מסתמן: מועצת חכמי התורה קיבלה את הצעת נתניהו - סרוגים

מסתמן: מועצת חכמי התורה קיבלה את הצעת נתניהו

בש"ס קיבלו את הסכמת מועצת חכמי התורה להצעה האחרונה של ראש הממשלה על חוק הגיוס. לדברי היו"ר אריה דרעי, "הסכמנו בכדי למנוע בחירות מיותרות ומול הסכנה בהקמת ממשלת שמאל אנטי דתית״

author-image
מסתמן: מועצת חכמי התורה קיבלה את הצעת נתניהו
  (צילום: מרק ישראל סלם/POOL)

בחדשות 12 דווח כעת (רביעי) כי יו״ר שס אריה דרעי קיבל את הסכמתו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן להצעתו האחרונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין חוק הגיוס. על פי הדיווח, דרעי אמר למקורביו כי "הסכמנו בכדי למנוע בחירות מיותרות ומול הסכנה בהקמת ממשלת שמאל אנטי דתית״.

לפי הצעת ראש הממשלה, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת.

"כידוע, אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של 'תורתו אומנותו' ויחול חוק שירות חובה לכולם" הזהיר נתניהו את הסיעות החרדיות. "פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי- שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור".

זמן קצר אחרי שנתניהו הגיש את הצעתו, באגודת ישראל זעמו על המהלך- אשר לטענתם נועד לגרום להם להתפשר במקום ליברמן. "אחרי שתמכנו בנתניהו לאורך כל הדרך הוא מפנה לנו עורף עם איומים, אנחנו לא חוששים שיחול חוק שירות ביטחון על כולם. לא יהיה בחור ישיבה אחד שיגויס" אמרו גורמים במפלגות. גם ח"כ יעקב ליצמן אמר בתגובה כי "אם ליברמן לא יתפשר – נלך לבחירות".

גם בישראל ביתנו נותרו בעמדתם הקודמת, ואמרו להצעתו של נתניהו: "ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף" ובכך סתמו הצדדים את הגולל על עוד הצעה בדקה ה-90.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לאריה דרעי חייבים להקים ממשלה
מירב | 29-05-2019 22:56
לא ללכת לבחירות שיעלו הון תועפות למדינה ליברמן הביתה תתפטר את מיותר בכנסת
ממש כל הכבוד!
מוישיק | 31-05-2019 13:44
פושע מורשע. בושה!
2
ליברמן הצליח להכניע את החרדים ולהשפילם עד עפר
ליברמן הצליח--- | 30-05-2019 11:02
ליברמן הצליח להכניע את החרדים ולהשפילם עד עפר וחוגג בענק... אין עוד מנוס אלא לקבוע בצורה הכי ברורה, כי הוא הצליח להשפיל את כל החרדים ועד לעפר, גם בשניה האחרונה ממש כאשר הוא כבר קיבל כמעט את הכל, הוא המשיך להשפיל, ואז באה ההצעה של כניעה מלאה, דרעי השקרן וגפני המנובל מיהרו לקבל היתרים, ואף אגודת ישראל ברגע האחרון כבר אמרה כן בתקוה כי הנה יש ממשלה, ובשניה האחרונה לאחר שנכנעו עד הסוף, הוא המשיך בשלו להשפיל עוד יותר את החרדים, על ידי הוכחה שאפשר לכופף אותם וכי הם לא כל כך חזקים כפי שהם רוצים שיאמינו התדמית החרדית היתה תמיד כי על עקרונות לא מתכופפים ואין פשרות, זה היה ההבדל הגדול והאידיאולוגי שבין אגודת ישראל והמזרחי, ולכן כבר בכינוסה של מועצת גדולי התורה וההסכמה שנתנו לפשרה שהציעו אנשי שס עשו טעות מפני שפתחו פתח לא רק לחוק הגיוס אלא בכל ענין, מעתה למדו כי ברגע האמת כאשר אגודת ישראל חפצה בכסאות בממשלה ותפקידים בכנסת היא נכנעת מה שקרה היום ברגע האחרון ממש, כאשר נתניהו החליט ללכת עד הסוף ולתת לליברמן את הכל בתקוה כי הנה זה מה שיכניע את ליברמן, החרדים עשו את טעות חייהם כשמיהרו לרבנים להביא הסכמה. דרעי מיהר לרבו וגפני ביקש אישור מבני ברק, ואף ליצמן הודיע ברגע האחרון כי מקבלים את ההצעה אם זו תביא להרכבת ממשלה, וגם אז לאחר שהודיעו לליברמן כי הנה נכנעו לו, הוא המשיך בשלו מפני שהוא קיבל את מה שביקש להשפיל את הרבנים החרדים עד לעפר ולהוכיח כי אפשר להכניע אותם ולהוציא מהם הכל ליברמן שרי שיחק עם חוק הגיוס, קיבל את ירושלים ביחד עם יענקוש המסיונר שגם כאן הוא טוען כי החוק כפי שהוא זה כבר התשלום עבור ראשות עירית ירושלים דברים שמחייבים חקירה פנימית קשה איך העיזו ראשי דגל התורה ומניגיהם להסכים על דבר כזה, ועכשיו הוא המשיך לשחק עם אותו חוק והשיג את מה שביקש להשפיל את החרדים עד עפר. מי הם אלו שעשו את כל הטעויות האלו? האם הם נושאים באחריות למעשיהם? בכלל לא!!! ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא וכו'...
3
דוברמן מחליט
אני | 31-05-2019 6:07
אני לא מבינה מה הם רוצים מחרידים הדוברמן הזה
4
סחטנים
מי | 31-05-2019 6:45
איך עבריין מורשע כמו דרעי יושב בכנסת? הוא עבר על הדיבר לא תגנוב ולא תעשוק? בעצם דרעי לא הבעיה הבעיה היא במי שמאמין בו ולא מוקיע אותו כי פגע בכולם.
5
ביבי דרעי
הנה לכם בתמונה שני ק | 31-05-2019 8:10
אחיי המשוחדים שני קונילמל אחד יצא מהכלא ועוד מעט יכנס שוב ככתוב פעם גנב תמיד גנב והשני גם הוא לא פסח על השוחד תתחילו לגייס סיגרים ושמפניות
ביבי
תושב | 31-05-2019 12:19
ביבי תחזיר את המנדט לנשיא על מנת שיתן למישהו אחר לנסות להרכיב ממשלה חבל ללכת לבחירות כי אתה תפסיד.
6
החרדים אלופים בתעמולה
תום | 31-05-2019 9:58
אף אחד לא אנטי דתי. אלה שחיים לפי חוק המדינה ולא לפי חוקי ההלכה הם נגד הכפיה הדתית ואי השוויון שנותן יתרונות לא מוצדקים בנושא הגיוס וההטבות השונות שהמפלגות החרדיות השיגו עבור החרדים במדינה. אדרבא מי שלא מתגייס ישרת בשרות לאומי/אזרחי בבתי חולים, בתי אבות, במערך העובדים הסוציאליים ועוד...
7
במדינה מתוקנת אריה גנב מורשע וביבי המושחת
מיקי | 31-05-2019 13:29
היינו צריכים לעוף לכל הרוחות
8
צוחקים
סופי | 31-05-2019 15:40
נתניהו נהנה לעשות סיבובים על עדות המזרח תוך ניצול חולשותיהם, המשחק שלו מסוכן, הסתה ופילוג העם היהודי, לא איכפת לו כלל שהמדינה מאבדת שפיותה וצועדת אל התהום.
9
הבחירות תוכננו מראש
אסולין סלומון | 31-05-2019 18:56
ליברמן ולפיד תיכננו להפיל את נתניהו אבל נתניהו חסם אותם כשהכריז על בחירות הוא חכם יותר מכל השמולאנים למיניהם