מכה שלא כתובה בתורה: המוני חיפושיות בישראל - סרוגים

מכה שלא כתובה בתורה: המוני חיפושיות בישראל

כבר יצא לכם להיתקל בחיפושית העונה לשם "רצנית אוליביה"? המשרד להגנת הסביבה מדווח על התפרצות חיפושיות שחורות וגדולות ברחבי הארץ, שאינן מסוכנות לאדם, ואין מקום לנקוט נגדן באמצעי הדברה

מכה שלא כתובה בתורה: המוני חיפושיות בישראל
  בתמונה: חיפושית מסוג "רצנית אוליביה", צילום ד"ר אורי שלום המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי בימים האחרונים נצפו כמויות גדולות של חיפושיות שחורות ביישובים רבים ברחבי הארץ. במשרד מדגישים, כי חיפושיות גדולות אלה אינן מזיקות ואינן מעבירות מחלות לאדם, ולכן אין מקום לנקוט באמצעי הדברה.

החיפושית, שגודלה 2.5 ס"מ, היא ממשפחת הרצניתיים (Carabidae) והיא ממין שהגדיר ד"ר לייבעלע פרידמן מאוניברסיטת תל-אביב כ"רצנית אוליביה" (Calosoma olivieri).

חיפושית זו מועילה לחקלאות, שכן היא טורפת ביעילות חרקים בשטחים חקלאיים, ועשויה לטרוף גם מזיקים תברואיים (כגון זחלי פרפרים ותיקנים).

החרקים מגיעים בתעופה לתחום העירוני משטחים פתוחים בשעות הערב, ועם הגעתם הם נוחתים בקרקע ומחפשים מקום מסתור ולרוב מתים בתוך שעות ספורות. הגעתם בכמויות גדולות עשויה לגרום למטרד, אך הוא עתיד להיפסק תוך זמן קצר.

במשרד להגנת הסביבה מציינים, כי אין לנקוט הדברה נרחבת, אלא רק במקרים מיוחדים: כאשר החיפושית היא במופע חריג והמוני בתחום יישוב, ובמקום שבו היא גורמת בפועל למטרד, ניתן לבצע הדברה ממוקדת בשטח מצומצם כדי למנוע נזק לציבור ולרכוש. מדביר שיפעל בניגוד להנחיות ייחשב כמבצע הדברה רשלנית ואסורה, ויינקטו נגדו האמצעים הקבועים בחוק.

חיפושיות "רצנית אוליביה", צילום ד"ר אורי שלום המשרד להגנת הסביבה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סיוט!!!
חני | 29-04-2019 19:07
.