מה עושים עם הילדים בחופש? קבלו כמה רעיונות - סרוגים

מה עושים עם הילדים בחופש? קבלו כמה רעיונות

החופש הגדול של התיכונים כבר התחיל, ובשבוע הבא יצטרפו אליו תלמידי הכיתות הנמוכות. מאיה בר עם מספר הצעות לתעסוקה חינוכית בחופש כדי שהילדים שלכם לא ירקבו כל היום מול הטלוויזיה או המחשב.

מה עושים עם הילדים בחופש? קבלו כמה רעיונות
  למצולמים אין קשר לכתבה (פלאש90)

החופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת להקנות לילדים ערכים והעשרה, מעבר לאלו אותם הם רוכשים במהלך שנת הלימודים.

אפשר לדאוג לתעסוקת הילדים במגוון דרכים יצירתיות וערכיות: התנדבות, ביקור במרכזי מבקרים ובמוזיאונים המתאימים לילדים ואף השתתפות בקייטנות נושא בהן הילדים ירחיבו ויעשירו את ידיעותיהם וכישוריהם בתחומים שונים בהם הם מתעניינים או יתנסו בתחומים חדשים.

תעסוקה בהתנדבות

צדקה, תרומה לקהילה ותרומה לזולת הם ערכים חשובים, אך במהלך שנת הלימודים קשה להקנות ערכים אלו לילדים בגלל עיסוקיהם הרבים והמחסור בזמן פנוי, מבלי שיבואו על חשבון לימודים, חוגים ותנועות נוער.

החופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת להקנות לילדים ערכים אלו ולהכיר להם את השמחה שבנתינה. מרכזי התנדבות מרכזים הזדמנויות שונות המאפשרות לכל ילד להתנדב על פי כישוריו וגילו ולתרום לחברה בא הוא חי. ילדים יכולים להתנדב גם בגילאים צעירים יחסית של 10 ומעלה, כל גיל וההתנדבות המתאימה עבורו.

טיולי העשרה

הדרך הטובה ביותר להכיר את הארץ היא באמצעות טיולים. במקומות רבים בארץ נמצאים מרכזי מבקרים הפותחים את שעריהם בפני ילדים ואף מקיימים פעילויות ייחודיות לשם העשרת ידיעותיהם וחוויותיהם. ביקור במרכז מבקרים יפתח צוהר בפני הילדים ולעיתים אף יאפשר להם להתנסות באופן בלתי אמצעי.

מרכז מבקרים יכול לעסוק בתרבות הישראלית והיהודית בארץ כיום ובימי עבר, כגן הארכיאולוגי בעיר דוד או במקווה ישראל, יכול לספר את סיפורם של המוצרים השונים הנוצרים בארץ, כשמן הזית והדרך שהוא עושה מהזית שעל העץ ועד לשמן בבקבוק, או יפתח חלון אל מאחורי הקלעים של תעשיות שונות כתעשיית החלב, בנק ישראל, או תעשיית החשמל בארץ.

מלבד מרכזי מבקרים, גם מוזיאונים רבים תאימים לילדים ויש שתוכננו והותאמו במיוחד עבורם. מוזיאוני המדע בירושלים ובחיפה, לדוגמה, הינם מוזיאונים אינטראקטיביים המאפשרים לילדים להתנסות וללמוד על עקרונות מדעיים דרך הפעלות ומשחקים ובאמצעות התנסות אישית, במוזיאון הילדים בחולון הילדים יוכלו להתנסות בדיאלוג בחשכה ולהבין טוב יותר את תפקידם של החושים ואת עולמם של העיוורים.

מוזיאונים רבים ברחבי הארץ, גם כאלו שקהל היעד העיקרי שלהם הוא מבוגרים, מקיימים פעילויות המותאמות במיוחד עבור ילדים.

קייטנות וקייטנות נושא

דרך נוספת להעשיר את עולמם של הילדים היא באמצעות קייטנות, ובעיקר קייטנות נושא המתמקדות בתחום ספציפי.

קייטנות הנושא מאפשרות לילדים התנסות בתחומים שאינם מוכרים להם או העמקת ידיעתם בנושאים בהם מתעניינים. לדוגמא, ילדים שמתעניינים במחשבים, מדע, סוג ספורט מסוים או אמנות יכולים להשתתף בקייטנה בתחום ולראות האם הנושא מעניין אותם באמת והאם הם מעוניינים להעמיק בו גם במהלך שנת הלימודים הקרובה.

בזמן שהילדים יבדקו האם ירצו להרשם לחוג בתחום זה לקראת השנה הבאה, ההורים יוכלו לראות האם זהו נושא לכיוונו ירצו שילדיהם יתפתחו.

קייטנות נושא מהוות גם כן דרך טובה לסכם שנת התעמקות בתחום מסוים. ישנן קייטנות נושא אשר מיועדות מלכתחילה לילדים אשר להם ידע ויכולת בתחומים מסוימים, קייטנות למתקדמים. כך ילדים אשר השתתפו בחוג במהלך השנה, והנושא מוכר ואהוב עליהם, יכולים לנצל את החופש הגדול כדי להעמיק בתחום העניין.

אין ספק כי החופש הגדול מזמן אתגר לילדים ולהורים, אולם ניצול נכון של הזמן הפנוי הוא הזדמנות פז להעמיק בתחומים המעניינים את הילדים, להכיר תחומים חדשים, להעשיר את הידע הכללי ולהפנים ערכים חשובים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו