בעקבות התקיפות: איראן תסגור את בסיסה בסוריה - סרוגים

בעקבות התקיפות: איראן תסגור את בסיסה בסוריה

כלי התקשורת ברוסיה דיווחו כי איראן מתכננת לסגור את בסיסה הצבאי בנמל התעופה בדמשק ולהעביר את מרכז האספקה שלה לאתר חדש במחוז חומס. ככל הנראה, ההחלטה התקבלה בעקבות התקיפות של ישראל נגד הבסיס בסוריה

בעקבות התקיפות: איראן תסגור את בסיסה בסוריה
  שדה התעופה שהותקף בסוריה (צילום: דובר צה"ל)

לאחר התקיפות של צה"ל, איראן מתרחקת מהגבול עם ישראל.

ברשת RT הרוסית דווח הערב (חמישי) כי איראן מתכננת לסגור את בסיסה הצבאי ומרכז האספקה שלה בנמל התעופה בדמשק, ולהעבירה לאתר חדש במחוז חומס הממוקם במערב סוריה. על פי ההערכות, ההחלטה להעביר את הבסיס התקבלה בעקבות התקיפות הרבות של חיל האוויר הישראלי נגד היעדים האיראניים בסביבת נמל התעופה, בהם נהרגו עשרות חיילים מכוחות משמרות המהפכה.

גורמים במדינה העריכו כי מרכז האספקה החדש צפוי להיות ממוקם בסמוך לבסיס הצבאי T-4, אשר שימש בעבר את חיל האוויר של צבא אסד ובו פועלים גם כוחות איראניים. כוחות צה"ל תקפו מספר פעמים גם את הבסיס בחומס, כשבאפריל האחרון 14 חיילים נהרגו בעקבות ירי טילים שבוצעה על ידי צה"ל. מטרת התקיפה הייתה לפגוע במערכת הגנה אווירית איראנית, שהוצבה בשדה הצבאי על ידי כוחות משמרות המהפכה.

בעקבות התקיפה הישראלית שוגרו במאי האחרון עשרות רקטות לרמת הגולן, זאת בהוראתו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני. בישראל הגיבו במתקפה נרחבת, שכוונה נגד טילים נוספים שכוונו לעבר ישראל ואף היו מוכנים לשיגור. בתקיפה נהרגו 15 בני אדם, ביניהם שמונה מלוחמי המיליציות התומכות בכוחות משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד והמופעלות בידי איראן.

אמש מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, קרא לישראל שלא להמשיך את המתקפות נגד הכוחות במדינה. "אם הפעולות הללו יימשכו, תגובתנו תהיה נחושה ומרתיעה" איים במהלך ראיון לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". "נממש תוכניות שהכנו מראש על מנת להרתיע ולעצור את ישראל, ונלמד את ההנהגה הישראלית הפושעת לקח על שלטון השקרים שלה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
התקיפה הבאה בדרך
אבי | 07-02-2019 20:51
אין ברירה המלחמה הבאה בדרך, חא האויר ישמיד את האתר ,זה פשוט ענין של זמן, אין ברירה אחרת ,אירן טילים נגדנו הם לא מיצרים סוכריות ,לכן המתקפה הבאה בדרך לא סופרים אף אחד ,הקם להורגך השקם להורגו ,דבריו של ביבי נתניהו
2
עמידה על עקרונות
פתחי | 07-02-2019 22:12
הנחישות של הממשלה השתלמה.
3
כותרת מטעה!
עובר אורח | 09-02-2019 8:21
כותרת מטעה! אין אזכור בכתבה לכך שהמעבר קשור לתקיפות! קצת יושרה עיתונאית בבקשה.