בית הדין הורה לעכב את קבורת אמו של סרבן הגט - סרוגים

בית הדין הורה לעכב את קבורת אמו של סרבן הגט

הרב דוד לאו, הורה בצעד חריג לעכב את קבורת אמו של סרבן גט שמעגן את אשתו למעלה מעשור. ארונה של האישה שנפטרה בארה"ב הגיע לארץ, ובינתיים היא לא תיקבר. "אנו תקווה כי מהלך זה יביא למתן גט בהקדם ולשחרורה של האשה מכבלי עגינותה"

בית הדין הורה לעכב את קבורת אמו של סרבן הגט
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

נשיא בית הדין הרבני הרב הראשי לישראל – הרב דוד לאו, הורה בצעד חריג לעכב קבורת אמו של סרבן גט שמעגן את אשתו למעלה מעשור. במהלך הלילה הגיעה לישראל ארונה של אשה תושבת ארצות הברית שנפטרה בתחילת השבוע במטרה להביאה לקבורה.

לידי נשיא בית הדין הגדול הרב דוד לאו הגיע פסק דין של בית הדין אגודת הרבנים בארה"ב, אשר קבעו כי יש לעכב את קבורת האם על מנת לגרום לבן המעגן להפקיד גט כשר בהקדם וזאת בהתאם להלכה המובאת בשו״ע.

עוד באותו נושא

עבריין נמלט: סרבן גט נלכד ברוסיה והעגונה שוחררה


5

לפני 5 שנים הבן המעגן נגש לבית דין שאינו רשמי או מוכר וקיבל "היתר" להתחתן עם אשה נוספת כך שהותיר את אשתו הראשונה עגונה ללא גט.

הרב לאו: מקווים שהמהלך יביא למתן גט

לאחר שנכנס לעובי הקורה הכריע הרב לאו לאשר את פסק הדין שנתן ביה"ד בארה"ב והורה לחברה קדישא להימנע מלקבור את האם עד לקיום הוראות בית הדין.

נשיא בית הדין אמר הבוקר ״לאחר שביררתי ובדקתי היטב לפנינו מונח מקרה של עיגון קשה ביותר למעלה מעשר שנים כאשר הבעל מסרב בכל תוקף לאפשר לאשתו להמשיך בחייה בעוד הוא נשא אישה שנייה שלא כדין. לאחר שמוצו כלל האפשרויות האחרות נאלצנו להודיע לחברה קדישא שלא לקבור את האם עד להפקדת גט כשר בידי הבן. אנו תקווה כי מהלך זה יביא למתן גט בהקדם ולשחרורה של האשה מכבלי עגינותה לאחר שנים כה רבות״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רב ראשי
מוסה | 20-08-2019 12:47
לא טוב הדבר איש בחטאו יומת מה אשמה אותה אישה אומללה
2
החלטה טובה.
צפריר | 20-08-2019 13:22
אבל עדיף היה כבר לקבור את הסרבן.