אנחנו משלמים את המחיר על מלחמות הרבנים/ תגובה לרב עמיחי גורדין - סרוגים

אנחנו משלמים את המחיר על מלחמות הרבנים/ תגובה לרב עמיחי גורדין

אחד החיילים החתומים על מכתב הבני"שים שנשלח לרבצ"ר כמחאה על כניסתו של ארגון 'צהר' למטבחים של כפרי הנופש של הצבא, מגיב למאמר של הרב עמיחי גורדין שתקף את התנהלות החיילים

אנחנו משלמים את המחיר על מלחמות הרבנים/ תגובה לרב עמיחי גורדין

"עזי מצח, מכפישים בריש גלי, מוציאי שם רע, מטנפים, מסיתים, רומסים ודורסים בחוצפה את מעמד הרבצ"ר, מוחקי מעמד הרבנות הצבאית הראשית", במילים אלו ובעוד שלל ביטויים ססגוניים- תוארנו, החיילים החתומים על המכתב לרבצ"ר בנושא השגחת 'צהר' במתחמי הנופש לחיילים, על ידי על ידי הרב עמיחי גורדין, במאמרו נגדנו כאן באתר 'סרוגים'.

עם הכבוד הראוי לרב גורדין שליט"א, האמת חייבת להאמר: מעולם לא חתמנו על מסמך שבו אנו מתייחסים ליראת השמיים של משגיחי צהר. הטיעון היחיד שהבאנו במכתב הינו, בציטוט מדוייק: "כידוע, רבנים רבים אוסרים על אכילה במסעדות כשרות צהר בשל הפגיעה ברבנות הראשית" וזהו, "רבנים רבים" אגב, זהו ביטוי עדין לרוב מוחלט של רבני הציונות הדתית, מהמסד ועד הטפחות, שיצאו חוצץ נגד כשרות צהר.

עוד באותו נושא

מחאת הבני"שים: הדרך לחורבן רצופה כוונות טובות


55

לצערנו, הרב לקח דברים שצוטטו בשם איזה חייל אלמוני שחתום על המכתב, לא אחד ממנסחי או שולחי המכתב ובטח לא אחד שהוסמך לייצג אותנו, אלא סתם חייל שהצטרף וחתם על המכתב. החייל האנונימי טען שאנו לא סומכים על יראת השמים של משגיחי צהר, ולכן לא נאכל במטבחי צה"ל שיושגחו על ידם.

כל בר דעת היה קורא את המשפט הנ"ל וממשיך הלאה בקריאת הכתבה, זוהי דרכה של התקשורת – להעלות תחושות מהשטח, וכאן צוטט חייל פלוני שזוהי דעתו האישית, שכאמור אינה באה לידי ביטוי במכתב אפילו ברמז קל.

אולם, הרב גורדין לקח את הציטוט וניפח אותו לכדי טענת כולנו, בנה תילי תילים של טענות והכפשות כנגדנו, השווה אותנו למחריבי בית המקדש על ידי הבאת ציטוט דברי הנצי"ב, כתב עלינו שאנו מניפים דגל "לשם שמיים" כדי להתיר איסורי תורה של הוצאת שם רע ועוד דברים קשים וחמורים.

האם הטעיית הקוראים וניסוח הדברים כך שלקורא יובן שמצב יראת השמים של משגיחי צהר היא העומדת בבסיס טענתנו והכפשתנו בעקבות כך – אין בה עצמה כדי הוצאת שם רע?

עוד באותו נושא

מחאה בצה"ל: לא נאכל במטבחים שתחת פיקוח צהר


82

האם הרב גורדין שליט"א, שכתב בעצמו במאמר "רבנים גדולים כמו הרב יעקב אריאל שליט"א פסקו שאין לאכול מהכשרות שלהם, וזאת כיוון שארגון הכשרות הזה מתחרה ופוגע ברבנות הראשית. זאת מחלוקת עניינית ולא אישית שאינה מתיימרת חלילה לטעון דבר על יראת השמים של משגיחי הכשרות של צוהר" לא קרא את עצם מכתבנו? איך אפשר להבין מהמכתב שאנו "מתיימרים חלילה לטעון דבר על יראת השמים של משגיחי הכשרות של צוהר"? מכתבנו נוסח בנועם ובלשון מכובדת, בצורה של "מחלוקת עניינית ולא אישית", הנקודה האישית היחידה שאנו חשים שקיימת – היא ההתקפה החמורה כלפינו. כלפינו החיילים, שמעמד הרבנות הראשית חשוב לנו עד כדי כך שאנו מוכנים לאכול מנות קרב במשך כל שבוע הנופש, שבוע שאמור להיות השבוע המהנה ביותר בשירות הצבאי שלנו. וכל זה כדי לא לתת יד ל"הרס הכשרות" ול-"נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה" כדברי הרב חיים דרוקמן שליט"א, הרב יעקב אריאל שליט"א, הרב צפניה דרורי שליט"א, הרב זלמן מלמד שליט"א ועוד ועוד מרבותינו.

