יוצאי אתיופיה זועמים: בבית היהודי מתעלמים מאיתנו - סרוגים

יוצאי אתיופיה זועמים: בבית היהודי מתעלמים מאיתנו

טענות קשות של יוצאי אתיופיה נגד קיום הפריימריז ב'בית היהודי' בערב חג הסיגד של בני הקהילה. גם שיטת התשלום מנעה מרבים מלהתפקד למפלגה.

author-image
יוצאי אתיופיה זועמים: בבית היהודי מתעלמים מאיתנו
  הפריימריז מתנגש עם חג הסיגד (פלאש90)

בבית היהודי מתעלמים מיוצאי אתיופיה.

תאריך הבחירות המקדימות למוסדות הבית היהודי ולרשימה לכנסת נקבע כבר לפני מספר חודשים לכ"ח בחשוון (13 נוב').

אלא שחברי ועדת המפקד שקבעו את התאריך התעלמו מהעובדה שהתאריך חל בערב חג הסיגד, אחד החגים החשובים של קהילת יוצאי אתיופיה בישראל.

חג הסיגד הוכרז כחג רשמי במדינת ישראל ב- 2008. חג שמזכיר את בריתנו עם הקב"ה ומבטא את געגוענו לגאולה ולירושלים בתפארתה. הוא נחגג בכ"ט בחשוון, 50 ימים אחרי יום הכיפורים.

בימים האחרונים התקבלו במטה הבחירות של יוני שטבון פניות ממתפקדי המפלגה השייכים לאוכלוסיה האתיופית בארץ בטענה שתאריך הבחירות מתעלם לחלוטין מצרכי העדה.

הפניות האלו מצטרפות לבקשות נוספות בעבר שקיבלו במטה אודות שיטת התשלום למפקד הציונות הדתית שהתנהלה באמצעות כרטיסי אשראי וצ'קים בלבד. שיטת התשלום, התבררה ככזו  שמנעה  מקבוצות חלשות באוכלוסייה, שאינן מחזיקות באמצעי אשראי את ההתפקדות ובכללן ציבור עולי אתיופיה.

יוני שטבון, המתמודד לרשימת הבית היהודי, הדגיש במפגש עם צעירים: "הציונות הדתית זוהי תפיסת עולם  אמיתית ונכונה , אך חייבת לחזור חזרה לעם, לרחוב ולשכונות גם במרחב הפוליטי."

"כמי שרואה את עצמו מחויב ל'שטח' ולאוכלוסיות השונות במרחב החברתי הישראלי, אפעל בע"ה בכנסת ישראל ליצור פוליטיקה ציונית דתית שהמילה המשוחררת מכל אליטיזם שלפעמים עוטף אותנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כפויי טובה שהקרבנו את החינוך עבורם הם 80 עמותות ומפלגות
אליעד | 11-10-2012 17:20
מבטיחים לכל פונה , למדו את המשחק הכפול והעשרת עמותות בפול גז של מסכנות. נמצאים בו בזמן בכל המפלגות. די נמאס מהבכינים האלה. שיטפסו על עץ אחר. פתחנו לפניהם את החינוך וקיבלנו בריחה של המצביעים שלנו והילדים שלהם לשס. מי קלטא אותם בערי הפיתוח אם לא הציונות הדתית. צפוף ברשימה סליחה אתיופים נחמדים תראו קבלות ורשימןת מצביעים מוכחות לאר פלברות.
2
ביטול חג הסיגד צריך להיות חלק מהגיור לחומרה. תורה אחת
יורם | 12-10-2012 0:06
3
גם תימנים , הודים, בדוים, דרפורים, מקופחים די לבכינות
דורון | 12-10-2012 8:19
4
2 - אתה טועה
אני | 12-10-2012 12:46
אין שום סיבה לבטל את הסיגד, כמו שלא מבטלים את המימונה. העיקרון של תורה אחת לא סותר קיומם של מנהגים ומסורות עדתיים מגוונים. כמו כן, בהחלט חייבים להקשיב לטענה של יוצאי אתיופיה לגבי תאריך הבחירות, ואני מקווה כי העניין יסתדר