הגיע הזמן שאנחנו, דתיי גוש דן, נעשה חשבון נפש - סרוגים

הגיע הזמן שאנחנו, דתיי גוש דן, נעשה חשבון נפש

הרבנית תמר מאיר על סערת מינוי המפמ"רית לתנ"ך: "הגיע זמן לחשבון הנפש שלנו, דתיי גוש דן. האם מכבדים אותנו, את ילדינו, את עבודתנו, את השקפת עולמנו, או רק את חשבון הבנק שלנו?"

חדשות סרוגים
הגיע הזמן שאנחנו, דתיי גוש דן, נעשה חשבון נפש
  (צילום: יוטיוב/ בית הלל)

סערת מינוי המפמ"רית לתנ"ך.

הרבנית ד"ר תמר מאיר, ראש בית המדרש 'כולנה', ראש החוג לספרות במכללת גבעת וושינגטון ומרבניות 'בית הלל', מתייחס לסערה שקדמה למינויה של ד"ר איילת סיידלר למפמ"רית לתנ"ך לחינוך הממלכתי דתי, ואומרת כי הגיעה העת שדתיי גוש דן יעשו חשבון נפש וישאלו את עצמם האם היחס של הישיבות כלפיהם אינו רק בשביל לקבל את כספם.

בפוסט טעון שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה הרבנית מאיר כי "יש לי הכרת הטוב למסירות נפש של מלמדי תורה. מצפה מעצמינו לדעת את כוחינו, לדעת מה המחירים שאנחנו משלמים, לעשות חשבון נפש, לשאול שאלות, ולהציב גם את הקריטריון הזה. וכן, אני כועסת. מקווה שמותר".

עוד באותו נושא

הרב אבינר: "מפקחת תנ"ך או מקפחת תנ"ך?"


37

בשלב הזה קראה הרבנית מאיר ל"דתיי גוש דן", כהגדרתה, לעשות חשבון נפש: "עכשיו, אחרי שנבחרה ד"ר סיידלר למפמ"ר, הגיע זמן לחשבון הנפש שלנו, דתיי גוש דן. אנחנו, שכל הישיבות יודעות לחזר אחרי קהילותינו, בחושבן שבוודאי צ'קים שמנים באמתחתנו ההיי-טקית".

הפוסט של הרבנית תמר מאיר (צילום מסך)

הרבנית מאיר כתבה כי "האם הם מכבדים אותנו, את ילדינו, את עבודתנו, את השקפת עולמנו, או רק את חשבון הבנק שלנו? האם אנחנו יודעים מי המחנכים בישיבות של ילדינו? האם בדקנו מה המסרים שמעבירים להם רבנים כאלה ואחרים ביחס לבית שלהם? להורים שלהם? האם אנחנו מודעים לכך שיש אנשים שמלמדים את הילדים שלנו שהוריהם ורבותיהם הם כופרים".

עוד באותו נושא

סערת מינוי המפמ"רית:האם נפסול גם את פירוש רש"י?


74

עוד היא תהתה: "אם כל מי שדרכה כף רגלו באוניברסיטה הוא פסול ויראת השמיים שלו היא פסולה, אל נא תשתמשו בכסף הפסול שהשגנו בעבודותינו הפסולות".

בסוף דבריה היא כתבה: "מותר שהשאלה האם רבותיי (לא אני חלילה) היו מוזמנים ללמד אצלכם תורה, תהיה קריטריון גם להחלטה אם לשלוח את ילדיי ללמוד אצלכם (לפחות בשלבים המוקדמים שבהם הם עוד שואלים אותנו. לא תמיד הם שואלים), וגם להחלטה אם לתרום לכם כסף".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
78 תגובות - 49 דיונים מיין לפי
1
פוסט מפלג, נראה שסתם פורסם. גם דתיי גוש דן מוערכים מאוד בעיני.
י | 21-08-2019 17:04
2
פוסט שחצני ורדוד
דביר | 21-08-2019 17:06
מי זאת בכלל. מגוחך לאיזה רמת חשיבות עצמית אנשים מגיעים, כמו ילדה קטנה. צריך לגלות לגברת הזחוחה, שיש ציבור דתי לאומי עצום שיש לו ממון ביהודה ושומרון בירושלים בגולן בגליל בנגב ובכל מקום. אהה וכן יש לו גם תפיסות שונות משלה בעולם התורה. אגב גם בגוש דן יש לא מעט כאלו. אז שלא תקשקש כאילו מישהו מחזר אחרי הארנק שלה. אם רוצה להיות שותפה שתתרום, אם לא רוצה שתתכבד ותימנע ממנו את השיח הילדותי שלה.
3
מספר שאלות שונות.
אלון | 21-08-2019 17:11
1)האם מכבדים אותם? התשובה היא פרטית פר אדם. 2)האם מכבדים את ילדיהם? התשובה היא כן. 3) האם מכבדים את תפיסת עולמם? תשובה: תלוי של מי. מכבדים את תפיסת העולם שמאמינה שה' הוא הא-לוהים. אין עוד מלבדו. לא רק מבחינת שאין עוד אלים. אלה שה' הוא הכל. אם א)מישהו מתנגד להלכה. ופוגע בשולחן ערוך. ומזלזל ברבנים. ומזלזל בגדולי התורה לכל אורך הדורות ומשקר בשביל למצוא הקלות. אז לא מכבדים אותו. אם ב) התפיסה שה' הוא הא-לוהים. והוא ציווה לתקן עולם במלכות שדי. תוך הקלות גם במדרשים ובנוהגים בגלל שהם לא עוברים על ההלכה, וזאת נראת הדרך הטובה והמיטיבה לצור עולם טוב יותר, באמונה שלמה שה' טוב ומיטיב וצריך ללכת בדרכיו. אז זה טוב מאד. הטענה של התפיסה אם מכבדים היא לא נכונה. ואגב, אני לא מכיר את הכותבת. ובאמת שנשמע מדבריה דברים טובים על האדם. אבל נראה לעניות דעתי שצריך להתייחס ולשאול שאלות בשביל תשובה ולא בשביל התרסה כולשהי.
חחח בשביל רמה כזו, לא צריכה להיות דוקטור
סטלן | 21-08-2019 21:42
חחח בשביל רמה כזו, לא צריכה להיות דוקטור
משיב כהלכה
דניאל | 21-08-2019 19:27
כל מילה פנינה, והתשובה כולה מחרוזת פנינים
4
הגיע הזמן לחזק את התיכונים
הורה | 21-08-2019 17:15
ולעבור לרשת אמית. ומי שלא מוכן שילמדו אלצלו לא לשלוח את הילדים כולל מכינות קדצ. תמיד צריך לזכור מי שממן הם ההורים והכח להחליט אצלנו.
התיכונים הדתיים הם השיבר של הציבור החילוני
אספקת דם למגזר מדלדל | 23-08-2019 18:15
במשך עשרות שנים, תיספקו התיכונים הדתיים את הציבור החילוני-כאשר בין 80-50% מבוגריהם הגיעו אליו....ב20 שנים האחרונות עקב התחזקותו של הציבור הדתי ,ותנועות כמו אל עמי ושעלי תורה ומצד שני המכינות המקדציות חזרו התיכונים להיות מעט יותר דתיים...כך שחבל מראש לבנות עליהם