"יראת השמים של יונה מצגר שכיהן כרב ראשי והואשם במרמה ובפלילים הייתה מקובלת על אותם חיילים" כותב הרב גורדין, "ובשם כבוד הרבנות הראשית הממלכתית הם היו מוכנים לאכול מתעודות הכשרות שעליהם היה חתום יונה מצגר" נשמח לקבל מהרב הסבר איך טענה זו רלוונטית לסוגיית כשרות צהר? וכי חתימת הרב מצגר כרב ראשי השפיעה על מערך הכשרות בכל עיר ועיר? וגם אם התאוריה הקונספירטיבית-משהו מתקבלת על ידי הרב, האם אנו החיילים החתומים ידעו משהו על אותם ענייני פלילים של הרב מצגר בכהונתו כרב הראשי?

עוד באותו נושא

כשהרב עמיטל נזף ברב עמיחי גורדין


8

הרב גורדין הוסיף "תעודת הכשרות של הרב אייל קרים שליט"א שאיש אינו חולק על יושרו, גדלותו בתורה, ומסירות נפשו האין סופית למען התורה עליה הם מצפצפים"

מישהו מהחיילים החתומים על המכתב טען שכשרות הרבצ"ר אינה מקובלת עליו? האם איש מאיתנו הכריז שהוא אינו עומד לאכול עוד בבסיסי צה"ל בהשגחת הרבנות הצבאית? שום דבר. אנחנו בקשנו מהרבצ"ר בקשה כל כך פשוטה ואמיתית, מצער אותנו שהרבנות הצבאית נוקטת עמדה במחלוקת שסוגיית כשרות צהר נתונה בה, בניגוד לדעת רבני הציונות הדתית, ואנו אלו שנאלצים לשלם את המחיר.

=======

הכותב הוא אחד החיילים החתומים על המכתב לרבצ"ר וחבר בארגון "בני ישיבה בחזית" שהוקם על ידי בני"שים בוגרי שירות צבאי קרבי למען זכויות החייל הבני"ש

=======

הרב עמיחי גורדין ביקש להגיב ומסר לחייל באמצעות אתר סרוגים: "מקריאת מכתבך האנונימי אני מבין שיש שלוש נקודות שכנראה לא הבהרתי מספיק טוב בדבריי: א. האחריות, קביעת מדיניות הכשרות והפיקוח על המשגיחים הינן בידיה הבלעדיות של הרבנות הצבאית, שגם חתומה על תעודת הכשרות. ב. חלקו של ארגון צוהר הוא בסיפוק משגיחי הכשרות עצמם, הא ותו לא. (צהר מתפקדת בכך כמו חברת כח האדם 'דנאל' המספקת משגיחי כשרות גם היא). ג. למרבה הצער חוסר הנכונות שלכם לסמוך על תעודת הכשרות שעליה חתום ראש מחלקת הכשרות ברבנות, כשרות המבוססת על משגיחים שמסופקים על ידי ארגון צוהר ומפוקחים ומונחים על ידי הרבנות הצבאית הינו חוסר אמון אישי במשגיחים עצמם (וכך כאמור התבטא אחד מחותמי המכתב שהתראיין לסרוגים לשם הדלפתם את המכתב) וחוסר אמון ברבנות הצבאית החשובה לנו כל כך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
20 תגובות - 17 דיונים מיין לפי
1
כותב לעניין הבחור
דוד | 29-10-2019 19:27
הרב גורדין לא הפגין יכולות מרשימות בטענות. זה לא רציני לנפנף חיילים שמציפים בעיה ציבורית אמיתית
צודק!!, כואב שלרב גורדין היה קל להכפיש אותם
כ | 30-10-2019 13:39
וגם לאחר שהוא בירר שדבריהם נכתבו בכבוד ועדינות כלפי משגיחי צוהר - הוא לא מוכן לחזור בו מכינויי הגנאי הרבים שזרק עליםה. כואב מאוד מאוד מאוד!!!
2
תגובה עניינית ומשכנעת
גוליבר | 29-10-2019 19:36
הרב גורדין היקר פיספס כאן. מקווה שיתנצל
3
המאמר של הרב גורדין מביך
אלעד | 29-10-2019 19:41
מביך שתלמיד ישיבה צעיר בצה״ל הרבה יותר צודק,רהוט וענייני מר״מ בישיבה.
4
כל הכבוד לחייל הגבת בכבוד ולענין.
לאה | 29-10-2019 19:49
מצער מאוד שמחפשים לדבר בתקשורת ולעורר את המחלוקות בציבור. יש כל כך הרבה יופי וטוב. חבל לקנות מקום השפעה ממחלוקות ודברים שליליים.
5
הבחור כתב לעניין
שימי | 29-10-2019 20:03
הרב גורדין מסר תגובה רפויה ומתחמקת. על כך נאמר חכמים הזהרו בדבריכם
6
החייל כיסח את הרב גורדין
לא נעים | 29-10-2019 20:13
זו לא בושה להודות בטעות הרב גורדין זו לא בושה להתנצל
7
הסורים האירנים וחיזבלה בפתח. העיקר הכשרות.
יהודי ודמוקרט | 29-10-2019 22:23
אולי לכם נורא חשוב להתפלפל ולאכול רק כשרב מסויים חתום על התעודה, אולי לכם חשוב כל כל להפוך את העכבר להר. דעו לכם שזה מרחיק חילונים מדת ישראל הנתפסת כתלושה מהמציאות ועוסקת בזוטות כשבפתח איומים גדולים ועצומים.
8
בחור צעיר ענה כהלכה
בר בי רב | 29-10-2019 22:42
תרתי משמע ולרב גורדין אם היה אומץ היה מודה ועוזב אבל כדי להגן על עצמו כתב הבהרות מביכות. חבל עליך
9
הרב מגיב לתגובה? היה עליו לגלות ענווה ולהתנצל
איתן | 30-10-2019 1:20
ענה לעניין הבחור, ועל הרבנים להפסיק לכתוש את תלמידנו כשהם עושים את עבודתם ועומדים על המשמר בהלכה אל מול שינויי האקלים ברבנות הצבאית
10
מסכנים הבנישים עם כזה סכין בגב מרבנים בהסדר
אביטל | 30-10-2019 3:11
הרב גורדין לא יכל לפנות אליהם ישירות? הרבנות הצבאית אפילו לא הספיקה להגיב לחיילים כהלכה
11
גן עדן נסיעות בזמן
אני עיברייה | 30-10-2019 6:23
ליראות את כל מה שקורה במדינה ולהיזכר במישפט- באין חזון יפרע עם. פרעו בנו העם אלה שלמעלה אין להם יותר מה לימכור. אני מקווה שבתהליך שנעבור המצב יתהפך. מה המילה שהכי צצה בכל הסיפורים. כהונה. לא משנה מאיזה כיוון גם אהרון ברק ושלוחותיו זה עולם כהונה. הכהונה שבאה מהגלות ממשיכה לשלוט וגמרה את החודש. אל תיטעו זה לא שיבעים שנה, אלא אלפיים שנה נוספות. מה שצריך זה מטריצת אדמה זו , מטריצת הנבואה. אי אפשר להשליך מסות גלות כאלה על ארץ ישראל ולא לשלם מחיר. הכי חשוב שנישתחרר מגלות זו , ונעבור למטריקס הנבואה. היא מבשרת את תחיית גן העדן ושיבה לשלמות הנישכחת. ולזמן האבוד שחי וכיכב בתנך בחסדי הנבואה. זו סיבת שיבתנו.
12
תראה את דובדבן שבקצפת המוקצת איך הוא מזיף כשת
שפירא | 30-10-2019 7:24
יש קבוצות ווצ אפ שהדובדבני עטנה .. רואה את המרכיבים של המוצרים בחול והמתקרא רב פוסק... לא מעניין אותו איך בושלו במה בושלו מי השגיח ( אין כשרות מוצרים מהמדף בחו.ל) ממש האיש חרפה...
13
ןבחור כהלכה
מתנחל | 30-10-2019 8:05
כל הכבוד לבחור צעיר שמתנסח בצורה מעוררת השתאות, דבר דבור על אופניו. העלה טענות עניניות וקבל תשובות מתחמקות. חבל.
זו דרכו
אפרים | 30-10-2019 13:58
זו דרכו של הרב גורדין. מילים יפות אך חלולות.
14
חייל תמים וטיפש
א | 30-10-2019 8:17
עוד כמה שנים יתפכח בעזה
15
הרב גורדין - איבדת אותי
משה | 30-10-2019 9:30
אני אוהב לקרוא את דברי הרב גורדין. כשקראתי את המאמר חשבתי שזה באמת מאד חמור. אבל אם הם ניסחו את המכתב כמו שהם אומרים - אז זו מחלוקת לגיטימית ועניינית. לגיטימי להתנגד למיזם של צהר, בכל מקום שהוא, גם בצבא, כמו שגם לגיטימי לתמוך בו בכל מקום. התגובה לתגובה, במקום התנצלות, חוזרת על אותו דבר. וחבל.
המכתב המלא
חייל | 30-10-2019 17:50
לכבוד הרב הצבאי הראשי תאל הרב אייל קרים. לאחרונה שמענו כי צהל מאפשר לכשרות צהר להיכנס לכפרי הנופש של צהל באשקלון ובגבעת אולגה. כידוע, רבנים רבים אוסרים על אכילה במסעדות כשרות צהר בשל הפגיעה ברבנות הראשית. ההחלטה פוגעת בנו מאד ובחיילים דתיים רבים נוספים. אנו מתכוונים שלא לאכול בכפרי הנופש. אנו מבקשים ומצפים מכבודו לפנות לרמטכל ולפעול לביטול ההחלטה.
16
ניכרים דברי אמת, לא מבין למה הרב גורדין לא
' | 30-10-2019 13:40
מתנצל!!!
17
תגובה
חיילת | 30-10-2019 17:45
הבחור כותב מילים כדרבנות. חבל שאנשים מלכלכלים.