איש העסקים זוכה בפרשת התרומה לקמפיין של הרצוג - סרוגים

איש העסקים זוכה בפרשת התרומה לקמפיין של הרצוג

בבית משפט השלום בתל אביב נסגר תיק החקירה נגד איש העסקים גלעד רמות שנחקר בפרשת התרומה האסורה לקמפיין של מי שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג

author-image
איש העסקים זוכה בפרשת התרומה לקמפיין של הרצוג
  Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90

בית המשפט השלום בתל אביב זיכה היום (שני) את איש העסקים גלעד רמות בעבירות של תרומה אסורה, בפרשת התרומה לקמפיין של יו"ר העבודה לשעבר בוז'י הרצוג. רמות הואשם שהעביר 40 אלף שקלים לעו"ד דניאל כהן, לצורך ניהול קמפיין של הרצוג בפריימריז 2013 נגד שלי יחימוביץ' והיום כאמור זוכה מאשמה.

בתחילת 2017 היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע על סגירת תיק החקירה נגד יו"ר האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני דאז, יצחק הרצוג, בטענה של "היעדר ראיות מספיקות". מנגד, לגבי בכיר במטה הרצוג – שמעון בטאט, וכן איש העסקים גלעד רמות נמצאה "תשתית ראייתית מספקת להעמדה לדין פלילי בגין ביצוע עבירות מתחום מימון בחירות".

הפרשה החלה בעקבות פרסום, לפיו הרצוג סייע לחברות כוח האדם הסיעודי בהתנגדותן לרפורמה שנדונה בכנסת, ובסמוך לכך בעלי חברת כח האדם הסיעודי "מתן שירותי בריאות", גלעד רמות, מימן חלק מהקמפיין שניהל הרצוג לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.

עורך הדין דניאל חקלאי, סנגורו של מר רמות, מסר בתגובה: "משמח שבית המשפט קיבל את גרסת החפות של איש העסקים גלעד רמות. הפריימריז לראשות מפלגת העבודה שבהן זכה מר הרצוג בראשות המפלגה, התקיימו לפני קרוב ל-6 שנים.

חקירת משטרת ישראל (להב 433) נפתחה לפני 4 שנים. מר רמות הבהיר שוב ושוב הן למשטרת ישראל, הן לפרקליטות המדינה והן ליועץ המשפטי לממשלה, שהוא חף מכל עוון. שמעולם לא ביצע עבירה פלילית. ושלא נתן שום תרומה אסורה למר הרצוג.

לאחר 4 שנים של חקירה, שימוע, הגשת כתב אישום ומשפט פלילי – קיבל בית המשפט את גרסתו של מר רמות, זיכה אותו והוכיח בכך את חשיבותה העצומה של מערכת משפט עצמאית, דמוקרטית, חזקה ובלתי תלויה במדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אנחנו טיפשים?
גדי | 20-05-2019 14:49
בלתי תלויה? כולם אנשי שמאל הא? חשבתם על זה? הבנתם את זה? ממש אוביקטיבי. חחחחחחחחחחחחחחחח