הנתונים: "בוחרים בכשרות רבנות,לא בארגונים פרטיים" - סרוגים

הנתונים: "בוחרים בכשרות רבנות,לא בארגונים פרטיים"

"למרות קמפיין אגרסיבי רוב אזרחי ישראל בוחרים בכשרות הרבנות ולא בארגונים פרטיים", מברך מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר ובטוח כי זו תהיה גם התוצאה בקרב הציבור הדתי בנושאי הגיור, הנישואין והגירושין

הנתונים: "בוחרים בכשרות רבנות,לא בארגונים פרטיים"
  השקת הכשרות של צוהר. ארכיון (צילום: פלאש 90)

בעקבות כישלון הכשרות של הארגונים הפרטיים, בהם גם 'ארגון צוהר', אומר הערב (ראשון) מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר כי הוא בטוח שזו תהיה גם התוצאה בקרב הציבור הדתי בנושאי הגיור, הנישואין והגירושין.

לדבריו, "למרות קמפיין אגרסיבי רוב אזרחי ישראל שומרי הכשרות בוחרים בכשרות הרבנות ולא בארגונים פרטיים", זאת לאחר שמסקר המכון הישראלי לדמוקרטיה עלה כי רוב שומרי הכשרות בישראל לא מסתפקים בתעודת כשרות של גופי השגחה פרטיים ומעוניינים רק בתעודת הכשר של הרבנות הראשית או של גופי בד"ץ.

סופר (יח"צ/ הלל מאיר)

סופר הוסיף בביטחון כי "זו תהיה גם התוצאה בקרב הציבור הדתי בנושאי הגיור, הנישואין והגירושין". הוא הדגיש כי "הציבור הדתי בארץ הוא ממלכתי ואנו נמשיך יחד איתו לשמור על יהדות ממלכתית ומדינה יהודית!"

תעודת כשרות של הרבנות בד"ץ או מהדרין

בסקר שנערך לקראת הכנס השנתי על שירותי הדת בישראל, נחשפו הנתונים, בהם 54% מצהירים כי הם שומרים על כשרות, 33% ציינו כי הם צורכים רק כשרות בד"ץ או מהדרין, בעוד ש-46.5% מסתפקים בתעודת כשרות רגילה מהרבנות הראשית.

ואילו רק 20% משומרי הכשרות בישראל מסתפקים בהצהרה של בעל העסק כי הוא מקפיד על כשרות או בפיקוח של ארגונים כמו "צהר" ו"השגחה פרטית". נתון נוסף מגלה כי אף בקרב חילונים המקפידים על כשרות, רק 38% יסתפקו בגופי כשרות פרטיים.

בסקר נוסף שהתפרסם בוואלה ונערך על ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה בראשות פרופ' תמר הרמן, על ידי מכון הסקרים Panels LTD ובו השתתפו כ-500 נשאלים עלה גם כי מעט יותר ממחצית בציבור היהודי (57%) סבורים כי יש לאפשר גם לזרם הרפורמי והקונסרבטיבי להעניק שירותי דת משלהם בישראל, לעומת 33% בלבד שמתנגדים לכך.

בנוסף, 50% מהנשאלים תומכים בתקצוב הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי בהתאם לחלקם באוכלוסייה לעומת 37% שמתנגדים. עם זאת, הנסקרים נשאלו האם ישראל צריכה להתחשב ביהדות התפוצות כשהיא מעצבת את מדיניותה בנושאי דת בישראל ומחצית מהנשאלים השיבו כי מדינת ישראל לא צריכה להתחשב ביהדות התפוצות לעומת 38% בלבד שסבורים שיש להתחשב בהם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו