מגילת אסתר יכולה בקלות להתחפש לסיפור ילדים. יש נבל אנטישמי מרושע שרוצה לתלות את מרדכי ולרצוח את עמו, יש מלך שנהנה לשתות לשוכרה ונראה קצת נאיבי, יש מלכה יפה ואצילית; יש מתנקשים, מזימות ארמון, ואף נקודת שיא במאבק. אפילו יש סוף טוב. מה עוד אפשר לבקש מסיפור ילדים טוב?

סיכוי טוב שנמשיך להחזיק בתפיסות ילדותיות כלפי פורים והמגילה, גם אחרי שהפכנו ונהיינו לאנשים בוגרים.

מי שיעמיק ויחפש, ימצא סיפור פורים אחר בסיפור המגילה. כדי לראות את זה צריך להשתחרר מנטאלית מכל מה שחשבנו שאנחנו יודעים על המגילה, ולקרוא אותה מחדש. אין ספק שנמצא עצמנו מוקסמים מחדש מהדרמה של המלכה אסתר, שחשבנו שהכרנו.

דוגמה חיה לסימן שאלה ברור אפשר למצוא בפסוק "אם החרש תחרישי בעת הזאת…ואת ובית אביך תאבדו". (אסתר ד', י"ד)נשאלת השאלה למה מוזכרת המילה "תאבדו"? לו היה מרדכי אומר לאסתר שעזרתה חיונית ושבלעדיה יאבדו היהודים, ניתן היה אולי לטעון שאם אסתר תמנע את עזרתה המכרעת, היא תהיה אשמה בדרך מאוד מאוד משמעותית. אך זה לא מה שהוא אומר לה. במקום זאת הוא אומר לה בדיוק ההפך: אסתר באמת אינה חיונית כלל: שבדרך זו או אחרת רווח והצלה יעמוד ליהודים. אם כן השאלה היא, מדוע הסתייגותה של אסתר תדון אותה ואת בית אביה לאבדון?

אפשר לומר שההיסטוריה הייתה מתפתחת בצורה שונה מכפי שהיא התפתחה בסופו של דבר, ואסתר הייתה מתמידה בסירובה לגשת אל המלך, בטענה כי זה מסוכן מידי, ולא היינו מצליחים לשכנע אותה לעשות זאת. מה הדבר הגרוע ביותר שהיינו יכולים לומר עליה?

פחדנות; לו הייתה מסרבת לגשת אל המלך, הייתה אסתר מפגינה פחד ותבוסתנות.ממתי מגיע לבן אדם למות בגלל שהוא פחדן? למעשה, התורה מפגינה סבלנות יוצאת דופן כלפי פחדנים: לפני היציאה למלחמה, הכהן היה פונה אל החיילים היוצאים לקרב, ומבקש מכל מי שמפחד לעזוב את החזית ולחזור הביתה (דברים כ',ח') אם כך, מאיזה טעם יכול היה מרדכי לאיים על אסתר באבדון על "הפשע", כביכול, של ניסיון להגן על חייה שלה?

זה נראה עוד פחות מובן כאשר אנחנו רואים את הטענה של מרדכי שפעולותיה של אסתר אינן חיוניות, שגם בלעדיה "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר".

את התשובה לכך ולשאלות נוספות שעולות מן הפסוקים בדרך נרמזת או ישירה, ניתן למצוא בספר "המלכה שחשבתם שהכרתם"- ספרו המצליח של הרב דוד פורמן למגילת אסתר, עם פרשנות חדשנית, מרעננת ומפתיעה לסיפור שכולנו מכירים. רכשו עכשיו