37
בנט
אזרחי | 08-11-2019 7:35
הוא גם יכניס לו את הסכין וגם יסובב אותה ברגע שיוכל(אחד לשני ללא נאמנות)
38
דמגוגיה בשקל תשעים
צביקה | 08-11-2019 14:50
המחבר כותב: אין לבנט מחלוקת דת ומדינה עם לפיד, ומחלוקת ביטחונית עם גנץ. מעבר לכך שזה עובדתית לא נכון, המחבר מייצר דמגוגיה מגוחכת כאילו לפיד וגנץ לא חד הם. אז נכון, בנט יכול להסתדר פוליטית עם אחדים מכחולבן בענייני ביטחון, ועם אחרים בענייני דת וכו', אבל כל עוד הם באים כגוש (ומה היא כחולבן אם לא גוש פוליטי), אי אפשר להפריד בין דעותיהם השונות של חברי כחולבן.
39
שמעתי שבחאן אל אחמר
ליברמן | 10-11-2019 14:29
התחילו לארוז.....זהו בנט הגיע והסיפור נגמר.....