5
כסף זה באמת הדבר היחיד שחשוב. מזל שיש את גוש
בת-שבע טובה סברנסקי | 21-08-2019 17:20
אנחנו נשאר עניים בפריפריה.
6
בדיוק
א | 21-08-2019 17:34
בדיוק כמו שאמרת ,את צריכה לדעת את מקומכם, מקומכם ה ההיטקי, אתם לא תלמידי חכמים ולא גדולי תורה ולכן לא יכולים או אמורים לעסוק בזה גם לא בחינוך לתורה, ואולי כן, אולי עיקר הכוח שלכן זה בפנקס הצ'קים, מה הבעיה? עץ חיים למחזיקים בה, בשמאלה עושר וכבוד, ומאז ומעולם היו בעם ישראל זבולון אשר תומכים ב יששכר, לא בגלל זה פתאום יבוא ראש ישיבה ויתחיל לקבל את דעתו של התורם. בהצלחה בהי טק, ואשריכם שאתם יודעים שעיקר התרומה הוא לעולם התורה, זו זכות אדירה.
תגובה זו היא דוגמה למהי תורה שאין עימה דעת
זאב | 21-08-2019 23:06
ואיך יכול להיות תח שאין בו דעת.מפרשים אומרים שזה מי שאין בו דעת להכיר טובה.חוצפן עלוב שכמוך.איזה מין יצור אתה.מי בכלל רוצה בזכויותיך.מי חייב לך משהוא ? ראו מגיב זה שלמד תורה.אוי לו שלמד תורה אוי לרבו שלימדו תורה.אתה הדוגמא של חילול ה'.אם אתה בגן עדן הרי שגן עדן זה עוד מדור של גיהנום.
ומי אתם? יששכר?
גבשניק | 21-08-2019 22:18
לא זכור לי שחתמתי איתכם על הסכם כלשהו. אתם גיס חמישי בציונות הדתית. מפרקים אותה מבפנים. רוצים להיות חרדלים? כבר עדיף המקור.נמאסתם קיצונים, משניאי התורה.
בסדר גמור . שההייטקיסטים יתרמו לגוש והברברים
יעקב | 21-08-2019 20:06
להחרים מייד את הרשעים מישיבות הקו
תגובה מבריקה
יהודי | 21-08-2019 19:32
זו התשובה
לייק
לייק | 21-08-2019 18:17
לייק
7
איבדנו את היחוד שלנו
ג | 21-08-2019 17:42
כנראה שהציונות הדתית מתפרקת ומאבדת את דרכה לצערינו והמחיר יהיה בילדים שיעזבו את הדרך מה קרה לאמנת חכמים ? פתאום כל איזור יש לו רבנים וכל איזור מחליט מה נכון ושולח נשים לפוליטקה נגד דעת חכמים זה סוף הדרך ואז יבואו הילדים ויגידו למה שאמשע לרב אם ההורים שלי לא שומעים ועושים מה שהם רוצים
8
אני נוסעת בזמן אל העתיד
כף | 21-08-2019 17:45
ויש את גישת הנבואה.היא מתאימה פרפקט למאה 21 להכניס אותה לכל בתי הספר בארץ. ילדודס יאהבו אותה כי היא כמוהם ניפלאה. כמו המתוקים מגן עדן הקסום שאומנם חטאו אבל מימיילא הכל שב לגן עדן. הנבואה הכי מתאימה היום. לחקור ולידרוש והכי חשוב ליישם בכל נישה בכל פינה. היא רלוונטית לכל תחומי החיים. איזה כף .אני ארקוד לי בנבואה לאבי שבשמיים ובכל הסופרלטיבים היישומיים בעולם. כל הטוויסט והשייק כל הרוק ולמינהו כל הנגן זה ליכבוד אבא שבשמיים כי הנשמה כזו מרחפת אוהבת מעריכה מכבדת עורגת מיתנשמת רוצה מיכל את אבא. כי העולם בסימן שאלה עצום . והיא הנשמה הכי כף לה איתו , אבל פה באדמה. הבה נישאף שיחזור וינהיג אותנו . שניזכה שידבר איתנו מאחורי ענן כמו שעשה . שיראה לנו את כל חציות הימים שבעולם. שנחזור למימד הזמן הזה של גן עדן.
אז תתפללי שהגברת לא תמיט עלינו את הדיסטופיה
יופי, אם את כבר שם, | 23-08-2019 10:58
שהיא וחבריה מצעידים.
9
יש הרבה דתיים שמדעי הרוח מבחינתם זה בעייתי
מכרם ומגוש דן | 21-08-2019 17:48
יש דתיים שחושבים שתנך לומדים ברוח ההלכה, לא נוח להם שיטת גובה העיניים. טוב אני מרחובות אז זה לא בדיוק גוש דן והחלטתי ללמוד הייטק ולעבוד ליד גוש דן. נמאס מרבני בית הלל שרוצים ללמד איך צריכים הציונות הדתית לחשוב מחדש, אתם מייצגים פלח קטן באוכלוסיה שאוהב להרעיש. רוב הדתיים לא הולכים לחוגים של מדעי הרוח, כי זה נוגד את תפיסת עולמם וכאן מגיעה האחריות שלך ושל חברייך, אני מקווה שהמפמרית החדשה תתחשב גם בעוטף גוש דן ובעובדי פארק המדע ברחובות ובסביבתה.
10
הרבנית .
אלכס | 21-08-2019 17:49
11
איבדתי אותך בקטע של חשבון הבנק
אלי | 21-08-2019 17:52
לא יודע למה, אבל המשפט הזה קומם אותי.
למה? כי הניחוח אנטישמי וגם בכיינות צבועה
מ. | 21-08-2019 20:11
היהודים לוקחים לנו את הכסף.... דר מאיר אם כל כך חשובים לכם המחנכים והמחנכות והרבנים למה אתם הולכים להיות עורכי דין והייטקיסטים? ואחר כך באים בתלונות? יש לך שיטה אידאולוגית? קומי ותפיצי אותה! את לא יכולה לשלוט בעזרת הכסף שלך במה יחשבו אנשים. גם לי יש כסף ברוך ה' וגם אני תורם למוסדות. באתי אליך בטענות? חשובה לך דרך שלך קומי תכשירי מורים ואל תבכי שמי שהוראה ורבנות חשובים לו מקדיש לזה את חייו ומרצו. אף אחד לא השתלט לך על התנך אתם ברחתם להייטק במקום למלא מוסדות במורים. תמשיכי לבכות.
בעל המאה הוא בעל הדעה
טור דעה גרוע | 21-08-2019 19:40
אם זו הסיבה שמינו אותה אז עצוב מאד
אם זה קומם אותך כדאי שתבדוק מדוע
ח | 21-08-2019 18:58
כי טקסט כזה, מפי אדם כזה, אמור להיות קריא עד סופו עבור אנשים הסבירים. כמובן שיש דעות לכאן ולכאן אבל כשמישהו מפסיק לקרוא באמצע זה בדכ מעיד על חולשה שלו.
12
הבעיה היא עם יוצאי הר המור ותלמידי הרב טאו
אלי.ז | 21-08-2019 17:57
יישר כח לרבנית דר תמר מאיר, אשר יראתה קודמת לידענותה וחכמתה ואומרת דברים חשובים. אבל חשוב לא לעשות הכללות, לא כל הישיבות כך. לא כל הרמים בישיבות נוהגים כך. הבעיה המרכזית היא עם אנשי הר המור שרחוקים מאוד מדרכו של מרן הרב קוק, אנשי ישיבות הקו מובילים את אש המחלוקת בכל הזדמנות, כך היה כאשר התפלגו מישיבת מרכז הרב וממרן הרב אברהם שפירא זצל והאשימו אותו שהעמיד צלם בהיכל וכך הם ממשיכים בליבוי אש המחלוקת בכל הזדמנות, בחרמות ונידויים. אז אנו ההורים צריכים להיות עירניים לעניין.
חבל מאוד על ההתבריינות ההדדית הזאת
עוד מאותו דבר | 23-08-2019 17:09
אנשים אחים אנחנו
מתי לאחרונה פגשת אחד מהם?
יצחק | 21-08-2019 21:32
לא יאומן השיימנג שעושים לאישים הדגולים הללו.מביך ומגוחך. הברנז'ה התקשורתית הדתית מצאה לה במי להתנגח וכל מי שחולק על דרכם מוחא כפיים. בואו, במקום להתרווח מול טלויזיה ולבלוע כל שטות, בואו לפגוש ולשמוע בלי זרקורים ובלי תיווך. תגלו נפלאות
רק רבני הקו
לגמרי נכון | 21-08-2019 19:35
מחנכים לשלול כל מה שזה לא הם. לא יודעים לקבל דעה אחרת. הם חרדים. למה להמשיך לקרוא להם - אנשים מתוכנו? הם לא!
13
המאה 21 ...מספיק עם הדת והחבר הדימיוני שלכם
דיייייייייייייייייי | 21-08-2019 17:58
עד מתי תשקיעו בלימודי הבל על חשבון לימודים ראויים
אתה סופר את השנים למניין היוולדו של אותו האיש
גיל | 21-08-2019 22:01
ומדבר בגנות האמונה. גם מהתגובה שלך רואים עד כמה האמונה חזקה ומשמעותית למין האנושי לדורותיו עד כדי כך שלפי זה מונים הנוצרים...
14
את תורמת בשביל שילמדו את מה שאת מכתיבה?
אריאל | 21-08-2019 18:29
או שאת תורמת כדי שילמדו תורה? את רוצה שהתורמים ישתמשו בכסף שלהם, כדי לכופף את הישיבות לאג'נדה שלהן? גברת, החזקת תורה היא זכות. הישיבות אולי צריכות לשקול שלא לקבל תרומות, ממי שמנסה לכפות עליהן את עמדותיו העם-ארציות.
15
מקומך איתנו, עם החילונים
עמיר | 21-08-2019 18:35
ברצינות, אצלנו איש לא יבזה ולא יעליב את השקפותייך, את אמונתך, את רבנייך. נכבד ונוקיר את השכלתך ואת עקרונותייך. כל המנהג הזה שדתיים צריכים להיות ביחד - חברתית, תרבותית, פוליטית - הגיע הזמן שיחזיר את נשמתו לבוראו. באמת, מה לך ולסמוטריץ?
אוי כמה שאתה טועה.
חיים | 21-08-2019 21:56
החילונים חושבים שדתיים הם מפגרים עם חבר דימיוני. בזים לאחריות חיים ואף מקנאים בהם באופן תדיר. בקיצור עדיף לדתיים להסתובב עם דתיים ובטח לא בחברת חילונים הזויים..
16
דתיי גוש דן עלאק
אבי | 21-08-2019 18:44
מי את שתדברי בשם כולם?
17
חשבון נפש אמור להיות מכוון פנימה.
הגדרה | 21-08-2019 19:05
כלפי עצמך, מה אתה אמור לתקן. לא כלפי אחרים.
18
כל כך צודקת
מדויקת | 21-08-2019 19:32
ממש נכון
19
אתם דוסי מחמד מתיפיפים. לא נושאים בנטל הציוני
הר שפי | 21-08-2019 19:35
גרים לכם בנחת בגוש דן. מצקצקים בשפתיים ששומעים על אבן שהושלכה על מכונית ובה אישה החוזרת לביתה בהתנחלות בחשכה. לא צריכים את הסמפטיה או הכסף שלכם. אתם ממילא רפורמים.
הנושא הוא שאט הנפש מלימודי התנ"ך באקדמיה
ענייני | 23-08-2019 7:37
ולציונות המשכילה דווקא יש יותר מיד ורגל בעניין, אז בוא ניצמד לנושא
תבדקי מה אחוז הגיוס בשנים האחרונות בישיבות
ותשאלי מה התרומה | 22-08-2019 16:02
כדאי לבדק מה אחוז הגיוס בשנים האחרונות מבני הישיבות הציוניות שנמצאות בתחרות מי קיצוני יותר, ואז לדבר על התרומה לציונות
אתה מדבר דברי בלע ולשון הרע
רחלי מעוטף עזה | 22-08-2019 7:48
דתיי גוש דן מלאים באהבת עם וארץ ישראל בדיוק כמוך אדוני המתנשא. תפסיק לחשוב שאתה המצאת את הציונות ומסירות הנפש ושמגיעות לך מחיאות כפיים על כל צעד ושעל. כל יהודי תורם בכיוונים רבים ושונים לחיי עם ישראל ולצמיחתו.
