באופוזיציה מנסים: הצעה לביטול חוק המרכולים

באופוזיציה מנסים: הצעה לביטול חוק המרכולים

בעוד ניסיון של האופוזיציה להפלת הממשלה הצרה, יעלו מחר (רביעי) סיעות 'יש עתיד' ו'מרצ להצבעה את ביטול חוק המרכולים שקידם השר אריה דרעי והמפלגות החרדיות

המבחן הבא של הקואליציה: הצעה לביטול חוק המרכולים
  הצבעה על חוק המרכולים בכנסת (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

בעוד ניסיון של האופוזיציה להפלת הממשלה הצרה, יעלו מחר (רביעי) סיעות 'יש עתיד' ו'מרצ להצבעה את ביטול חוק המרכולים שקידם השר אריה דרעי והמפלגות החרדיות.

בעוד באופוזיציה מקווים, בקואליציה מתנדנדת חוששים מהמבחן, שכן ישנם רק 61 חברי כנסת בקואליציה ובעיקר מול חברי סיעת כולנו הליברלים וכן לעזרת הח"כים מהליכוד שרן השכל ואמיר אוחנה שעלולים להצביע בעד בצעת החוק.

ח״כ מוסי רז, יוזם ההצעה הגיב: ״חוק המרכולים נכפה על אזרחי ישראל מתוך אינטרסים פוליטיים צרים שאין בינם ובין רצון הציבור כלום ושום דבר. אנחנו מתקרבים לשחרור מעול ממשלת הימין ורק מתאים לשחרר את אזרחי ישראל גם מעולו של החוק הזה. הציבור בישראל לא צריך שיגידו לו איך לנהל את יום המנוחה שלו. אני קורא לחברי סיעת כולנו – עזרו לנו להחזיר את הכוח לאזרחים ולתת להם לחיות את חייהם כרצונם".

נזכיר, כי החוק לפיו, הוענק לשר הפנים הסמכויות לשנות חוקי עזר עירוניים ובכך לסגור מרכולים בשבת, עבר בתחילת חודש ינואר בתום דיון מרתוני בכנסת שנמשך למעלה מ- 14 שעות. הוא עבר ברוב של 58 חברי כנסת בעד ו-57 נגד. נעדרו מההצבעה- השרה סופה לנדבר והח"כים שרן השכל, טלי פלוסקוב מרדכי יוגב ויוסי יונה.

כמו היום, גם שם לכל אורך ההצבעה שנמשכה למעלה משעה, קונן ברקע החשש של הקואליציה מהרוב הדחוק, שיתבטא בקושי של חברי הכנסת להצביע על מאות ההסתייגויות לאורך זמן ממושך ובשעת לילה מאוחרת, מה שהביא לכך שחלקם לחצו בטעות על ההצבעה הלא נכונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חוקים בולשביקים
בושה וחרפה | 27-11-2018 17:59
שוק חופשי. תנו לשוק להחליט. חוקים למי מותר לעבוד מתי ואיפה יש במדינות בולשבקיות וקומוניסטיות.