שופטי העליון זלזלו בחברי הכנסת, התלונה נדחתה - סרוגים

שופטי העליון זלזלו בחברי הכנסת, התלונה נדחתה

לאחר העימות בין חברת הכנסת בצלאל סמוטריץ' לנשיאת העליון אסתר חיות, הוגשה תלונה לנציב תלונות הציבור על שופטים נגד חיות: "זלזול בכבודה של הכנסת". התלונה נדחתה על הסף

author-image
שופטי העליון זלזלו בחברי הכנסת, התלונה נדחתה
  צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90, Hadas Parush/Flash90

נדחתה התלונה נגד נשיאת בית משפט העליון. לאחר העימות החריף בין ח"כ בצלאל סמוטריץ' לנשיאת בית משפט העליון אסתר חיות, סביב פסילת ד"ר מיכאל בן ארי, נשלחה תלונה על ביזוי כבודה של הכנסת על ידי חיות.

על פי החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים: "לא מצאתי כי יש בהתבטאויותיה של הנשיאה משום 'סתימת פיות' לחברי כנסת או הבעת זלזול מצידה כלפי הכנסת".

כזכור, במהלך הדיון בעליון ביקש ח"כ סמוטריץ' מהיציע שיתנו למיכאל בן ארי לדבר. הנשיאה חיות יצאה נגד התפרצות חבר הכנסת ואמרה  לו: "תכבד את כללי המקום כשאתה כאן פה זה לא הכנסת".

סמוטריץ' בתגובה אמר לה: "מבקש שגבירתי לא תזלזל בכנסת", חיות: "מתי זלזלתי?", סמוטריץ': "כשאמרת פה זה לא הכנסת – זלזלת", חיות: "לא היה זלזול אלא הבהרת סדרי דיון", סמוטריץ': "שמח על ההבהרה", חיות: "אני לא חייבת לך הבהרות".

במהלך הדיון צייץ סמוטריץ' על היחס המזלזל של השופטים לחברי כנסת: "תווי הפנים של השופטים אומרים הכל. הזלזול, הזחיחות וההתנשאות שלהם על חברי הכנסת שנמצאים כאן באולם (משני הצדדים של המפה הפוליטית) מלמדים יותר מכל על התיקון הדחוף שצריך לעשות בבית המשפט העליון. הם התרגלו להיות מעל כולם, לאף אחד אסור להפריע להם חלילה. לא עוד".

עוד הוסיף סמוטריץ': "מה שהכי מסמל את הניתוק והאגו של העליונים זה אבדן העשתונות של פוגלמן כשסתם שפיר ועיסוו'י פריג' קמו והעיזו לבקש רשות דיבור. כב' השופט התחיל לצרוח ולדפוק על השולחן בזעם כאילו מישהו נגע לו בקודש הקודשים. הכנסת ופניה העתידיות עומדים כאן לדיון ומעורבות של ח"כים בדיון הכי לגיטימית בעולם".

כך גם מול ח"כ סתיו שפיר התנהל יחס מזלזל, הנשיאה חיות אמרה לה: "אף אחד לא ביקש שתדבר", כמו גם השופט פוגלמן: "גבירתי תואיל לשבת, פה זה לא אנרכיה".

לאחר העימות נשלחה תלונה ע"י ארגון 'בצלמו' לנציב הממונה על השופטים נגד חיות: "מדובר בפגיעה חמורה בזכויות האדם של כללא זרחי ישראל כולם המיוצגים בכנסת,, והוסיפו: "המעורבות של הח"כים בדיון כזה הכי לגיטימית בעולם. לגיטימי גם שהשופטים יחליטו לא לתת לח"כים לדבר כדי לא להפוך את הדיון לפאנל בחירות פוליטי אבל יש דרך להתייחס לח"כ שאומר חצי משפט ביניים. הם לא היו מתייחסים כך למישהו שהם היו רוחשים לו טיפת כבוד מינימאלית. וזה לא משהו חדש".

נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם, כתב בהחלטתו לאחר קריאת הפרוטוקול לא מצא "סתימת פיות", או זלזול מצד השופטים לחברי כנסת, כמו גם שאין הפרה כלשהי של כללי האתיקה לשופטים, וכי "את דברי הנשיאה במהלך הדיון יש להבין בהקשר המסוים שבו הם נאמרו – שמירה על סדרי הדיון הנהוגים בבית המשפט העליון".

לפיכך, החליט כי "לא מצאתי איפוא כל בסיס לתלונה והיא נדחית בזאת בלי לבקש את תגובת הנשיאה".

יש לציין כי "החלק הרלוונטי בפרוטוקול", אליו התייחס נציב תלונות הציבור על השופטים, לא הופיע המשך הדיון בין סמוטריץ' לחיות כמו "לא חייבת לך הבהרות" וכדומה, אלא רק השיח הראשוני. ניתן לשער שלו הייתה התייחסות לטון הדיבור והמשך העימות, היה ראוי כן לבקש תגובה מהנשיאה חיות לפחות.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בתגובה כי "מאכזב מאוד שזה רוח המפקד. מערכת המשפט ושופטי בית המשפט חייבים לכבד את הכנסת ואת העם. אבל כפי שרואים פסיקה אחרי פסיקה ובפרט בפסיקה התקדימית לפסול את מיכאל בן ארי ולהכשיר תומכי טרור. מתברר שמערכת המשפט מנותקת מהעם. ארגון בצלמו ימשיך להלחם למען זכויות האדם ולריסון בגץ שפוגע שוב ושוב בזכויות האדם של אזרחי ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
סת(ו)ם שפיר
שלמה | 19-03-2019 16:23
לא יודע להגיד האם זו טעות בהקלדה או ביטוי למחשבה שחלפה באותה שניה למקליד/ה חחחח
'הנסיאה' חיות מלכת סדום. הרשע בוקע מעיניה
עידו 2 | 19-03-2019 17:49
וואלה !! לאחר הבחירות הליכוד ילמד את הבג''צ לקח. הוא יושיב את השופטים על ספסל הנאשמים. לא עוד ''חבר[ה] מביא חבר[ה]. !!! ''בג''צ'' = 95 בגימטריה: ''המן''
2
בושה
ירמיהו | 19-03-2019 16:23
רק אצלכם בארץ יכול דבר כזה לקראות אין היתה מישפט צדק
3
"כל חכמתם תתבלע"
גימי | 19-03-2019 16:30
וְהָיָה בְּהָנִיחַ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם לֹא תִּשְׁכָּח. אלו עמלקים בוודאות. פרקליטות בגץ שמאל = סמאל = שטן = מלאך המוות. הם לקראת סיום תפקידם בעולם. יעלו בתוהו ויאבדו.... מצווה למחות אותם מעל פני האדמה . ללא הסוס וללא מצמוץ עיניים .... וכל הקודם זוכה: פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי. לָכֵן אֱמֹר הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת בְּרִיתִי שָׁלוֹם. !
4
אין בושה
חבר הכנסת | 19-03-2019 16:56
אתם הכהניסטים אין לכם בושה,גם אלימים גם חוצפנים וגם שקרנים.אפשר לחשוב שכבוד הכנסת מאוד מעניין אותך משיחיסט עלוב.
טינופות שמאלניות כמוך עדיף שיסתמו
דני | 19-03-2019 19:00
הציפורן של בן ארי שווה יותר מכל מחנה השמאל המתועב והאלים,סותם הפיות והורס הדמוקרטיה
5
סמוטריץ
דודיק | 19-03-2019 17:28
רק תראו מה מחכה לבתיי המשפט אחריי הבחירות ח״כ מנצלים את מעמדם כדיי לנגוח בבתי המשפט.
6
זאת היתממות "להעלב" מהאמת!
יש לומר את האמת | 19-03-2019 18:10
נבחרינו מעליבים את ציבור בוחריהם יום יום באופן התנהלותם בישיבות הכנסת ובשפה שהם מרשים לעצמם. הם אלה שנותנים לגיטימציה לגסות בה מתנהלים ברשתות ובתקשורת!
7
את החלאות מבג״ץ להעיף רק דרך חקיקה
אריה | 19-03-2019 18:19
חייבים להפסיק את הבדיחה ״חבר מביא חבר״
8
זלזול בחרי הכנסת
יהושע פרץ | 19-03-2019 19:12
צורת התגובה לא הולמת יש זלזול בחברי הכנסת ראוי להעמיד את הג'ב במקומה.
9
השפה העברית הקדושה כל מילה יש לה משמעות
חיות | 19-03-2019 19:17
חיות, היא חיות. לא לשווא ויש מנהל לעולם. משכך, יבין אחד כי עסקינן חכמולוגית לאו חכמה וחכמולוגית סטימאה מהטומאה
10
מה זה אמיתי מה אולך במדינה
ינון | 19-03-2019 22:51
לפני חמס נסרלה ואירן חייבים לפרק את הפושעים מחבלים בגץ ובית המישפט
11
כשנציב קבילות על שופטים הוא שופט בעצמו ....
הימנים הנאיבים | 20-03-2019 7:21
הייתם נותנים לשוטר לבדוק תלונה על שוטרים שאיתם שירת? הייתם נותנים לקצין לבדוק תלונה על קצינים שאתם היה באותה יחידה? נציב קבילות שופטים צריך להיות אדם המנותק מהמערכת המשפטית ולא היה חלק ממנה וניתן בקלות למצוא פרופסור למשפטים ישר והגון שיבדוק באוביקטיביות כל תלונה . הוא בודאי לא ידחה על הסף תלונות...
צדק
תמר | 16-06-2019 6:30
אתה כל כך צודק כל מילה בסלע
12
שופטי העליון
רוחמה | 20-03-2019 9:24
עד מתי שופטי העליון ימשיכו להתנהג כאילו הם בעלי הבית ועל פיהם ישק דבר, אני לא זוכרת שהעם בחר בהם,בושה מתי זה יפסק?
13
נציב תלונות הציבור
יהודיה | 20-03-2019 13:10
למה חיכיתם שהוא יעניש את המרשעת חיות ? הוא לא מצא כי לא חיפש, הם כולם בני אדם, בשר ודם, השפיטה שלהם שווה לנייר טואלט, את כסיף המנובל האנטישמי הגזען הכניסו יחד עם כל מפלגות המחבלים לבית הנבחרים ואת דר מיכאל בן ארי דחו . זה אומר דרשני. אוי מה מחגה להם שם למעלה, שם ישפטו אותם אחד לאחד.
14
בית המשפט
רפי ביטון | 20-03-2019 20:24
ערב טוב. לפני שנים רבות, עיני כלל אזרחי המדינה היו נשואות אל שופטי בית המשפט העליון. זאת, מתוך אמון ילדותי משהו, ששופטים רמי מעלה אלו, הצדק נר לרגליהם. היום התאכזבתי. על פניו, החלו פסיקותיהם להיות צבועים בגוון לא אמין. והיו עוד מקרים. נגיד שבן ארי עובר על החוק. ומה בקשר למי שמתימר להיבחר דמוקרטית אך מגדף ופוסל את זכותי להתקיים? חבל...חבל... יהיה שינוי. שאני מבקש. אבל לא בצורה שהאירוע מוביל. לא בכעס. לא בשנאה. אלא מתוך מחשבה מעמיקה.
15
טוב שיש לנו את סמוטריץ
סמוטריץ אלוף | 14-05-2019 16:49
אנחנו צריכים דחוףףף אחד כמו סמוטריץ אומר את האמת מול הפנים שלהם. אנחנו מתביישים במערכת המשפט העכשווית חייבים את רק את סמוטריץ במשפטים!!
16
בית המשפט העליון
ש | 15-05-2019 17:56
מה ציפתם שבגץ יעניש את החברים שלו?