פרס ישראל לרב דרוקמן: אברום בורג וחנה קהת מתנגדים - סרוגים

פרס ישראל לרב דרוקמן: אברום בורג וחנה קהת מתנגדים

לעצומה נגד הענקת פרס ישראל לרב חיים דרוקמן הצטרפו אתמול עוד שתי חתימות של יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג ושל מייסדת 'קולך' חנה קהת. לא היה צריך לחפש הרבה כדי לזהות את הקשר לקרן החדשה לישראל.

פרס ישראל לרב דרוקמן: אברום בורג וחנה קהת מתנגדים
  לא מגיע לרב פרס. בורג (פלאש90)

ביום שני פרסמנו ב'סרוגים' כי קבוצה של בוגרים מישיבת נתיב מאיר בירושלים שלחה מכתב לשר החינוך גדעון סער, בו הם דורשים לבטל את הענקת פרס ישראל לרב חיים דרוקמן, בשל השתקתו כביכול, את פרשת ההטרדה המינית של הרב זאב קופולוביץ.

שר החינוך ויו"ר ועד הפרס, יעקב טירקל, כבר הודיעו כי "לאחר שנועצו גם בחברי ועדת פרס ישראל למפעל חיים, החליטו שלא לשנות את המלצת הועדה לתת פרס על 'מפעל חיים, תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה' לרב חיים דרוקמן".

הבוקר מפרסם עיתון מעריב, כי לעצומה נגד הענקת הפרס לרב, מצטרפים גם יו"ר הכנסת לשעבר, אברום בורג ומייסדת ארגון הנשים 'קולך', ד"ר חנה קהת.

"פנו אלי כמה וכמה בוגרים, בעיקר ממחזורים מתחתיי, ומיד חשבתי שזו קריאה ראויה וחשובה", מצוטט בורג במעריב.

"אני חותם עליה כאדם פרטי, אבל בעיקר כבוגר של הישיבה, כמי שגדל בתוך החברה הזו וכמי שמגדל ילדים. אני חושב שעם כל הזכויות הרבות שלו, בלתי אפשרי לתת לרב דרוקמן פרס ישראל אחרי הגיבוי שנתן לרב קופולוביץ".

גם חנה קהת אומרת דברים דומים: "זה נושא כאוב כי יש קושי מאוד גדול להפריד בין אהבה והערכה לאדם הזה שעשה דברים לתפארת מדינת ישראל ואף אחד לא יכול לקחת ממנו את הזכויות שלו."

לדברי קהת, הרב דרוקמן "כשל בעבירה חמורה בתורה מול המצווה של'לא תעמוד על דם רעך' בנושא הרב קופולוביץ, וחמור מכך כאשר הוא תומך ברב מוטי אלון".

בורג שהצהיר בעבר כי הוא אינו מאמין באלוהים והמליץ לאזרחי ישראל לקבל אזרחות של מדינות זרות (הוא עצמו אזרח צרפתי), משמש כיום כחבר המועצה הבינלאומית של הקרן לישראל החדשה. חנה קהת, עמדה בראש ארגון 'קולך' הממומן על ידי הקרן החדשה לישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
זה ברור. מחנה השמאל מנסה לטרפד את מתן הפרס לר' דרוקמן.
אילנה | 14-03-2012 13:49
זה ברור מה שקורה כאן. מחנה השמאל מנסה לטרפד את מתן הפרס לר' דרוקמן. לא נוח להם לעשות זאת בגלוי ובכנות, אז הם מסתתרים מאחורי המסווה של טרוניות על הפרשיות ההן. זה ברור כשמש כשרואים מי נמצא בצד של הקובלים. אנשי ה"קרן לישראל חדשה", האנטי - ציונים. מדוע הם מנסים לטרפד את מתן הפרס לר' דרוקמן? בגלל תרומתו לאחדות העם; בגלל תרומתו ללכידות הציונית, אותה הם מנסים להרוס.
2
מה עם תגובה עניינית של הכתב לטענות?
יואב | 14-03-2012 14:19
3
הקשר לקרן החדשה - דגש ראוי ובמקום
חיים | 14-03-2012 15:57
טוב עשה הכתב להזכיר בדרך אגב כי מדובר בשני נציגי קבוצות שוליים בתוך הציבור הדתי.
4
אם הרב דרוקמן יבקש מחילה באופן אישי
| 14-03-2012 16:05
ממי שנפגע ויוודא שהואתיקן את העוול שנגרם להם לדעתם וייודא שהם מחלו לו. אז למה לא לקבל את תשובתו ולתת לו את הפרס? מודה ועוזב ירוחם.
5
חנה קהת נוהגת בצביעות - במשך שנים קיבלה כסף מהרב דרוקמן
יוני | 14-03-2012 16:29
מעניין שבמשך יותר מעשר שנים בהם שימש בעלה של קהת - הרב ברוך קהת ר''מ בישיבת אור עציון והביא הביתה משכורת מהרב דרוקמן - זה לא הפריע לחנה'לה - הכסף של הרב דרוקמן כשר - אבל לתת לו פרס - ח''ו. כנראה שאצלה הכל עניין של כסף - עכשיו מקבלת 430 אלף שקל לשנה מהקרן החדשה לארגון 'קולך' אז שווה לה לתפוס פוזה של רודפת רבנים - פשוט עושה לי בחילה האישה הרעה הזו.
6
ל-5 אתה מבלבל בין כמה דברים
| 14-03-2012 17:38
א. כסף כשר - האם הכסף יצא ממש מכיסו של הרב דרוקמן?או שגם הרב דרוקמן וגם הרב ברוך מקבלים כסף ממדינת ישראל ומהציבור הישראלי? ב. פרס- מי שמקבל פרס צריך להיות נקי מכל רבב בכל תחום ואם נפלה טעות בידיו של הרב דרוקמן כמובן שהוא עדין יכול להביע את צערו האישי כלפי כל אדם שנפגע ולתקן זאת ובכך ימנע לזות שפתים. אבל כל זמן שרב בסדר גודל שלו לא מהווה דוגמה אישית ולא חוזר בתשובה הציבור תוהה האם זו ההתנהגות המצופה מרב בכלל ולוא דווקא מהרב דרוקמן כפרסונה.
7
יש כאלה שלא יודעים לדבר אלא רק להגיד: "הקרן החדשה"
חיים | 14-03-2012 20:01
אולי יטענו טיעון מהותי במקום לנסות ולהכפיש ללא קשר. האם נצא נגד כל מי שמקבל כסף מנוצרים? אוליגרכים? די!!!
8
ל 7
אבי | 15-03-2012 0:52
תגובה ענינית נגד הקרן החדשה? זה נשמע מצחיק! מה כבר צריך לכתוב נגד הקרן שממנת את שונאנו והיוותה למעלה מ 50 אחוז מן המידע של דו"ח גולדסטון נגד אותה מדינה אשר אותם טמאים יושבים בתוכה ומכפישים אותה בכל מקום אפשרי. אתה מזכיר את אותו אדם שלאחר שחדר גנב לביתו והלה התלונן עליו תגובת המשטרה כי עדין לא טען שום טיעון מהותי... באשר לחנה קהת אשר מכרה את נשמתה לשטן במחיר מלא אינני מבין מה צריך בכלל להתיחס לאשת רשע כזאת, שונאת דת ואוהבת כסף ממקורות טמאים.
9
לחיים מתגובה 7, התשובה היא כן!
| 15-03-2012 7:02
נצא נגד מי שמקבל כסף מנוצרים! נגד כל (!) מי שמקבל כסף מנוצרים!
10
מי זה בורג?
אבנר | 15-03-2012 7:26
כחרדים נדמינו שני עסקנים מטעם עצמם. שאיש לא בחר אותם לא עשו דבר לטובת המגזר. נזכרים לדבר. הרב שאין אני מתומכיו המובהקים זכאי לפרס כהוקרה להשג שלו עם ישיבות ההסדר. שנפגעי קופלביץ ירדפו את איש כספית, ואת מרכז ישיבות בני עקיבא.
11
להרבות מריבה.. קנאה, כה שפלה.. רק להזיק. חיידק קטלני..
אורי עמר | 15-03-2012 8:06
כל מי שמבקש למנוע מדרוקמן.. את הפרס.. מוכיח "שעני" בעשייה רק ברבורים.
12
BURG with the KEREN LE ISRAEL are just interested
reb | 15-03-2012 8:45
in OUR FINAL SOLUTION