אל תתרגש
מיכאל | 21-08-2019 22:58
היא מברברת עצמה לדעת דתיים גוש דן לא מהווים חברה מונוליטית
20
תמר מאיר
נתנאל טאוב | 21-08-2019 19:38
י'ישר כוח , דברים נכונים מאוד . חבל שפוסלים בטרם מכירים את המפקחת היטב .
היא יכולה להיות מותק, ועדיין שיטת ההוראה שלה
היאוש | 23-08-2019 11:04
נוגדת המסורת בעליל מהווה בעיה כמפמרית
21
אחרי כל התארים האלה
גוש דן | 21-08-2019 19:45
איכס. אחרי כל התארים האלה, זו הרמה שיש לך להגיד? לשם גילוי נאות, אולי תפרטי את התרומות שלך לישיבות? מי שמדבר ברמת הכסף, מוציא עצמו מדיון ענייני, ולא ראוי להתיחסות רעיונית. חבל, דווקא היה רושם שאת מסוגלת לדיון מעמיק. אה, וכמובן בגוש דן קיים גיוון ענק של אנשי אמונה ורוח, ולא פחות מכך אנשי תרבות, שאיתם בהחלט אפשר לפתח רב-שיח מרתק, במגוון נושאים ודעות.
22
הבעיה שהבעלים שלכן לא ילכו בחיים לחינוך.. כסף
יהודה | 21-08-2019 19:53
לכן.. הפקרתם הזירה לאנשי הר המור.. זבשך'
23
איזה הגזמה הכסף הפסול בעבודותינו הפסולות נו באמת...
יהודה | 21-08-2019 19:56
24
להחרים את כל ישיבות הקו ואת רעבניהם
יעקב | 21-08-2019 20:05
אנשים מחרחרי ריב ורשעים.
לך לעזה
מיכאל | 21-08-2019 22:58
מגעיל
25
אתם לא שמים לב שאתם מבדלים את עצמכם "דתיי גוש דן"
יהודה | 21-08-2019 20:19
למה אתם ולא את? בשם מי אתה רומז שהיא מדברת?
רמז? | 23-08-2019 13:46
שאלה
26
פוסט ארסי וירוד
לוי | 21-08-2019 21:35
באיזו רשות היא מנכסת לעצמה את דתיי גוש דן? זו תורת בית הלל? איך אלה העוסקים כל הזמן בלפסול את הר המור כי העזו לקרוא תיגר על דרכם בכמה דברים, מעזים להתלונן על סתימת פיות? זעקת הקוזק הנגזל
27
ואני חרדלית ואנטי פמניסטית ואל תטיפי לי מוסר
אני דתיה מגוש דן | 21-08-2019 21:39
.
28
חחח בשביל כאלו שטויות, לא צריכה להיות דוקטור
סטלן | 21-08-2019 21:41
חחח בשביל כאלו שטויות, לא צריכה להיות דוקטור.
29
צריכים חשבון נפש
ח | 21-08-2019 21:45
אבל לכיוון אחר.
30
מה יהיה בסוף עם האשכנזים
עולה חדש ישן | 21-08-2019 22:04
יש להם ניחוח של התנשאות ולא משנה באיזה ספקטרום של אמת דתיות הם... כמובן שלא עולם אבל זה מדהים אותי כל פעם מחדש איך שוב נדחפת האג'נדה של כור היתוך לדעתי... מפמרית זה תפקיד ארצי גם של פריפריה ולכן לא רוצה שידחפו שום אג'נדה אלא ילמדו תנך עם ערכי כבוד בסיסיים הרי תנך לא ממש לומדים בבית ספר
31
לא זכור לי שמיניתי אותך לדובר שלי
דתי מגוש דן | 21-08-2019 22:55
עלייך נאמר בעל המאה הוא בעל החוסר דעה
32
נזכיר שרק לאחרונה מפלגת "דתיי גוש דן" לא עברה
אריאל | 21-08-2019 23:02
את אחוז החסימה, ואילו המפלגה החרדלית קיבלה 5 מנדטים. נסתדר יותר טוב בלעדייך. תודה.
אתה כל כך טיפש שאני לא יודע ממה להתחיל
שע | 21-08-2019 23:58
מתברר שהחרדלים החברים שלך רדפו אחרי מפלגת הלייטים (לשיטתך) כדי להיכנס לכנסת, ואפילו נתנו ללייטים את המקום הראשון. אבל חרדלים מעולם לא הצטיינו בראייה ציבורית. אולי תקימו מחדש את יחד שהיתה הצלחה מסחררת.
33
את האמת רציתי להגיב....
שי | 22-08-2019 5:39
את האמת רציתי להגיב איזה תגובה תמיכה או סלידה אבל הבעיה היא שלא הבנתי מה המטרה שלה בגלח זה לא ידעתי מה להגיב וזאת גם שאלה שאנשים צריכים לשאול האם כל מה שמספרים לנו בני דורנו הוא אמת ויציב או שמא עלינו לפקפק? (אני לא מתייחס פה חס ושלום לתלמידי חכמיםאשר מלמדים את התורה הקדושה)
פקפק, שי, פקפק
אכן | 23-08-2019 10:45
זה ישמור לך על המוח זך ונקי מאג'נדות של כל דכפין
34
התיחסות לעצם הענין
נעם | 22-08-2019 8:53
תורה, תנך וחינוך ליראת שמים הם לא עניין לדעות ואמונות פרטיות. יהדות היא תורה מסיני, תורה מן השמים!! תורה שבכתב ותורה שבעל פה. כל מה שמתבקש הוא ללמוד בדרכים המדויקות את התורה ולבקש את האמת. לכן הטענה כלפי לומדי תורה באמצעות פרשנות אקדמית אנושית ולא פעם גם לא יהודית היא שזה לצערנו לא תורה מן השמים אלא הגות אנושית! ומה לעשות שאנושי זה לא האלוקי!! טיעון פשוט לא מתנשא רק דורש התיחסות לעצם העניין ולמנות הטיעון במקום להיעלב!
35
למה מורי התנ'ך - לא פותחים בשביתה ?
אליהו | 22-08-2019 9:10
למה מורי התנ'ך - לא פותחים בשביתה ? לאחרונה היה ויכוח על הדמות של מפקח/ת על לימודי התנ'ך. אך , אני שואל שאלה יסודית יותר . למה מורי התנ'ך לא פותחים בשביתה? כן, אם אני מלמד תנ'ך ,וממשלות ישראל מחמשים רבי מרצחים - אני אמור לפתוח בשביתה . להגן על הערך של קדושת החיים -לא תרצח . לא תסייע לרצח עם. 382,000 נרצחו בדרום סודן עם הרבה נשק שלנו. מוצרי התנ'ך ממשיכים ללמד תנ'ך כאילו מדובר בספר מת. ספר שאין לא שום אמת. כך , גם הרבנים שמעדיפים לשתוק. היחס לתנ'ך מצד מורי התנ'ך ,שלא מבחינים בין ייהרג ואל יעבור - היא הסיבה לזלזול בתנ'ך בכל המגזרים. הגיע זמן שמורים התנ'ך יפתחו בשביתה עד שישראל תבטל כל עסקות הנשק והסיוע הצבאי עם מדינות המבצעות רצח עם,פשעים נגד האנושות והפרות חמורות של זכויות אדם.
36
מתנשאת
שימי | 22-08-2019 9:11
דתיי גוש דן...
37
הערות חשובות לכותבת
תושב גוש דן | 22-08-2019 10:17
מספר הערות מתושב אחר בגוש דן: 1. ההכסף השקים וחשבונות הבנק אותם כינית כשלנו הוא לא שלנו. זה פיקדון שניתן לנו מידי הקבה ואנחנו בסך הכל צינור שמעביר אותו. אולי זה אחת הדרכים מלמעלה להעביר את הכסף הנל לאן שהוא צריך להגיע. 2. כתבת שהמוסדות הללו רוצים את ילדינו בשביל הכסף. לא נכון. מכיר מקרוב – ההפך הוא הנכון. הנוער שלנו הוא זה שרוצה ללמוד במוסדות הללו. המוסדות הללו לא רודפים אחרי ילדינו. הסיבה העמוקה והשורשית שבגללה הנוער המעולה שלנו רוצה מאוד ללמוד במוסדות הללו כנראה בגלל שהנוער מזהה חינוך ערכי אמיתי ועמוק ואמת - מה שתושבי גוש דן המלומדים כל כך, אולי לא קולטים ולא מזהים. 