הגורו הגדול של הטבעוניים הפתיע: חוזר לאכול בשר

הגורו הגדול של הטבעוניים הפתיע: חוזר לאכול בשר

טים שיף, אלוף העולם בפארקור והמודל הגדול של הקהילה הטבעונית העולמית, התוודה ביוטיוב: הפסקתי להיות טבעוני וחזרתי לאכול בשר. זה טבעי מאוד לצרוך מזון מן החי. הסיבה: חולשה כללית ובעיות בריאות לאורך שנות טבעונותו

author-image
הגורו הגדול של הטבעוניים הפתיע: חוזר לאכול בשר
  שוד ושבר, טים שיף כבר לא טבעוני. צילום: מתוך יוטיוב ושאטרסטוק

טים שיף, אחד המודלים הגדולים של הקהילה הטבעונית העולמית לכך שאפשר להיות גם טבעוני וגם אלוף עולם בפארקור, הדהים בימים האחרונים את חברי הקהילה שסגדו לו במשך שנים כשהודיע: "חזרתי סופית לאכול בשר, זה טבעי לצרוך בעלי חיים ומוצרים מהחי".

שיף, שכיכב בנינג'ה הבריטית ושבר שיאי מהירות, טבעוני מאז שנת 2012 מסיבות אתיות ורפואיות. סרטונים בכיכובו כשהוא תומך באג'נדה הטבעונית הפכו לוויראליים ברשת וזכה למאות אלפי צפיות. במקביל, הוא מתחזק ערוץ יוטיוב מאוד פופולרי ונחשב, שגם בו הוא קידם את משנתו הטבעונית. אלא, שבמהלך השנה האחרונה, בשל בעיות מעיים, הוא צרך ביצים – מה שסדק את ההתחייבות שלו לא לצרוך מוצרים מן החי והוביל לנטישתו הסופית את הטבעונות.

כעת, הוא מתוודה ומודיע באופן רשמי כי איננו טבעוני יותר. בסרטון החדש שלו "האם אני עדיין טבעוני?" שפורסם בחשבונות שלו במדיה החברתית, הוא אמר כי חווה בעיות בריאותיות בזמן שהיה טבעוני, בהן בעיות עיכול, דיכאון, עייפות, ערפול מוחי וחוסר אנרגיה. "לא יכולתי לעשות שכיבות סמיכה בלי להיפגע".

הוא ניסה כמה שיטות תזונה כדי לפתור את בעיות הבריאות בהן נתקל, צרך תוספי מזון וניסה דיאטות שונות ומשונות – אולם זה לא ממש עזר. בשלב זה, הוא החליט לעשות ניסוי שחולל בו "משבר זהות", לא פחות: הוא החל לצרוך דגים וביצים. לדבריו, המהלך גרם לו להרגיש טוב יותר.

לאחר שניסה לחזור לטבעונות ושוב חש שלא בטוב, החליט שיף לשוב לצרוך מוצרים מן החי: "החלטתי לחזור לצרוך מוצרים מן החי. יש משהו טבעי לצרוך בעלי חיים. הייתי צריך להשלים עם זה". שיף הודיע בסרטון שפרסם ביוטיוב כי הפסיק עם הטבעונות, ובנוסף, החליט לפרוש מהמותג הטבעוני שהקים – "ETHCS".

טים שיף, אגדת פארקור ואלוף עולם ????, ספורטאי באחד התחומים הקשים ביותר -טבעוני כבר 5 שנים (ולא חסר לו חלבון), במונולוג אמיתי וישיר על הבחירה שלו לא לחזור לאכול בשר. צפיה חובה.

פורסם על ידי ‏אתגר 22‏ ב- יום חמישי, 20 באפריל 2017

החלטתו של שיף להפסיק עם הטבעונות גררה תגובות נזעמות כלפיו מקרב תומכיו לשעבר. דווקא בחברה שהיה בין מייסדיה, נשמעו מפוייסים יותר: "במשך זמן רב טים היה דוגמה מעוררת השראה לטבעונות, כמו גם חבר טוב והשראה לכולנו. השינוי באורח החיים שלו זה משהו שאף אחד מאיתנו לא העלה על דעתו". בפוסט שפרסמה החברה באינסטגרם נאמר כי לא יהיה מוסרי עבורם לאפשר לשיף להישאר בחברה לאחר שחזר לאכול בשר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
כשעוברים לטבעונות בשל סיבה בריאותית קשה מאד
רנה | 26-02-2019 17:01
להתמיד. זה יהיה כמו כל דיאטה אחרת. רק כשמבינים את הזוועות שבתעשיית המזון מן החי, אפשא לעבור לטבעונות בקלות
2
בוגד
חן | 26-02-2019 21:02
איזה שטויות!! ספורטאים ברמה הכי גבוהה ומדליסטים טבעונים שנים רבות ומגיעים להישגים הכי גבוהים. הבן אדם אכל לא נכון ואז האשים את הטבעונות. עלוב נפש
כן בטח
בדוי | 27-02-2019 3:23
יש עכשיו המון טבעונים שחוזרים לאכול בשר בגלל שהבריאות שלהם התדרדרה אחרי המון זמן בטבעונות. כן כולם לא אכלו נכון, נראה לך הגיוני ?
3
כל יפי הנפש הפמניסטיות פותחות את הג'ורה שלהן
דתיה | 27-02-2019 11:20
.
4
הוא גם התחיל לשתות את השתן שלו, לעשות צומות
תומר | 27-02-2019 12:27
של 30 יום, ולהאמין שכדור הארץ שטוח. אז הכל מסתדר
5
עקבו אחרינו בפייסבוק
דע מה שתשיב לטבעוני | 27-02-2019 21:08
התורה כותבת שאכילת בשר היא ברכה. אין טעם להתכחש לזה מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק
כל אוות...
איל | 24-06-2021 22:47
כל אוות נפשך תאכל בשר משמע - כל פעם שהיצר שלך גובר עליך, ואתה חלש מכדי לגבור עליו. התורה לא רואה שום כבוד באכילת בשר.