שליח או סוחר
ש: אם נשלחתי לקנות דבר מה והצלחתי להוריד מחיר, האוכל לקחת לעצמי אם ההפרש, בלי להודיע?
ת: לא. כי הנך שליח, וידך כיד השולח, ואינך סוחר עצמאי.
חדר מורים מעורב
ש: מותר לי להיות מורה בבית-ספר בו ספר מורים הוא מעורב?
ת: לשבת בצד.
הפרשת חלה
ש: האם לבקשות שאשה מבקשת בזמן הפרשת חלה, יש סגולה שמתקיימות?
ת: כמו כל תפלה.
ניגון בשבת
ש: למה אסור לנגן בשבת בחלילית, הרי אין מה לתקן?
ת: עיקרון ההכללה.
סכין חלבי
ש: מותר להשתמש בסכין חלבי שאינו בן יומו לבשר קר?
ת: אסור, אלא רק באופן חד פעמי באקראי.
מנזר
ש: מותר להכנס למנזר במסגרת טיול לימודי?
ת: לא. זה מקום עבודה זרה.
בר כוכבא
ש: האם בר כוכבא היו כופר חילוני או דתי?
ת: דתי. עיין רמב"ם מלכים יא ג.
גאוה
ש: האם מותר לספר לסבתא שקיבלתי ציון טוב כדי לשמחה או זו גאוה?
ת: מותר ומצוה. הכוונה קובעת כאן.
נדר
ש: האם נדר מתוך כעס הוא נדר?
ת: כן, הוא נדר.
תכלת
ש: האם להטיל תכלת בציצית?
ת: כמעט כל גדולי ישראל לא הסכימו עם הוכחות הזיהוי (שו"ת שאילת שלמה ד יב-כ – רשם מ"צ).
נבול פה
ש: האם נבול פה הוא רק לא יפה או גם חטא?
ת: חטא חמור. מסילת ישרים יא.
שומרונים
ש: מותר לבקר במוזיאון שומרונים?
ת: לא. מדין אין מחזקים ידי עוברי עבירה.
הדרת פני זקן
ש: אם יש זקן שאיני יודע אם הוא מעל גיל 70 או לא. יש לקום?
ת: כן. ספק מן התורה (שו"ת שאילת שלמה א שנא – רשם מ"צ).
ציצית
ש: האם אפוד צהוב של רכב צריך ציציות?
ת: לא. אינו בגד (שו"ע או"ח י יא ביה"ל – רשם מ"צ).
הר הבית
ש: מה דעת הרב ביחס לעליה להר הבית?
ת: דעתי הענייה לא קובעת. הרי הרבנות הראשית אסרה.
ש: ומה אומרים גדולי ישראל?
ת: במעט כולם אוסרים.
אחטא ואשוב
ש: אני נכשל בחטא הברית, חוזר בתשובה, אך אני יודע בתוכי שרוב הסיכויים שאפול שוב. הלא זה נקרא: אחטא ואשוב?
ת: זה נקרא שאתה נלחם. יישר כחך.
כתובת קעקע
ש: בעל תשובה שיש לו כתובת קעקע עובר על איסור כל רגע?
ת: לא. אין איסור בהשארה. כמובן ראוי להוריד אך אינו חייב (שו"ת מנחת יצחק ג יא. שו"ת להורות נתן ח עב. שו"ת רבבות אפרים ח שח – רשם מ"צ).
ציונות
ש: מה לענות למי שטוען: "טוב היה להשאר בגלות ולהשאר דתים מאשר להגיע לארצנו ולהיות מנותקים מהדת"?
ת: הבל. מאז השואה, יש טוענים שעוד 6 מליון יהודים התבוללו. "השואה שקופה". עתה יש במדינת ניו יורק 56% נישואי תערובת. ויש מדינות שזה מגיע ל85%. וארצנו היא מלאה תורה.
מזון לחילוני
ש: האם מותר לי לכבד חבר בעבודה במזון כאשר הוא לא יברך?
ת: אולי אכול גם אתה וברך בקול (ע' שו"ת מנחת שלמה – רשם מ"צ).
תורה לשמה
ש: האם יש אפשרות שלימוד גמרא לבגרות ייחשב תורה לשמה?
ת: כן. הבגרות היא מאיץ חיצוני, אך התלמיד שמח ללמוד בשביל ד'.
ערלה
ש: למה התורה אסרה פירות ערלה, בכך מפסידים ברכת הארץ של שלש שנים?
ת: יש אומרים שזה כדי שנלמד מידת ההתאפקות שהיא ברכה לאין ערוך יותר גדולה.
שיחה עם אשתו
ש: מה פירוש אל תרבה שיחה עם האשה – אשתו? כיצד ייבנה הקשר?
ת: כן לדבר, המובן של ריבוי שיחה הוא שיחה עקרה ומעייפת שאינה מביאה ברכה.
כבוד אם
ש: מה עדיף – להתפלל במנין או לעזור לאמי בקניות?
ת: לעזור לאמך. היא צריכה אותך.
בטחון בד'
ש: אמא שלי עברה ניתוח. כיצד אקבל בטחון בד' שהכל הסתדר?
ת: בודאי רבונו של עולם הוא טוב לכל והוא עושה רק מה שטוב לנו.
טבעת נישואים
ש: מה לעשות בטבעת נישואים בגירושים – להחזיר או למכור?
ת: היא שלך. למכור.
לימוד תורה של בני זוג
ש: האם כדאי שבני הזוג ילמדו יחד תורה?
ת: ודאי, זה מעולה, בתנאי שזה משמחם, ולא בכפיה, כי אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ.
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
בחורצ'יק
14:00 04.11.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מיצי
11:31 04.11.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר