'יחסינו לאן?' נפתלי ואיילת- זוגיות ברכבת הרים - סרוגים

'יחסינו לאן?' נפתלי ואיילת- זוגיות ברכבת הרים

הודעת פיצול הסיעות מאחורי גבה של שקד, ההתנהלות העצמאית של בנט שבחוקת המפלגה הותיר אצלו לא מעט סמכויות ולאן מועדות פני שניהם בבלוק הפוליטי שנוצר לפנינו?

'יחסינו לאן?' נפתלי ואיילת- זוגיות ברכבת הרים
  תוצאות המדגמים, נפתלי מנופף מאחורי איילת. כמה סימבולי (צילום: פלאש 90)

נתחיל בכך שכל אלה שזועקים בזעם "איילת נכשלת!" הם אותם אלו שזעקו בבוז "נפתלי נכשלת!!" ואז בכעס "הרב רפי לא בנוי להנהיג!!" ו-"סמוטריץ' עושה שטויות!!"

לי יש שאלה רצינית לחכמי המגזר. את מי היה צריך להעמיד בראש? אפי איתם? זרח והרהפטיג? (אני גם נוטה לשאול יהלום. אך נאווה בוודאי לא תאשר. אחרי הכל, איך היא תזמין לבדה קינוח?) וברצינות, יתכן ובככל אין שום צורך במפלגה מגזרית- שזו המסקנה המתבקשת. יתכן שפשוט מקסמו את כל יכולותיה, פעם כמפוצלת ופעם כדבוקה אחת וזה כל מאגר הקולות שנשאר מבוגרי בני עקיבא ועם זה צריך להשלים, אבל אז, זה בכל זאת לא נוגע לזהות היו"ר.

עוד באותו נושא

איילת שקד: "הרב רפי פרץ לא היה מביא יותר מנדטים"


41

רצון כזה לערוף ראשים מצוי בשפע במפלגת העבודה שהייתה פעם מפלגה מפוארת וכיום נותרה בלי שפם. האם אלו פרפורי הגסיסה של הציונות הדתית שהשפריצה את עצמה למפלגות שונות? החל מפייגלין, דרך בן גביר ועד לנעם- כשמפלגת ה"בית" מפוצלת גם היא ל- 2 (ובפנים גם הבית היהודי והאיחוד הלאומי בנפרד בל נשכח).

ואולי רק בתום עידן נתניהו נדע האם הציונות הדתית מבוזרת בכלל המפלגות. נתניהו מצד אחד מנע מחלקם להזדהות עימו, מצד שני עורר הזדהות יתר אצל רבים ושאב מנדטים.

איילת נפתלי ומה שבניהם (הרב רפי)

ועכשיו נחזור לליל המדגמים שתיאר בקליפת אגוז את הנעשה בתוך המפלגה. עוד בטרם מנו גבע הספיק לכחכח בגרונו נפתלי בנט כבר הגיש לתדהמת היו"ר שקד את פיצול הסיעות יחד עם הרב רפי פרץ. ובקביל הוציא הודעה שנתניהו שוחח איתו. איתו ולא עם איילת. כי אחר כך יצאה גם הודעה שהוא שוחח עם שניהם.

בנט זוכר את הסיבוב הקודם, שבו לאחר ההתרסקות הוא נשאר בהריסות ואיילת נערה את האבק ויצאה לשופינג רב מפלגתי ולאחר ימים ארוכים ומתישים כשכלו כל הקיצים כמעט, חזרה וקטפה את ראשות המפלגה בנקל. גם הרב רפי חיכה בצד והמתין, מראש לא הוא ובטח שלא רעייתו, רצו את האיחוד הזה במפלגה. בוודאי כשבסביבתו הקרובה לא רואים באיילת ובטח שלא בנפתלי מציאות גדולות. שכניו העדיפו להצביע ג' ולא ימינה, רבניו הקימו לו מפלגה מתחרה לאורך כל הדרך. וגם איילת החזירה בעקיצה שהרב רפי לא היה מביא יותר קולות.

נזכיר כי שקד לא רצתה את הפיצוץ הגלקטי שהקים את הימין החדש- נגררה אחרי בנט, אז כבר היו יו"רים משותפים- אך הוא מקום ראשון והיא שני. אחרי השופינג שלה זה התחלף, בנט נותר רביעי היא בראש. עכשיו הוא פרם את הריצ'רץ' שהחזיק את הסיעה. בסביבתם מדברים על כך שהם כבר לא מדברים בניהם תקופה, שמועה שמוכחשת בידי שניהם, אבל את ההודעות לתקשורת בתום מערכת הבחירות, נראה שהם שולחים בנפרד ובלי תיאום. גם הלייב צ'אט בפייסבוק במהלך הבחירות קיים בנט עם רוני ססובר ושקד עם סמוטריץ'.

הם עדיין יו"רים משותפים בימין החדש- היא עדין ראש רשימת 'ימינה', אך לו יש אחיזה חזקה יותר בכל המנגנונים. איך שזה נראה כרגע, אם קמה ממשלת אחדות, קשה לראות לא אותם ובטח לא את הרב רפי וסמוטריץ' מקבלים תיקים בכירים אבל כרגע הכל תקוע ומי יודע באיזה מצב נחלץ מהפלונטר. בחירות חדשות? התרחיש הפחות סביר יאלץ אותם שוב להיערך יחד בהתאם.

נראה שהשניים הללו, אנשים מוכשרים לכל הדעות, שהחלו עם כמיה, שהלכה והשתחררה באוויר תלויים אחד בשני- והיו  כבר זוגות פוליטיים עם מטען כבד יותר שנאלצו לשתף פעולה יחד, פרס ורבין הבולטים שבהם. מה יהיה עם נתניהו? זו ה-שאלה. כי אם יצא החוצה, יתכן ונראה את שניהם קופצים ראש לליכוד, תרחיש אחר, שלאחר החריקות בכחול לבן והפערים שיצוצו, או תכנית מדינית שתביא לפילוג, עוד נראה אותם עם יועז הנדל וחילי טרופר באותה מפלגה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
לא הצבעתי ימינה בגלל אילת שקד החילונית
נאוה | 19-09-2019 14:40
ואם יהיו שוב בחירות אצביע שנית לעוצמה/בן גביר האיש דובר אמת שאי יקרה לו. ולא להצביע עבור בנט הנוכל שמחקה את ביבי בנוכלות שלו, שעשה לשקד כיפה אדומה .
2
מפלגה מגזרית
משה | 19-09-2019 15:07
מסקנת הכותב שלא צריך מפלגה מגזרית היא טעות. יש מפלגות מגזריות שמאוד מצליחות. שס למשל. חלק גדול מאוד (לדעתי 150 אלף לפחית) הם אנשי הציונות הדתית. משרתים בצבא, היו בבני עקיבא. יש להם חיסרון אחד שבגללו הם בשס ולא בבית היהודי. הם מזרחיים (לא עלינו). בית יהודי חכם ואטרקטיבי היה מחזיר חלק גדול מהם הביתה. ואז בלי בנט ושקד ובלי קריצה לרפורמים, היה מקבל 7 מנדטים
3
איילת היא בסה"כ 'נציג הבעלים'
עירן | 19-09-2019 15:15
אמנם הדתיים שמו אותה בראש וניסו למכור שהיא מחליטה...היא בראש .. זו מפלגה שהיא בית גם לימין החילוני. אבל הציבור הבין שהיא בובה של בנט שבנט מחליט מה לעשות ולכן לא הצביעו לתפלץ הימני דתי חרדלי הזה שמנסה להתהדר בנוצות של ימין ליבראלי חילוני. איילת שקד היא מה שקרוי בכדורגל 'נציג הבעלים' - אדם שמעביר מידע מהבעלים (בנט) לקבוצה (הציבור)
לא נציג הבעלים, אלא מה שידוע כקוף בעולם הפשע
חיים וייס | 19-09-2019 15:57
אידיוט שימושי שמוצב כבעלים למיקרה שתגיע המשטרה.
4
ציניות וזלזול יתר
לוי | 19-09-2019 15:53
ראשית, אני מוחה על הערתך המבישה על אשתו של שאול יהלום. יש גבול למה שאפשר לרדת. כתוב בצורה מכובדת. שנית, הבעיה היא לא הרב פרץ הבעיה שתמיד מחפשים מישהו. מחפשים כוכב. לציונות הדתית יש דרך. מה שכן, אולי צריך מידהו שידע לשווק בצורה טובה יותר. בכל אופן זה לא משנה ובזה אני מסכים אתך. תמיד תהיינה תלונות על מי שנמצא. שלישית, כל החיבור היה השרדותי. יותק מדי דם רע עבר ביניהם. ברור הוא שהם ירצו להיפרד. זאת ועוד, בנט לא יכל היה לספוג את ההפסד המביש, שקד שאמנם דרשה את ראשות האיחוד, אך לא יכולה להנהיג, חיפדה קרש קפיצה. הרב פרץ, קיבל כעת תפקיד והוא לא יכול להיכדל בו, וסמוטריץ, הבטיח הרים וגבעות במקום אורי אריאל, אך למרבה הצער הוא יורה הרבה על אוטומט וללא אבחנה.
5
לבנט יש השפעה מאד רעה על שקד
טל | 19-09-2019 16:14
הוא תמיד מצליח לגרור אותה לדברים מאד שליליים. פעם זה בפרשת דומא. פעם זה בפילוג מהבית היהודי. ופעם בהטלת הוטו על צירוף עוצמה יהודית. חבל על איילת. היא דווקא בבסיס אדם הרבה יותר חיובי. שמח מאד שלא בחרתי בהם.
6
שקד ובנט
יעקב | 19-09-2019 16:44
שניהם לא שווים מנדט אחד הוכח בבחירות הקודמות ובאלו האחרונות. צריך ודחוף לשלוח אותם הביתה.
7
צריך להתבגר. אנחנו כבר לא ילדים בבני עקיבא
שרה | 19-09-2019 16:45
המפדל היתה בגסיסה ובנט ושקד החיו אותה. גם מה שהיום נקרא האיחוד הלאומי התחילה כמפלגה עם נציגות חילונית ימנית. פשוט הציונות הדתית על כל הצלחותיה לא מצליחה להתבגר וחבל. אני כברסכללרואהאת עצמי יותר חרדית מציונית דתית והצבעתי לאיילת בגלל היכולת שלה להכיל בתוכה המון אנשים. וזה בעיניי תכונה של מנהיגה. תךביקו לצקצק ולהתבכיין ותתחילו לפרגן כשסוף סוף יש כוחות טובים שבאים לפעול.
8
ימינה מול הערבים
ישראל | 19-09-2019 17:34
אני דתי לאומי רגיל ,תושב השרון. בהלם.. למה בהלם? כי אפילו בני דודינו הערבים עם כל הכבוד והגאווה שיש להם ובנם מצאו לעזאזלדרך להתגבר על הכל ולהתאחד ..14 מנדטים הם קיבלו!!14 אנחנו ,החכמים,האינטילגנטים עלאק לא מצליחים להתגבר על האגו של בנט/שקד/פרץ???? אתם נורמליים.. אנשי כבוד אתם? אנשי רוח ודת? אתם נםוחים מחרטא.תראו מה קאה? בקודח 7 מנדטחם קיבלתם וגם סה כי אתם 3 מפלגות.תתבידו שאתם לא מצליחים להתגבר על התאווה והכבוד הבזוי שלכם.אני לכם לא מצביע ולא אצביע וגם לא משםחתי. תתביישו.אותי כדתי לאומימאף אחד מכם לא מייצג יותר
9
איילת קילו מייק אפ,אפס מנהיגות
איילת בובה של נפתלי | 19-09-2019 17:50
הבריחה מצביעים מימינה, מדברת מהאף, מחללת שבת בפרהסיא לא הצליחה למרות תמיכת 100 רבני השוחד, הרב דב ליאור לבד הביא 80000 קולות.
10
למה???
רק אמת! | 19-09-2019 20:21
רוצה להיות בליכוד אבל גם את קולותנו רוצה להיות נציגת המגזר אבל לחלל שבת רוצה לייצג ערכים אבל תומכת בפונדקאת. אם היא תשנתנה אז תשארי אם לא אז למה, הרי לא קיבלנו יותר מנדטים
11
להחזיר את הגאווה לציבור
ציוני דתי | 20-09-2019 8:59
הציונות הדתית 10% סה"כ 12 מנדטים. תמיד יהיו בין 2-4 שיתביישו בעצמם וילכו לראות בשדות זרים... המטרה בין 8-10 רק מהמגזר הדתי... המסקנה מהבחירות הפוכה בדיוק... להיות מגזריים יותר לדאוג לבנות השרות למכינות לחיילים הדתיים לקהילתיות הדתית רוב המצביעים מהערים. וצריך להחזיר את ההנהגה לערים ולא לישובים
12
נפתלי ואיילת
גבשניק | 20-09-2019 14:31
אתם מזגזגים ולא סתם ביבי כנראה הבין שאתם בעייתים. נכון גם ביבי צריך שמירה בכל מיני דברים אבל אתם ממש לא אלו שתחליפו אותו.. לא בנט שנטש את הספינה ולא איילת שאינה מנהיגה אלא מונהגת בידי נפתלי.
13
יהודים
נועם | 21-09-2019 11:24
יהודים בסוריה ובלבנון