אזעקת צבע אדום בעוטף עזה; צה"ל: אזעקת שווא - סרוגים

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה; צה"ל: אזעקת שווא

אזעקת צבע אדום נשמעה באחד מיישובי המועצה האיזורית שער הנגב שבעוטף עזה. מצה"ל נמסר מדובר באזעקת שווא. בסוף השבוע האחרון נחתם הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס

אזעקת צבע אדום בעוטף עזה; צה"ל: אזעקת שווא
  (צילום: מענדי הכטמן/פלאש90)

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני דקות אחדות (שני) בקיבוץ נחל עוז בעוטף עזה. לאחר מספר דקות ולאחר בדיקה של גורמי הבטחון ביישוב, מצה"ל נמסר כי מדובר באזעקת שווא.

כזכור, רק בסוף השבוע האחרון, לאחר יותר מ- 100 שריפות בעוטף עזה בשבוע החולף, נחתם הסכם רגיעה מחודש בין ישראל לארגון הטרור חמאס. על פי הדיווח באתר ynet, ההסכם הושג בתיווך האו"ם. מקורות רשמיים בעזה אישרו כי כחלק מההסכם יוגדל מהבוקר מרחב הדיג, ובכיר בחמאס אישר את ההגעה להסכם בשיחה עם סוכנות הידיעות הסינית "שינואה". לפי פרטי ההסכם, חמאס התחייב להפסיק את הפרחת בלוני התבערה לעבר ישראל ולרסן את ההפגנות השבועיות על הגדר.

עוד עולה מהדיווח כי על פי ההסכם ישראל תשוב להזרים סולר לתחנת הכוח בעזה החל מהבוקר ובמקביל תגדיל את מרחב הדייג ל-15 מייל ימי. על פי גורמים רשמיים ברצועה ישראל הודיעה אמש לחמאס כי מרחב הדיג יורחב החל מהבוקר בשעה 10:00. בנוסף ישראל התחייבה לפי הדיווח הסכם להשיב לרצועת עזה 60 סירות דייג עזתיות שהוחרמו על ידי צה"ל.

מעל ל- 100 שריפות הוצתו, חלקן גם אחרי חתימת ההסכם, ברחבי עוטף עזה כתוצאה משיגור בלוני תבערה על ידי מחבלים מעזה לעבר ערי ישראל. חלק מהבלונים נחת בחצרות בתים, בגן ילדים, בגן שעשועים ובמרכזי ישובים ומושבים ברחבי המועצות האזוריות שבעוטף.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שטויות.הכי חשוב לחלץ את ביבי מהכלא המצפה לו.
והדוסים תומכים בנפל | 01-07-2019 9:35
העיקר שקבלו ממנו ג'ובים וכסף.