חדש בקיבוץ הדתי: מכינה קד"צ מעורבת לבנים ולבנות - סרוגים

חדש בקיבוץ הדתי: מכינה קד"צ מעורבת לבנים ולבנות

גרעין יונתן שפועל בקיבוץ עלומים הוכר על ידי משרד הבטחון כמכינה קדם צבאית שתפעל כשלוחה של מרכז יעקב הרצוג. במכינה ילמדו 30 בנים ובנות בוגרי כיתות י"ב שישלבו בין לימודים וטיולים לידיעת הארץ, ובין עבודה בקיבוץ והשתלבות בחיי הקהילה.

author-image
חדש בקיבוץ הדתי: מכינה קד"צ מעורבת לבנים ולבנות
  למצולמים אין קשר לכתבה. מכיניסטים (פלאש90)

מכינה קדם צבאית קיבוצית.

משרד הביטחון ומשרד החינוך החליטו להכיר במסגרת של גרעין יונתן בקיבוץ עלומים כמכינה קדם צבאית שתפעל כשלוחה של מרכז יעקב הרצוג.

זו המכינה הדתית הראשונה שמאפשרת פעילות משותפת של בנים ובנות דתיים בדוגמת גרעיני הנח"ל שהיו בעבר.

המכינה תקלוט אליה כ- 30 בוגרי ובוגרות כיתות י"ב מהקיבוץ הדתי ומהציונות הדתית. התלמידים יעברו במשך שנה תוכנית שתכלול לימודים תורניים, סיורים לידיעת הארץ יחד עם עבודה בענפי המשק, השתלבות בחיי הקהילה בעלומים, ופעילות התנדבותית בסביבה הקרובה.

לפני שבע שנים החליטה תנועת בני עקיבא בשיתוף עם ראשי מכינות הקדם צבאיות לחדש את גרעיני הנח"ל במתכונת משולבת של פעילות חקלאית והקמת יישובים. יחד עם זאת, מקיימים חברי הגרעין פעילות חברתית חינוכית בה עוסקים כל גרעיני הנח"ל כיום.

"גרעיני הנח"ל כיום לא עוסקים בחקלאות כבעבר" אמר ל'סרוגים' עודד משיח, רכז גרעיני הנח"ל של תנועת בני עקיבא, "בסופו של דבר הצלחנו לקבל אישורים ממשרד הביטחון שיאפשרו לגרעיני הנח"ל של בני עקיבא לחזור ולעסוק בענפים אלה" ציין.

גרעין יונתן שהוקם לפני שנה כיוזמה של בוגרי בתי ספר תיכוניים מירושלים, פעל בקיבוץ עלומים במסגרת שנת התנדבות, וכעת לאחר המחזור הראשון שפעל בהצלחה רבה, הוחלט להכיר בתוכנית כמכינה שתפעל כשלוחה של מרכז יעקב הרצוג.

הרב דוד בן זזון, לשעבר רב קיבוץ עין צורים והיום מכהן כראש המכינה, אמר שהתוכנית משלבת הלכה למעשה תורה ועבודה ומסייעת למשתתפים להגיע לשרות הצבאי כשהם מגובשים.

"זו אפשרות גם למי שאינם בני קיבוצים לחוות מקרוב חיים במשך שנה בקיבוץ שיתופי, מה שיוכל לסייע להם בעתיד בהחלטה על דרכם בחיים."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אמר איש חכם-
עכבר העיר | 17-07-2012 15:18
"הקיבוץ הדתי זה כמו הטיטניק- הספינה טובעת, אבל ממשיכים לנגן"...
2
קיבוץ הדתי ?!!! מכינה דתית?!
| 17-07-2012 15:51
3
אל תשכחו לחלק להם אמצעי מניעה
שאול | 17-07-2012 21:35
שהרי אין אפוטרופוס לעריות. :-)
4
הרב ד"ר דנינו, תתנער מהקבוץ הדתי והספרדים יבחרו בך כולם
שמעון בן אבו | 22-07-2012 12:29
עד שסוף סוף ישנו מועמד ספרדי ראוי, ספרדי שעולה באיכויות שלו על כל יתר המועמדים האשכנזים, למה אתה צריך להיות מזוהה עם הקבוץ הדתי? עזוב אותם וכולנו נבחר בך, כל ישיבת ההסדר שלי מאחוריך.