חצי שנת מאסר לשלושת לוחמי נצח יהודה - סרוגים

חצי שנת מאסר לשלושת לוחמי נצח יהודה

ניתן גזר הדין ללוחמי נצח יהודה שהורשעו בהתעללות חמורה בפלסטינים שנחשדו שהם אלו שירו למות בחבריהם לגדוד יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד בפיגוע בגבעת אסף

חצי שנת מאסר לשלושת לוחמי נצח יהודה
  צילום אילוסטרציה: Gili Yaari/FLASH90

לאחר ההרשעה ביום חמישי האחרון בבית הדין הצבאי ביפו, אושר ההסדר היום (ראשון) ובגזר הדין ניתן העונש ללוחמי נצח יהודה שהורשעו בהתעללות בפלסטינים: 190 ימי מאסר, הורדה לדרגת טוראי ושלושה חודשי מאסר על תנאי.

הלוחמים הביעו חרטה על מעשיהם בבית הדין הצבאי בראשות השופטת אל"מ נועה זומר, וסעיפי העבירות שונו לסעיפים קלים יותר.

על פי ההסכם עם התביעה הצבאית, הלוחמים יוכלו להגיש לנשיא המדינה בקשה למחיקת הרישום הפלילי בעוד כשנתיים. בנוסף, השלושה יזכו לחופשה בחג הפסח.

שלושת הלוחמים הורשעו בהתעללות בעצורים הפלסטינים, גבר בן 50 ובנו בן ה-15, שנחשדו שהם אלו שירו למוות בחבריהם לגדוד יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד בפיגוע בגבעת אסף.

מכתב האישום עולה כי הלוחמים, להם מיוחסות עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, היכו את הפלסטינים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות.

שניים מהחיילים שהורשעו הביעו חרטה על המעשים בבית המשפט. החיילים העידו בפני הרכב השופטים, והראשון שבהם, סמל, אמר כי  "מעולם לא נחשדתי באלימות כלפי פלסטינים וכיבדתי כל אדם באשר הוא, כך גם חינכתי את החיילים שלי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו