חייל שריון הושפל על ידי מפקדיו ויוכר כנכה צה"ל - סרוגים

חייל שריון הושפל על ידי מפקדיו ויוכר כנכה צה"ל

התעמרות מצד מפקדיו ויחס משפיל גרמו לחייל להתפרצות סוכרת נעורים חודש לאחר שחרורו מהצבא, משרד הביטחון טען כי מעולם לא הוכח קשר בין מצב מתח לבין פריצת סוכרת נעורים

author-image
חייל שריון הושפל על ידי מפקדיו ויוכר כנכה צה"ל
  חייל שריון. אילוסטרציה. צילום: Nati Shohat /Flash90

בית המשפט המחוזי דחה לאחרונה את ערעורו של משרד הביטחון וקבע כי סכרת הנעורים שפרצה אצל החייל הגיעה בעקבות שירותו הצבאי.

חייל השריון עבר 4 חודשים לפני שחרורו לפלוגה אחרת בגדוד בו שירת, לאחר שפלוגת "מחץ" בה שירת נסגרה. בפלוגה החדשה – "כפיר" – קיבל החייל יחס משפיל ומבזה מצד מפקדיו וזאת לאור היריבות בין הפלוגות:

חייל השריון עבר טקס משפיל בו נתלש תג יחידת פלוגתו הקודמת "מחץ" ממדיו אל מול שאר חייל הפלוגה, הוא אולץ לבצע עבודות ניקיון ושמירה כטירונים בפלוגה, ואף כשביקש לצאת לאזכרה של קרוב משפחתו נאלץ להישאר ל"שבת שמירה" בה נשארו רק הטירונים בפלוגה.

לאחר שתלונותיו של החייל על היחס המשפיל וההתעמרויות לא נענו, ואף אוים בעונשים, פנה בבקשה להעבירו לשרת בפלוגה אחרת – ונענה באופן מיידי.

כחודש לאחר שחרורו מהצבא התפתחה אצל החיים סוכרת נעורים והוגשה תביעה במשרד הביטחון להכירו כנכה צה"ל וקבלת תגמולים בהתאם, אך תביעתו נדחתה. בערעור לבית המשפט השלום, צירף עורך דינו יואב אלמגור חוות דעת רפואית התומכת בקיומו של קשר סיבתי בין מצבי דחק לבין התפרצות מחלת הסוכרת.

בית משפט השלום קיבל את תביעת החייל כנגד חוות דעת משרד הביטחון בה נטען כי מעולם לא הוכח קשר בין מצב מתח לבין פריצת סוכרת נעורים. בפסק הדין נקבע כי האירועים אותם חווה החייל במהלך שירותו בפלוגה הינם חריגים ונחוו אצלו כאירועי דחק ויש לראות בהם גורמים שהובילו להתפרצות הסוכרת.

משרד  הביטחון הגיש ערעור על החלטה זו לבית המשפט המחוזי, אשר כאמור לאחרונה דחה את הערעור, והטיל על משרד הביטחון הוצאות משפט בסך 10 אלף ש"ח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו