'ימינה': ספין פוליטי; נתניהו הזמין את גנץ לממשלה - סרוגים

'ימינה': ספין פוליטי; נתניהו הזמין את גנץ לממשלה

במפלגת 'ימינה' לא ממהרים להתלהב מהצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אודות כוונתו להחיל ריבונות ביישובי הבקעה אם ינצח בבחירות. בנט: "מילים בלבד"

author-image
'ימינה': ספין פוליטי; נתניהו הזמין את גנץ לממשלה
  (צילום: בן דורי/ פלאש90)

הצהרת נתניהו.

בעוד רבים בימין מברכים על הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה יחיל ריבונות בבקעת הירדן וביישובים היהודים ביו"ש, במפלגת 'ימינה' דווקא רואים מקום לדאגה בדבריו של ראש הממשלה.

בהודעה שפרסמה המפלגה לפני מספר דקות, נאמר: "נתניהו הסביר הערב מדוע חייבים להצביע ימינה ולא לליכוד. בגלל תכנית ביבי-טראמפ שמאפשרת החלת ריבונות אך ורק על היישובים היהודים בלבד ביו"ש תוך הפקרת המרחבים שסביבם. כך מזמין נתניהו את גנץ לממשלה. רק ימינה גדולה וחזקה תוודא ששטחי C לא יופקרו".

ביחס לבקעת הירדן אמרו במפלגה: "אנו קוראים לנתניהו עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונות על ירושלים. אין צורך בחקיקה. אנו נתייצב מיידית להצביע בעד. אחרת ידע כל עם ישראל כי מדובר בספין פוליטי זול שנועד לקושש קולות ותו לא".

השר לשעבר נפתלי בנט אמר: "מברך על סדרת ההבטחות של נתניהו, אך אלו מילים בלבד. ניתן לבצע זאת מיד. אני קורא לראש הממשלה: העבר כבר מחר את 'חוק בקעת הירדן' בשלוש קריאות, במקום את חוק המצלמות. בגין עשה זאת. הוא לא הבטיח. הוא פשוט העביר חוק ביממה אחת, 14 לדצמבר 1981. בשלוש קריאות. לפני בחירות נתניהו הבטיח בנייה ב-E1 במעלה אדומים, אחרי בחירות זה לא קרה. לפני בחירות נתניהו הבטיח עונש מוות למחבלים, אחרי בחירות זה לא קרה. לפני בחירות נתניהו הבטיח חיסול חמאס, אחרי בחירות זה לא קרה. מכיון שאני משוכנע בכנות כוונות ראש הממשלה, אני מתחייב שכל חברי הכנסת של ״ימינה״ יתייצבו בכל מקום ובכל שעה כדי להעביר מיידית את 'חוק בקעת הירדן'".

ח"כ אופיר סופר: "אני מברך את רה"מ נתניהו על הצהרתו בנוגע להחלת הריבונות בבקעת הירדן אך לצד הברכה, דבריו גרמו לי לחשש מתוכנית המאה שבסבירות גבוהה תדרוש מהלכים חד צדדיים מישראל.כפי שהעברנו את רה"מ מנאום בר אילן, ימינה להחלת ריבונות, כך חשוב שימינה תהיה עם היד על הגה שתוכנית המאה תונח."

עוצמה יהודית בתגובה להצהרת נתניהו כי יחיל ריבונות לאחר הבחירות: "אנו מברכים את ראש הממשלה על ההצהרה החשובה ומקווים כי ראש הממשלה יקבל את ההחלטה הנכונה להקים ממשלת ימין חזקה – מהלך שיתאפשר רק עם כניסת עוצמה יהודית לכנסת. עוצמה יהודית תדאג ליישומה בפועל של ההצהרה מיד לאחר הבחירות ותתרגם אותה למעשים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון בכלל וגוש עציון בפרט הינה הגשמת חלום. חלומם של מייסדי ההתיישבות גיבורי העם שמסרו את נפשם במלחמת העצמאות, וחלומנו אנו, היושבים בהר הטוב הזה בשליחות האומה. בקעת הירדן זו התחלה נכונה ואנחנו מתייחסים לזה כתחילת הדרך. 52 שנות ממשל צבאי ביהודה ושומרון מתחילות היום את תהליך סיומן בפתיחתו של פרק חדש, נכון יותר וצודק יותר, שבהכרח ישנה את המציאות לטובה. הפרק היחיד שיכול להמשיך את סדרת שובו של העם לארצו".

"ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא זו בלבד שהכיר בנחיצות המהלך ומבצע אותו, אלא גם גורם לאומות העולם בדמות הממשל האמריקאי להכיר בו ובכך להצטרף לעם ישראל במשימתו ההיסטורית. בעקבות בקעת הירדן חייב לבוא התור של גוש עציון ולאחר מכן של שאר חבלי המולדת. זהו צו השעה. ישנם מבקרים רבים למהלך משמאלה של המפה הפוליטית שלנו ויש הסוברים שראש הממשלה רק עושה פוליטיקה. אנחנו מאמינים שבנימין נתניהו עושה היום הסטוריה".

שי אלון, ראש מועצת בית אל: "אחרי עשרות שנים, אנחנו יכולים לראות אור בקצה המנהרה. החיים ביהודה ושומרון הפכו למציאות בשטח שאין חזרה ממנה ולכן ראוי מאוד לספח ולהחיל ריבונות כאן. ביהודה ושומרון חיים חצי מיליון יהודים. משלמים מיסים, מתגייסים לצבא, מתנדבים בעמותות השונות וכן גם גדלים על ערכי המולדת ההיסטוריה והמורשת שלנו כאן. לא מתביישים בזה. אני רוצה לברך את ראש הממשלה שהחליט להעלות את הנושא שלנו לסדר היום הציבורי. זהו יום חג ביהודה ושומרון. המועצה בית אל מונה כיום כ-6500 תושבים והיא צפויה לגדול דרמטית לאחר סיום בניית השכונות החדשות".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "הכרזת ראש הממשלה היא רגע מכונן בעצמאות ישראל. החלת הריבונות בבקעת הירדן היא צעד היסטורי ואנו מברכים על כך. זהו חייב להיות הצעד הראשון שאחריו יבואו צעדים אמיצים נוספים, ואנו מצפים שהם ימומשו מיד לאחר הבחירות. אין שום סיבה בעולם שאזרחי יהודה ושומרון ימשיכו לחיות כאזרחים סוג ב' במדינת ישראל ולכן המלאכה חייבת להיות מושלמת והריבונות חייבת להיות מוחלת בבנימין ובכל מרחבי יהודה ושומרון".

יוחאי דמרי ראש מועצת הר חברון: "אנו מברכים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו החשובה והמתבקשת להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן. לאחר ירושלים ורמת הגולן הגיעה העת לקבע את זכותנו ההיסטורית ולתקן עוולה מתמשכת גם בבקעת הירדן השער לארץ ישראל דרכה נכנסו אבותינו לארץ לאחר ארבעים שנות נדודים במדבר. אני קורא לראש הממשלה לא להסתפק בבקעת הירדן ולתקף את אמירתו מלפני שבוע כי יחיל את החוק הישראלי גם על יתר חבלי התנ"ך- שטחי יהודה ושומרון הנמצאים באותו המעמד".

