בימין דורשים: להדיח את הקצין שקרא להרוג מתנחלים - סרוגים

בימין דורשים: להדיח את הקצין שקרא להרוג מתנחלים

ח"כ מיכאל בן ארי וארגון זכויות האדם ביש"ע, דורשים לפטר את קצין היס"מ נצ"מ בועז גולדברג שקרא לחייליו שעלו לגג במגרון: "תעלו למעלה ותהרגו אותם".

author-image
בימין דורשים: להדיח את הקצין שקרא להרוג מתנחלים
  גולדברג פוקד "להרוג אותם". (צילום מסך)

בעקבות הסרטון שפרסמנו אתמול (ד) ב'סרוגים' המתעד את העימות על גגות מגרון, דורשים היום בימין להדיח את קצין היס"מ ניצב משנה בועז גולדברג.

בסרט אותו צילמה שושה גרינפלד, נראה גולדברג כשהוא קורא לפקודיו להרוג צעירים שעלו על הגג ברמת מגרון וסירבו להתפנות מהמקום.

בקלטת נראה הקצין שוב ושוב נותן הוראות לפקודיו להרוג את הצעירים ובשלב מסוים עולים שוטרי היס"מ על הגג, נשמעות צעקות אך סרט הוידיאו לא מתעד את המעשים.

גולדברג פוקד "להרוג אותם". מתוך "על הגג במגרון" של שושה גרינפלד

היום שיגר ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) מכתב לשר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' בו נכתב בין השאר "קצין שנותן הוראה להרוג מפגינים, גם אם הם מאוד מאוד מרגיזים אותו אין מקומו במשטרת ישראל ונדמה לי שטוב יהיה אם גם עוד לפני נקיטת צעדים משפטיים תורה להדיח את הקצין ולהרחיקו ממגע עם אוכלוסיה."

"מכל מקום, מאחר שההוראה שנתנה ברורה ואין צורך לפרט לאדוני את חומרת הדברים, אבקש לדעת מאדוני באלה צעדים הוא מתכוון לנקוט על מנת להדיח את קצין היס"מ מתפקידו."

גם בארגון זכויות האדם ביש"ע שלחו היום למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תלונה כנגד גולדברג.

במכתב למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, מזכירה יו"ר הארגון, אורית סטרוק דברים שכתב כשנכנס לתפקידו: "עלינו לעקור כל תופעה של פגיעה בערכיה של משטרת ישראל. נוקיע עשבים שוטים הגורמים לנו נזק תדמיתי בלתי הפיך. נעשה זאת ללא פשרות, ללא העלמות עין וללא קריצות עין, בשקיפות מלאה מול הציבור שאותו אנו משרתים ואשר לו אנו חבים את זכות קיומנו…"

בארגון מציינים כי יש לשים לב גם לשוטרים שבמהלך ההתעמתות עם הנערים הזכירו אחד לשני כי הם מצולמים על מנת לרסן את פעולותיהם. אחד מהם אף אמר לנערים: "יש לך מזל שאתה מצולם…"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מי שפולט "בדיחה" כזאת - שיפלט.
עמוס ארליך | 06-09-2012 17:53
2
כמה מעודדים דברי חז"ל בימים אלו...
אלחנן רזאל | 06-09-2012 20:40
אמר רבי חמא בר חנינא אין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל שנאמר (ישעיהו יח) וכרת הזלזלים במזמרות וכתיב בתריה בעת ההיא יובל שי לה' צבאות עם ממשך ומורט אמר זעירי אמר רבי חנינא אין בן דוד בא עד שיכלו גסי הרוח מישראל שנאמר (צפניה ג) כי אז אסיר מקרבך עליזי גאותך וכתיב (צפניה ג) והשארתי בקרבך עם עני ודל וחסו בשם ה' אמר רבי שמלאי משום רבי אלעזר בר"ש אין בן דוד בא עד שיכלו כל שופטים ושוטרים מישראל שנאמר (ישעיהו א) ואשיבה ידי עליך ואצרוף כבור סיגיך וגו' ואשיבה שופטיך
3
למה מצנזרים?
העורך התחלף? | 06-09-2012 23:20
4
זה בן דוד שלי
חסוי | 14-10-2012 1:14
הוא לא התכוון ברצינות