נתניהו, ריבלין ואדלשטיין מגיעים לחברון: כך זה ייראה - סרוגים

נתניהו, ריבלין ואדלשטיין מגיעים לחברון: כך זה ייראה

החל מהבוקר יגיעו נשיא המדינה, יו"ר הכנסת וראש הממשלה לאזכרה הממלכתית במלאות 90 שנה לטבח בחברון. מערת המכפלה תיסגר בצהריים, וחלק מהכבישים מקרית ארבע לעיר

נתניהו, ריבלין ואדלשטיין מגיעים לחברון: כך זה ייראה
  (צילום: גרשון אלינסון/פלאש90)

אירוע היסטורי היום (ד') בחברון עם בואם של נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת לחלוק כבוד לחללי פרעות תרפ"ט והבעת תמיכה היסטורית ביישוב היהודי בחברון.

עוד באותו נושא

90 שנה לפרעות תרפ"ט: היישוב בחברון דורש צדק

כך ייראו סדרי התנועה והאבטחה בעיר חברון

בשעה 09:00 – פתיחת הכנס לציון 90 שנה לפרעות תרפ"ט במעמד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין בהיכל התרבות בקרית ארבע.הכניסה מותנית בבידוק בטחוני, לא תותר כניסה עם נשק.

14:30 – סיור מיוחד בחלקת קדושי תרפ"ט בבית העלמין העתיק בחברון.

15:00 – אזכרה בבית העלמין במעמד יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, בני המשפחות, אנשי הישוב היהודי בחברון ואישי ציבור.

17:00 – האירוע הממלכתי ברחבת מערת המכפלה במעמד ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ובכירים נוספים. האזכרה בבית העלמין פתוחה לציבור הרחב, הכניסה לאירוע הממלכתי ברחבת מערת המכפלה למוזמנים בלבד. לטובת הציבור הרחב יעמדו מסכים עליהם יוקרן האירוע בגן המערה. בשל האירוע תיסגר מערת המכפלה לחלוטין בשעות 13:30-18:15.

החל מהשעה 13:00 ייסגר לתנועה הכביש מכיכר גרוס לבית העלמין, לטובת הציבור יעמדו הסעות ייעודיות לבית העלמין – 'שאטלים'.

החל מהשעה 16:00 תיסגר הדרך מקרית ארבע לחברון לתנועת כלי רכב ותחבורה ציבורית, עד לסיום האירוע.

לא תותר כניסה לכלל האירועים עם נשק. לרשות הציבור יעמדו נקודות הפקדה בחניון מערת המכפלה – 'חניון המשאיות' וסמוך לבית העלמין.

המארגנים ממליצים למבקרים להקדים את הגעתם.

הנגשת מערת המכפלה או אישור שכונה חדשה בשוק?

תושבי חברון ואנשי ההתיישבות מצפים להכרזה של ראש הממשלה נתניהו, כשברקע עומדות שתי סוגיות שמעסיקות את היישוב היהודי בחברון: הנגשת מערת המכפלה ופתרון לאדמות השוק בחברון שמחכות להחלטתו.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול (ראשון), ניגש השר רפי פרץ לנתניהו: "מחר אתה בחברון, תן בשורה. הנגשת מערת המכפלה או אישור אכלוס השוק הסיטונאי", הציב לו את הברירה. בתשובה אמר לו נתניהו: ״תברר מה הכי חשוב להם (לחברון) ותגיד לי".

בתגובה לדבריו, כינתה אורית סטרוק את תשובתו של "מגונה", וטענה כי "אדמות היהודים ב"שוק" ממתינות 90 שנה. מתוכם 9 חודשים לגמרי מיותרים (מאז אישור היועמ"ש) אין שום הצדקה לעיכוב של יום 1 נוסף. בטח לא בגלל הנגשה… פשוט בושה! ולא. אנחנו לא מחכים להצהרות. רק למעשים".

כזכור,  לפני  פחות משנה, בנובמבר 2018 היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר את חוות הדעת המהפכנית של היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד איתי אופיר, שקבע כי הדיירות המוגנת של עיריית חברון פגה בעקבות הקמת השוק החלופי בחלק המערבי בעיר חברון, ולכן ניתן לאפשר בנייה ליהודים באדמות השוק שנשדדו בפרעות תרפ"ט.

הצעת היועמ"ש הייתה שהממונה על הרכוש במנהל האזרחי ישלח מכתב לעיריית חברון בו יודיע שהדיירות המוגנת פגה, וכי לפנים משורת הדין יבנה בניין רב קומות ליישוב היהודי – כאשר הקומה הראשונה תמשיך להיות בבעלות עיריית חברון, אולם שאר המבנה יהיה נתון לבנייה ויישוב יהודי.

באם ראש עיריית חברון לא יסכים לך – הרי שהאדמות יושבו לבנייה יהודית מאחר ולעיריית חברון אין שום בעלות ודיירות מוגנת על האדמות. אולם, גם לאחר שנה מחכה המכתב לאישורו של שר הביטחון – ראש הממשלה בנימין נתניהו – והמכתב עדיין לא נשלח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו