נתניהו מבהיר: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני" - סרוגים

נתניהו מבהיר: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

על רקע האיום של איראן לבטל את מחויבותה להסכם הגרעין, ראש הממשלה הבהיר כי ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. לדבריו, "כשהבאנו את ארכיון הגרעין גילינו כמה איראן הפרה את הבטחתה לדווח אמת על תכנית הגרעין"

נתניהו מבהיר: "לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) לאיום של איראן על צמצום התחייבותה להסכם הגרעין וחזרתה להעשרת אורניום תוך 10 ימים. בדבריו הבהיר כי ישראל תמשיך לפעול נגד פרוייקט הגרעין האיראני ולא תתן למדינה להשיג נשק גרעיני.

"היום איראן איימה להעשיר אורניום מעבר למותר בהסכם הגרעין – זה לא מפתיע אותנו. כשהבאנו את ארכיון הגרעין, כבר גילינו כמה איראן הפרה את הבטחתה לדווח אמת על תכנית הגרעין שלה" אמר בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם.

"במקרה שאיראן תממש את איומיה – הקהילה הבינלאומית תצטרך להפעיל מיד את מנגנון הסנקציות שנקבע מראש" הבהיר. "בכל מקרה- ישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני".

כאמור, מוקדם יותר ממשלת איראן הודיעה על צמצום נוסף של מחויבותה להסכם הגרעין, כאשר דובר הסוכנות לאנרגיה האטומית של איראן אמר כי ארצו תעבור את הגבלת האורניום המועשר שנקבעה בהסכם תוך 10 ימים. ההודעה האיראנית הגיעה על רקע האולטימטום שטהרן הציבה למעצמות האיחוד האירופי על המשך כיבוד ההסכם, לפיו במידה ולא יישמו את ההתחייבויות שלהן מהסכם הגרעין בנושא בנקאות ונפט עד ה-7 ביולי- איראן תחזור להעשיר אורניום. "לאירופה נותר זמן קצר כדי להציל את הסכם הגרעין" איים הנשיא חסן רוחאני. "התמוטטות ההסכם  לא תהיה באינטרס של האזור והעולם כולו".

בשבוע שעבר מזכ"ל הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, אישר כי איראן אכן הגבירה את קצב העשרת האורניום שלה, אך סירב לפרט אם מדובר בהפרת המגבלות של הסכם הגרעין.

כמו כן, בתחילת השבוע משרד החוץ האיראני אמר כי הממשל אינו מרוצה מהמהלכים של אירופה עד כה לשימור ההסכם. "עד כה לא ראינו צעדים פרקטיים ומוחשיים מצד המדינות האירופיות להבטיח את האינטרסים של איראן" אמר דובר משרד החוץ, עבאס מוסוואי. "טהרן לא תדון בשום נושא מעבר להסכם הגרעין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
נתניהו מסוכן לישראל
שמעון לוי | 17-06-2019 14:48
נתניהו מסוכן ליהודים