ישראל מברכת את בריטניה: "צעד חשוב מול הטרור" - סרוגים

ישראל מברכת את בריטניה: "צעד חשוב מול הטרור"

בכירים בישראל בירכו על ההחלטה של בריטניה להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, המקודמת כעת על ידי הפרלמנט. יאיר לפיד: "בטוח שהאישור הסופי יגיע במהרה". השר גלעד ארדן: "צעד חשוב שיאפשר להילחם בטרור"

ישראל מברכת את בריטניה: "צעד חשוב מול הטרור"
  (צילום: הדס פרוש\פלאש 90)

בכירי המערכת הפוליטית בישראל בירכו היום (שני) את ממשלת בריטניה, זאת לאחר שהודיעה כי היא מכירה בכל חלקיו של ארגון חיזבאללה כארגון טרור- כולל הזרוע הפוליטית שלו.

"ברכות לממשלת בריטניה ולידידי שר הפנים סאג'יד ג'אוויד על ההחלטה הצפוייה להגדיר את חיזבאללה כולו כארגון טרור" אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן. "בפגישותיי עם ג'אוויד בשנים האחרונות, הדגשתי שזהו צעד חשוב שיאפשר להילחם בפעילות הרצחנית של הארגון. אסור לאפשר לארגוני טרור להסתתר מאחורי מסכות של גורם "פוליטי" או "מדיני"!".

עוד במסגרת הליכוד, ממלא מקום שר החוץ ישראל כץ קרא לאיחוד האירופי לאמץ החלטה דומה לזו של בריטניה. "אין הבדל בין נסראללה לבין המחבלים שמבצעים את פעילות הטרור והחתרונות בשליחותו ובשליחות איראן נגד ישראל ונגד משטרים ערבים בכל רחבי המזרח התיכון" טען. "בפגישתי המתוכננת עם מזכ״ל האו״ם בשבוע הבא בניו יורק, אפעל לשכנע כי על מוסדות האו״ם לקדם גם כן החלטה דומה".

ח"כ יאיר לפיד הוסיף ואמר כי הוא "מברך את בריטניה אשר מצטרפת לארה"ב, קנדה והולנד בהכרתה בחיזבאללה כארגון טרור. אני סמוך ובטוח שהאישור הסופי בפרלמנט הבריטי יגיע במהרה".

גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין ציינה כי מדובר ב"בשורה חשובה מאד". לדבריה, "טוב שממשלת בריטניה מכתיבה קו תקיף וברור בעניין החיזבאללה- ארגון טרור על כל זרועותיו. אין מפגש עם חברי פרלמנט אירופאים שלא עלתה הדרישה הזו מצידנו".

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר: "אנו מברכים את החלטת בריטניה על המהלך להכיר בחיזבאללה כארגון טרור באופן מלא. הקונגרס היהודי העולמי פעל במשך חודשים ברחבי אירופה על מנת להעביר את המסר כי אין להבדיל בין הזרוע הפוליטית לזרוע הצבאית של חיזבאללה, אשר מזה שנים רבות עוסק בפעילות טרור ומקדם אותו ברחבי העולם באופן שוטף. בריטניה הבהירה בצדק מוחלט כי יש להגדיר ולזהות את חיזבאללה בדיוק כפי שהוא: ארגון טרור. אנו קוראים למדינות נוספות, כמו גם לאו"ם ולאיחוד האירופי, להמשיך בכיוון שהתוותה בריטניה ולאסור את פעילותו של ארגון הטרור חיזבאללה באופן מלא, לאלתר".

הצעת החוק הבריטית, שהוגשה על ידי מזכיר הפנים וחבר המפלגה השמרנית סאג'יד ג'אוויד, תעלה להצבעה בשבוע הבא- וצפויה לקבל את אישור הפרלמנט ללא התנגדות. ההצעה של ג'אוויד מהווה השלמה למהלך שהוציא הזרוע הצבאית של חיזבאללה מחוץ לחוק בשנת 2013. בנוסף להגבלות על קשר עם הארגון עצמו, הצעת החוק קוראת גם לאסור על הבעת תמיכה פומבית בארגון בבריטניה.

בהודעתו ג'אוויד הבהיר כי המהלך קודם בעקבות המשך המאמצים של חיזבאללה להביא להסלמה במזרח התיכון ופועלה של הארגון נגד ישראל. "עלינו להוציא את כולם מחוץ לחוק" טען. "כבר אי אפשר להבחין בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שכבר הוצאה מהחוק, לבין המפלגה הפוליטית של הארגון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בייג'ינג
נועם | 01-08-2019 15:09
בייג'ינג = ירושלים בנגקוק = קריית שמונה טוקיו = תל אביב בישקק = קריית שמונה ניו דלהי = ירושלים קטמנדו = קריית שמונה