3. אין דבר כזה דתיי גוש דן כגוף אחד. לא כל תשובי גוש דן הם - בית הלל/גושניקים/תנך בגובה העיניים/היי טקיסיטים/עשירים. יש מגוון דעות ורמות דתיות - ואף אחד לא פסול. מותר לתושבי גוש דן לתרום גם לישיבות הקו – אין בזה איסור דאורייתא. מה שחשוב זה יראת ה'/ מידות/אמת/ותורה – ואלה לא נמצאים אצל קבוצה אחת בלבד. 4. וחשוב מאוד: בישיבות הללו יש כבוד גדול לילדינו ולנוער שלומד שם. מכיר אישית - ועוד הרבה מכירים. והם לא מסיתים נגד ההורים. ההפך. והם לא רודפים אחרי הכסף. יש שם כנראה אמת וטוב וקרבת ה' - שמושך את הנוער לשם. כדאי דוקא ללמוד מהם ולא לשלול אותם.
גם אני מסכים
נכון | 23-08-2019 16:59
ישר כח!
מסכים עם כל מילה
מסכים עם כל מילה | 23-08-2019 1:24
מסכים עם כל מילה
38
עשית לי חשק אז תרמתי 1500 ש"ח לישיבת הר המור
יוסי | 22-08-2019 14:46
שנזכה להידבק בתורת אמת
39
חשבון נפש
מאיר | 22-08-2019 18:08
התורה היא אמת צריך להתרומם אליה ולא לעקם אותה
כל מילה בסלע
אהבתי | 23-08-2019 17:03
ף
40
כשאותן שאלות שואל הורה חילוני, הוא אוטואנטישמ
sas | 22-08-2019 18:35
האם הם מכבדים אותנו, את ילדינו, את עבודתנו, את השקפת עולמנו, או רק את חשבון הבנק שלנו? האם אנחנו יודעים מי המחנכים ב*בתי הספר* של ילדינו? האם בדקנו מה המסרים שמעבירים להם *גרעינים* כאלה ואחרים ביחס לבית שלהם? להורים שלהם? האם אנחנו מודעים לכך שיש אנשים שמלמדים את הילדים שלנו שהוריהם ורבותיהם הם כופרים.
41
לעשות חשבון נפש + אםמכבדים אותנו = אוקסימורון
?? | 23-08-2019 6:58
חידוש גדול
42
כל כך הרבה חוסר היגיון בכתבה אחת,שנהייתי פוזל
הפוזל | 23-08-2019 7:03
תודה. ממש מתאים לפני כניסת שבת
43
אלפי שנים עמ"י לימד ולמד תורה בכללי הקדושה
Tradition | 23-08-2019 7:16
שקיבלנו מרב לתלמיד, עד שבאה ההשכלה והציונות ובאוניברסיטה עסקה בה בגסות של מקצועות שהמציאו בני אדם. אם נסכים על זה, נסכים גם שאפשר לגנוז את הכתבה המוזרה הזאת ולהמשיך להכין שבת.
44
סגנון ילדותי ומהיר להיעלב עם גוון מאיים
סגנון | 23-08-2019 7:48
משהו כמו: אני לא אהיה חברה שלך, אני לא אשחק איתך יותר. לא מתאים.
45
אף אחד לא פסל אף אחד כאדם
היסחפות | 23-08-2019 8:16
למה לקחת את הדברים לשם? דובר על פסילה מהוראה לא מהאנושיות והציוויליזציה.
46
כחרדי, אני לא יודע איפה לדפוק את הראש עכשיו
חרדי חרדתי | 23-08-2019 8:20
רק משתף.
47
למה התכוונה ב-רבותיהם כופרים? לרפורמים?
שאלה כנה | 23-08-2019 8:27
מי שהבין - אשמח להסבר
48
נא לדייק בעובדות
דיוק שוויצרי | 23-08-2019 8:42
בגוש דן אין רק הייטקיסטים, יש שם גם מיעצות להורים ופסיכולוג מעיק אחד וגם גננת נחמדה
49
עניי עירך קודמים
חסד | 23-08-2019 10:50
גם אם לא קנית את נשמתם ותורתם בכסף