טראמפ על ההכרה בגולן: "הישראלים זקוקים לזה" - סרוגים

טראמפ על ההכרה בגולן: "הישראלים זקוקים לזה"

נשיא ארה"ב התייחס להכרה האמריקאית בריבונות הישראלית ברמת הגולן והבהיר כי עשה זאת כדי לתמוך בישראל: "אני עשיתי את מה שכל הנשיאים הקודמים הבטיחו ולא קיימו. הישראלים זקוקים לזה באופן נואש"

author-image
טראמפ על ההכרה בגולן: "הישראלים זקוקים לזה"
  (צילום: עמוס בן גרשום\לע"ם)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס היום (שלישי) להכרה האמריקאית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, זאת בפתח פגישה עם רעייתו של מנהיג האופוזיציה בוונצואלה חואן גואידו בבית הלבן.

בדבריו אמר כי החליט להכיר בגולן כדי לתמוך בישראל. "יש עכשיו זמנים קשים בישראל, אין ספק" אמר. "בזמן שכל הנשיאים הקודמים של ארה"ב הבטיחו להכיר ברמת הגולן ולא עשו זאת – אני כן עשיתי את זה. זה היה בתזמון טוב, הישראלים זקוקים לזה באופן נואש".

כזכור, ביום שני האחרון טראמפ חתם על אישור ההכרה האמריקנית בריבונות הישראלית ברמת הגולן, זאת במהלך פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון. "ישראל התברכה בהרבה חברים בעבר, אבל לא היה חבר יותר טוב ממך" אמר נתניהו לטראמפ בתגובה. "הראית את זה מספר פעמים, גם עם ביטול ההסכם עם איראן, וגם בהכרה שלך בירושלים כבירת ישראל, וגם היום בהכרה הרשמית שלך ברמת הגולן".

ההכרה האמריקנית זכתה לתמיכה בישראל, אך במדינות אחרות גינו את המהלך. מוקדם יותר היום שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, הודיעה כי 28 המדינות החברות באיחוד לא מכירות בריבונות הישראלית בגולן למרות שינוי המדינות האמריקנית. "עמדת האיחוד האירופי בנוגע למעמדה של רמת הגולן לא השתנה" אמרה. "בהתאם למשפט הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם 242 ו-497, האיחוד האירופי לא מכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן הכבושה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו