איראן: "ההכרה ברמת הגולן- תמיכה פוליטית בנתניהו" - סרוגים

איראן: "ההכרה ברמת הגולן- תמיכה פוליטית בנתניהו"

באיראן הגיבו לראשונה להכרה של ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן, וטענו כי מדובר במהלך שנועד להשפיע על הבחירות בישראל. לטענת יועצו של מנהיג איראן עלי חמינאי, "טראמפ עשה זאת כדי לתמוך פוליטית בנתניהו"

איראן: "ההכרה ברמת הגולן- תמיכה פוליטית בנתניהו"
  מנהיג איראן עלי חמינאי (צילום: עמוד הטוויטר של רשת PressTV)

באיראן הגיבו היום (ראשון) לראשונה להחלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, הצפויה לקבל אישור במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון. לדברי עלי אכבר ולאיתי, יועץ בכיר למנהיג איראן עלי חמינאי, מדובר במהלך שנועד להשפיע על הבחירות בישראל.

"טראמפ עשה את המהלך הזה כדי לספק תמיכה פוליטית ישירה לנתניהו בבחירות הקרובות בישראל" טען לסוכנות הידיעות האיראנית "IRNA". "מדובר במהלך מוזר שנוגד את הקונצנזוס הדיפלומטי, וסותר את החוק הבינלאומי ואת הריבונות הסורית. ההחלטה רק תסבך את האזור עוד יותר, והיא נועדה לספק בריחה עבור ארה"ב מהבעיות שלה בבית ובזירת החוץ".

כזכור, בעולם הערבי הגיבו בחריפות להכרה האמריקנית בריבונות ישראל. "ממשלת סוריה מגנה בחריפות את דבריו של טראמפ בנוגע למעמדו המשפטי של הגולן שנקבע על ידי האו"ם. כל פעולה שישראל נוקטת בשטחים הכבושים מבוטלים ואין להם השפעה משפטית" אמר הנשיא בשאר אסד. "הגולן הוא חלק בלתי נפרד משטחה של סוריה, והחזרתו בכל האמצעים המשפטיים הבינלאומיים עומדת בראש סדר העדיפויות". גם במצרים גינו את ההחלטה: "אנו מדגישים את עמדתנו האיתנה כי הגולן הסורי הוא שטח ערבי כבוש בהתאם להחלטות הבינלאומיות של האו"ם. על הקהילה הבינלאומית לכבד את ההחלטות הבינלאומיות לפיהן אין להשתלט על שטחים בכוח".

"החלטת טראמפ הביאה את אזור רמת הגולן אל סף משבר חדש" הוסיף וטען נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על ההחלטה. "טורקיה לא יכולה לאפשר את הכשרת הפלישה לרמת הגולן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
העיקר שאולמרט מפטפט ומלהג
יהודי פשוט | 24-03-2019 15:22
רואים איך נוזל לחמינאי הריר... שביבי יפול כבר! אבל המציאות הורסת לו את התכניות...
2
יאללה נמאס מהמשחק של הימין
יורי | 24-03-2019 17:41
ואני הכי ימין( עוצמה יהודית) אבל אני בוחר בשמאל ומעדיף שהם יעלו . רק כך תהיה פה מלחמת עם . הימניים והשמאל ונקווה שהימין ישמיד את השמאל
3
יזהר אשדות
נועם | 11-07-2019 18:13
הראפ של יזהר אשדות הוא לא לילדים
4
רמת הגולן
אריה | 15-07-2019 21:37
כולם צבועים, למה כולם פתאום שכחו את איים קוריליים,שרוסים סיפחו מיפן,טורקים - קפריסין ועוד הרבה סיפוחים למניהם,שנשכחו, ישראל תמיד מול העיניים של כל העולם.