החללית משקפת דברי חז"ל: "אין דבר העומד בפני הרצון" - סרוגים

החללית משקפת דברי חז"ל: "אין דבר העומד בפני הרצון"

2 בוגרי המרכז האקדמי לב בירושלים השתתפו בפרויקט שיגור החללית הישראלית הראשונה "בראשית" לירח. אריאל גומז, מהנדס מערכת ב- SpaceIL "הפרויקט מוכיח כי השמיים הם לא הגבול"

author-image
החללית משקפת דברי חז"ל: "אין דבר העומד בפני הרצון"
  הדמיית החללית הישראלית הראשונה בירח (צילום: SpaceIL)

בשישי האחרון שיגרו עמותת SpaceIL והתעשייה האווירית את החללית הישראלית הראשונה "בראשית" לירח.

בראשית היא החללית הישראלית הראשונה בהיסטוריה שתנחת על הירח ביוזמה פרטית ולא ממשלתית. החללית נבנתה בעלות ותמיכה נמוכה של 100 מיליון דולר בלבד לעומת מיליארדי דולרים בפרויקטים דומים של סוכנויות חלל ותעשה את המסע הארוך ביותר לנחיתה על הירח.

בכך, תכנס ישראל למועדון המעצמות המתקדמות בעולם ביחד עם ארה"ב, רוסיה, וסין שהנחיתו חללית על הירח.

במרכז האקדמי לב בירושלים מתגאים בשני בוגרי המרכז אריאל גומז שקשור ישירות לפרויקט ורס"ן הרב שרגא שייעץ הלכתית. גומז משמש כמהנדס מערכת ב- SpaceIL ובוגר תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה במרכז האקדמי לב.

הוא מדגיש כי "הפרויקט של SpaceIL מעמיד את ישראל בשורה אחת עם שלוש מעצמות העל היחידות בעולם ששיגרו חללית לחלל.

בנוסף, צריך לזכור שזו הפעם הראשונה שחברה אזרחית ולא סוכנות ממשלתית היא שאחראית לשיגור בסדר גודל, כאשר ההשקעה הכלכלית היא נמוכה מאוד ביחס לפרויקטים בסדר גודל הזה שנאמדים במילארדים על ידי סוכנויות חלל ממשלתיות".

גומז מוסיף ומציין כי "בנוסף מדובר בהפגנת כוח מדינית, כשצריך לזכור שאף אחת ממדינות הגוש האירופי לא זכתה להישג בסדר גודל היסטורי כזה. אני תמיד אומר כי הפרויקט מוכיח כי השמיים הם לא הגבול ומגשים את פתגם חז"ל כי 'אין דבר העומד בפני הרצון' ולחבר'ה הצעירים אני אומר כי 'אין גבול לחלומות'.

בנוגע לתרומה של הלימודים במרכז האקדמי לב לתפקידו בפרויקט מדגיש גומז כי "כשהגעתי לפרויקט נזכרתי בשיעורי פיזיקה א' וב' השונים ובחוקי קפלר ולא חשבתי שאפגש עם החומרים האלה שוב, ורק אז הבנתי עד כמה השיעורים האלה עזרו לי".

רס"ן דהאן משרת בצה"ל כרב במערך ההגנה האווירית בזרוע האוויר והחלל. הוא בוגר מרכז אקדמי לב ובעל תואר שני מפוליטניק ניו יורק והטכניון בחיפה בתחום ניהול טכנולוגיות וניהול מערכות מידע.

דהאן ליווה את פרויקט החללית הישראלית לירח בייעוץ הלכתי וטכנולוגי. בעברו כיהן כראש מדור ההלכה וראש בית המדרש להלכה של הרבנות הצבאית.

סטיוארט הרשקוביץ', סגן נשיא המרכז האקדמי לב מדגיש כי "אנו מברכים את אריאל גומז ורס"ן שרגא, בוגרי המרכז על השתתפותם בהישג ההיסטורי שמציב את מדינת ישראל בקומה אחת עם המעצמות הגדולות בעולם. הישגם של בוגרי המרכז מצטרף לשורה ארוכה של הישגים מרשימים הכוללים זכיות בפרסי ביטחון ישראל, וגאים על כך שאלפים מבוגרי המרכז נקלטים לאורך השנים בעמדות מפתח בשדות ההשפעה הביטחוניים והאזרחיים של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אלק ירח חחחחח
אני | 26-02-2019 11:19
תמונה טפשית ולא אמיתית אלק ירח בחיים לא תגיעו לירח כי זה לא לבני אדם .אתם רוצים את כל העוגה?