מחזיק תיק יחסי החוץ של מועצת יש"ע וראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי: "לאחר 52 שנים של ריקוד במעגלים וחזרה בעיקר על טעויות טוב שנתקבלה החלטה שתביא למציאות טובה יותר וברורה יותר. בקעת הירדן זוכה לקונצנזוס מצד שתי המפלגות הגדולות ואין ספק שנכון לאמץ את חגורת הביטחון של ישראל. התמיכה האמריקאית נובעת מההכרה בצרכי הביטחון של ישראל, מההבנה שתא השטח המדובר הוא חיוני ומתוך מחוייבות לאינטרסים של מדינת ישראל. אני מאמין שהצעד נועד גם להביא בסופו של דבר לחיים משותפים זה לצד זה ולשם כך צריך ללכת לצעדים ברורים. טוב שיש לישראל אוזן קשבת בארה"ב ונכון יעשו אחרים שיאמצו את עמדתה".

מתנועת 'ריבונות' נמסר: "זהו מהלך שמניח את הגולל על רעיון העוועים של הקמת מדינה ערבית נוספת בלב הארץ ומוכיח כי נתניהו מודע לכובד המשא ההיסטורי המונח על כתפיו ואת יכולותיו לזהות שעת כושר היסטורית-מדינית. כך היה בהעלאת השגרירות לירושלים, כך בגולן וכך כעת בבקעת הירדן". לזאת מוסיפה תנועת הריבונות ומדגישה כי ריבונות בבקעת הירדן חייבת להיות צעד נוסף ומשמעותי לקראת המהלך השלם של החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון ולא חלק מעסקה הכוללת ויתורים ונסיגות בחבלי ארץ אחרים. תנועת הריבונות מברכת גם על "החזרתו למערכת הבחירות של השיח הערכי אידאולוגי וחובת הנאמנות המלאה לארץ ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
מפלגת ימינה לא יעברו את אחוז החסימה
שקד | 10-09-2019 18:53
מקשקשים את עצמם לדעת בחוסר אחריות.
יעברו גם יעברו
דוד | 10-09-2019 19:27
2
ימינה נמאסתם מהדמגוגיה שלכם !
מצביע בן גביר | 10-09-2019 19:04
מתכוון להצביע לבן גביר, ושמח מאוד מהודעת ראש הממשלה על החלת הריבונות בבקעת הירדן. עד לאחרונה רק שמענו בכל מערכת בחירות מי יפקיר עוד יותר את השטחים. הבאת החלטת ממשלה לכל העם ובתמיכת ארצות הברית זו הזדמנות אדירה והישג אדיר לנתניהו מול ממשל טרמפ כהמשך הכרת הגולן וירושלים כבירת ישראל על ידי ארצות הברית. נחיל תחילה את הריבונות היכן שקיימת הסכמה, ולאחר מכן נתדיין עם האמריקאים. לימינה תפסיקו כבר להתבכיין ולהיות דמגוגים. פשוט נמאסתם מהציבור כיפות הסרוגות
3
אבל
התמים | 10-09-2019 19:12
למה איש לא אומר בפה מלא מה יהיה מעמדם ודינם של הערבים כאשר ישראל תספח את איוש ? ניתן להם שיוויון מלא ? נחיל אפרטהייד ? נסתום את הגולל על המדינה כמדינה יהודית ? מה ? מה יהיה אופי המדינה ? אופי המשטר בישראל ? לא שומע כל התייחסות עניינית.
4
כל פעם מחדש ביבי משקר
ירון שאול | 10-09-2019 19:14
כבר שנים שביבי והליכוד רק מבטיחים ואף פעם לא עומדים בהבטחות שלהם.שקרנים פתולוגיים.אין היום במדינת ישראל ימין אמיתי כולם ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל ויש כבר עשרות הוכחות מוצקות לכך.הימין האמיתי היחיד במדינה הם עוצמה יהודית ולא יעזור לאף אחד כלום כי זו האמת היחידה.עוד יגיע היום שבו כל השמאלנים הבזויים וגם כל הימין המזויף יצעקו בקול גדול שהרב כהנא צדק אבל אז כבר יהיה מאוחר מידי ולא תהיה לנו מדינה.
5
בקעת הירדן לא מסופחת עדיין לישראל ?????
מה? | 10-09-2019 19:24
חשבתי שכן
6
רק עצמה יהודית תבטיח ביצוע מלא של הריבונות
בניה רוזנטל | 10-09-2019 19:27
ימינה כבר ישבו שנים בממשלה בכל מיני הרכבים כולל שרים בקבינט ולא עשו כלום חוץ מלדבר רק עצמה יהודית גדולה תבטיח ביצוע של ההבטחות של ביבי בנושאי התיישבות וריבונות
יפה כתבת אשריך
בנימין | 10-09-2019 23:08
מה שאנשי ימינה לא עשתו בעבר אין שום סיבה להאמין להם שיעשו בעתיד
7
ואם היינו זקוקים להוכחה נוספת שנתניהו מליגה א
קורןנאוה טבריה | 10-09-2019 19:42
ואם היינו זקוקים להוכחה נוספת שנתניהו מליגה אחרת ואין לו תחליף - הייתה זו הצהרתו על החלת הריבונות בבקעת הירדן, בעז''ה ואמן. ומי שמחזק את דבריו של רה''מ, ומפריך את השמצות השמאל ו'ימינה' כצפוי, הם דבריו מאתמול של בלעם-העכשווי היימן עודה ומברך: הפלת בנימין נתניהו היא דקירה מדממת לעסקת המאה… החל מ-1948 ועד היום, האם היה ראש ממשלה ישראלי שהשפיע על קבלת ההחלטות האמריקאית כמו בנימין נתניהו? בן גוריון, שרת, אשכול, גולדה מאיר… ברק, שרון ואולמרט? העברת השגרירות האמריקאית לירושלים – נתניהו. החשבת הגולן כשטח ישראלי – נתניהו. היציאה של ארהב מההסכם עם איראן – נתניהו. וכו' וכו' וכו'… הפלת הממשלה הזאת יחד עם בנימין נתניהו זו מטרה לאומית גדולה. [הטלוויזיה הרשמית של הרשפ, נושא היום, 7/9/2019] ושוקראן שוקראן שוקראן לפרטנר של: ''כחול לבן'', ליברמן, מר''צ ומפלגת האבודה, היימן עודה!
8
עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונ
ליאת פלדמן | 10-09-2019 19:55
אנו קוראים לנתניהו עוד הערב להעביר החלטת ממשלה כפי שהוחלה הריבונות על ירושלים. אין צורך בחקיקה. אנו נתייצב מיידית להצביע בעד. אחרת ידע כל עם ישראל כי מדובר בספין פוליטי זול שנועד לקושש קולות ותו לא
9
בנט
אדם | 10-09-2019 20:01
כמה טיפש אתה יכול להיות למה אתה מנגח כל הזמן את נתניהו ואחרי אתה בוכה שהוא לא רוצה אתכם
10
התחילה ב13 מנדטים ועכשו על 7
ימינה מתרסקת | 10-09-2019 23:40
הודו לה' כי טוב,שתה ביבי,שתה להם עוד 3 והם בחוץ.
אמן ששקד תהיה בחוץ
עודד | 12-09-2019 21:06
אמןןןןןןן
11
ביבי אלוף בדיבורים ואפס במעשים מאז שהוא בשילט
ירון שאול | 11-09-2019 0:58
אין היום במדינת ישראל ימין אמיתי כולם ימין מזויף שמשרת את האינטרסים של השמאל ויש כבר עשרות הוכחות מוצקות לכך.הימין האמיתי היחיד במדינה הם עוצמה יהודית ולא יעזור לאף אחד כלום כי זו האמת היחידה.עוד יגיע היום שבו כל השמאלנים הבזויים וגם כל הימין המזויף יצעקו בקול גדול שהרב כהנא צדק אבל אז כבר יהיה מאוחר מידי ולא תהיה לנו מדינה.
12
אם שקד בלי עקבים וסמוטריץ עם, הם באותו גובה.
יגאל | 11-09-2019 11:08
.