פגישה נוספת עם נתניהו: נשיא ברזיל נוחת בישראל - סרוגים

פגישה נוספת עם נתניהו: נשיא ברזיל נוחת בישראל

שלושה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו מגיע לביקור ראשון בישראל, במסגרתו ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ויבקר בכותל המערבי. למרות ההבטחה, הוא לא צפוי להעביר את שגרירות המדינה לירושלים

פגישה נוספת עם נתניהו: נשיא ברזיל נוחת בישראל
  נתניהו ובולסונרו בברזיל (צילום: אבי אוחיון\לע"ם)

ההצלחה המדינית נמשכת: שלושה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד,, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו יגיע היום (ראשון) לביקור בן ארבעה ימים בישראל- המהווה את ביקורו המדיני הראשון מחוץ לברזיל.

בולסונרו יתקבל בטקס קבלת פנים רשמי בנמל התעופה בן גוריון, במסגרתו יישא נאום לצידו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר מכן ינוגנו המנוני שתי המדינות. הנשיא הברזילאי ייפגש עם נתניהו שלושה פעמים במהלך ביקורו- פעם אחת לפגישת עבודה, פגישה שנייה לחתימה על הסכמים, וכן ארוחת ערב משותפת במשרד ראש הממשלה.

בנוסף, בולסונרו יסייר במטה פיקוד העורף, ויעניק את "עיטור הצלב האימפריאלי של הדרום", העיטור הגבוה ביותר שמעניק נשיא ברזיל לזרים רמי דרג, לחברי משלחת החילוץ הישראלית שסייעה באסון קריסת הסכר בעיר ברומדיניו שבדרום-מזרח ברזיל.

למרות ההבטחה: השגרירות לא תועבר

בישראל מעריכים כי בולסונרו לא צפוי להודיע בביקורו על העברת השגרירות הברזילאית לירושלים, זאת למרות שהבטיח לעשות זאת במהלך קמפיין הבחירות שלו. הימנעותו מהעברת השגרירות מגיעה עקב לחץ ערבי נרחב ואיומים בפגיעה בייצוא הברזילאי למדינות ערב. ככל הנראה, הנשיא יודיע במקום זאת על פתיחה נציגות סחר דיפלומטית בירושלים כפשרה, כשהעברת השגרירות תתבצע בזמן מאוחר יותר.

הביקור הנוכחי מגיע לאחר שנתניהו נסע לביקור מדיני בברזיל בינואר האחרון, במסגרתו השתתף בהשבעתו של הנשיא הברזילאי וכן נפגש עם ראשי הקהילות היהודיות בברזיל. בפגישתם נתניהו ובולסונרו שוחחו על הכוונה להעביר את השגרירות הברזילאית מתל אביב לירושלים, כשהנשיא החדש התחייב כי השגרירות תעבור לבירה- אך השאלה היא מתי.

"נושא העברת השגרירות עלה בפגישה, מדובר בעניין של זמן" אמרו בלשכת ראש הממשלה לאחר הפגישה. "המצב דומה לזה שהיה עם ההכרזה של הנשיא טראמפ- הוא הכריז על כך וביצע בהמשך".

"יש לנו עכשיו חבר חדש, שיודע את תלאות ההיסטוריה, את המקורות של התרבות המשותפת שלנו ואת האתגרים הגדולים העומדים בפנינו כדי להבטיח את העתיד" אמר נתניהו בפגישה. "לכן במעמד הזה, של הביקור הראשון של ראש ממשלה של ישראל בברזיל, אני מתכבד לומר לכם שנארח בקרוב מאוד את הנשיא של ברזיל, ידיד ישראל ז'איר בולסונרו בירושלים. בשנה הבאה בירושלים הבנויה והמאוחדת שלנו".

כבר במהלך הקמפיין לנשיאות הודיע בולסונרו כי הנסיעה הרשמית הראשונה שלו בתפקיד תהיה לישראל. עוד הבטיח לסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל, כשלטענתו "פלסטין היא לא מדינה- ולכן לא צריכה להיות כאן שגרירות שלה". עוד ציין כי העברת השגרירות לירושלים "תסייע לקידום השלום במזרח התיכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
תושבי הדרום במקלטים וביבי עסוק בארוחות פאר.
פשוט בושה | 31-03-2019 9:01
העיקר הנהנתנות ותאוות הבצע.