אתיופיה: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס - סרוגים

אתיופיה: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס

הטלוויזיה הממלכתית באתיופיה מסרה כי נמצאה הקופסה השחורה מהמטוס שהתרסק אמש והוביל למותם של 157 בני אדם- ביניהם שני ישראלים. נסיבות האירוע עדיין נחקרות

אתיופיה: נמצאה הקופסה השחורה של המטוס
  זירת התרסקות המטוס באתיופיה (צילום: מתוך טוויטר)

כלי התקשורת באתיופיה דיווחו כי הקופסה השחורה של מטוס "אתיופיאן איירליינס" שהתרסק אמש סמוך לאדיס אבבה נמצא על ידי הכוחות הפועלים במקום. עד כה לא נמצאו ראיות המסבירות את נסיבות ההתרסקות, שבה נהרגו 157 בני אדם- ביניהם שני ישראלים.

כוחות המשטרה שמצאו את הקופסה השחורה אמרו כי המכשיר, המכיל הקלטות של התנהלות הצוות במטוס, ניזוק במהלך ההתרסקות. "נראה אם אפשר להוציא ממנו משהו" נאמר. "החיפוש אחר שרידי המטוס יימשכו. דברים כאלה דורשים זמן רב".

בעקבות התאונה, חברת התעופה האתיופית הודיעה הבוקר (שני) על השבתה של כל המטוסים מהדגם שהתרסק עד להודעה חדשה.  לדבריהם, "בשלב הזה סיבת התאונה אינה ידועה, אך החלנו לקרקע את המטוסים הללו כאמצעי בטיחות נוסף. ברגע שיהיה מידע חדש, נעדכן על ההתפתחויות". לחברת התעופה יש כמאה מטוסים מדגם זה, המשמשים לטיסות החברה בכל העולם- כולל לישראל, כשהמטוס שהתרסק נחת בנתב"ג לפני פחות משבוע.

בעקבות המהלך של "אתיופיאן איירליינס", ממשלות וחברות תעופה נוספות ברחבי העולם הודיעו על צעד דומה. בין השאר ממשלות סין, דרום קוריאה, ואינדונזיה הנחו את כל חברות התעופה במדינה שלא להשתמש במטוסי בואינג 737 מקס, כשבסך הכל קורקעו מעל 100 מטוסים מסוג זה בשתי המדינות. גם בסוכנות התעופה ההודית דרשו מחברת בואינג הסבר לתאונה, והבהירו כי המטוסים מהדגם שהתרסק לא יוטסו עד לקבלת פרטי החקירה.

אמש משרד החוץ החל בפעילות משותפת עם עם שגריר ישראל וקונסול ישראל באתיופיה, שדיווחו לו פרטים על התרסקות המטוס, המעקב אחר הישראלים הנעדרים ומצבם. כמו כן, ברשות התעופה האזרחית במשרד התחבורה ביקשו להצטרף לחקירה- מכיוון שעל פי הנוהל הבינלאומי, מדינה שאזרחיה נספו בתאונה אווירית רשאית להשתתף בתחקור האירוע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו