היועמ"ש: "לא מקבל שיורו לי מי יגיע לייצג בכנסת" - סרוגים

היועמ"ש: "לא מקבל שיורו לי מי יגיע לייצג בכנסת"

היועמ"ש מנדלבליט התייחס לכותרות האחרונות, תקף את שקד על התנהלותה בעניין דינה זילבר: "לא אקבל שיורו לי מי יגיע לייצג משרד כזה או אחר". על פרשת הצוללות: "צריכים להיות בטוחים שסחר ביטחוני מתנהל כמו שצריך"

היועמ"ש: "לא מקבל שיורו לי מי יגיע לייצג בכנסת"
  דיני נפשות. מנדלבליט (צילום: יניב קופל)

בכנס חיפה למשפט שנערך באוניברסיטת חיפה, התייחס היועץ המשפטי לממשלה לפרשת 3000: "זו פרשה רצינית קשה ומאוד משמעותית. צריך לבדוק ולקבל החלטות. דברים צריכים להיבדק מערכתית והפרקליטות תסיים את הטיפול בו בקרוב. זה תחום חשוב ורגיש. כולנו צריכים להיות בטוחים שסחר ביטחוני מתנהל כמו שצריך."

מנדלבליט נשאל גם על מהירות קבלת ההחלטה בתיק והשיב: "אני חושב שזה לא אחראי. אני לא יודע אם יהיו השלמות או לא. יש פה המלצות של העמדה לדין של מספר גורמים. אני יכול להגיד שזה ייקח זמן קצר אבל זה לא רציני. בעיניי זה הדבר החשוב ביותר. אלה דיני נפשות וצריך לקבל החלטות מושכלות. המקצועיות שלנו זוהי תעודת הזהות שלנו, חייבים להקפיד על זה."

כשנשאל בייחס לתיקי נתניהו, השיב: "יש זכות יסוד לכל אדם שהחקירה תתנהל נגדו בצורה הגונה. אני מודע לאינטרס של הציבור לדעת מה קורה עם ראש הממשלה אבל עדיין צריך לעמוד בלחצים ולמצות את החקירה"

עימות מנדלבליט שקד

בכנס בחיפה התייחס גם לסוגיית דינה זילבר: "יש כאלה שרוצים לקחת את מה שקרה ולמנף זאת לפגיעה במוסד היועץ המשפטי לממשלה – ואת זה אני אעקור מהשורש. היועץ המשיך באותו עניין והתייחס לדרישתה של שרת המשפטים איילת שקד שעו"ד זילבר לא תגיע יותר לייצג את משרד המשפטים בכנסת, "האחריות לגבי הצוות שלי היא שלי בלבד ולא אקבל שיורו לי מי יגיע לייצג משרד כזה או אחר. ככל שיש טענות לגבי דברים שנאמרו בשם היועץ המשפטי לממשלה הן צריכות להיות מופנות אליי, ולא אל הכפופים לי ואני אדאג, אם אמצא לנכון לברר את הפרטים".

שקד בכנס חיפה (צילום: יניב קופל)

עוד אמר "גם אני רוצה ייעוץ משפטי מקצועי, אבל אי אפשר לנתק ייעוץ משפטי מקצועי מערכים. בהחלט מכניסים ערכים לייעוץ משפטי מקצועי". בכנס בחיפה דיברה לפניו שרת המשפטים ואמרה: "צריך להיזהר מפוליטיזציה של הייעוץ המשפטי לממשלה. כשיועץ משפטי נושא נאומים פוליטיים ועוד בכנסת, זה מסוכן ופוגע באמון של היועצים המשפטיים. אף אחד במערכת הייעוץ המשפטי לא יכול להביע דעות פוליטיות בדיונים בכנסת, ובוודאי לא להביע עמדה שהיא נגד עמדות הממשלה. הייעוץ המשפטי לא יכול להטיף ולבקר את הממשלה. אני לא רוצה לשמוע דעות פוליטיות ולא ערכים – אני רוצה ייעוץ משפטי מקצועי"

על דבר אחד הסכימו היועץ המשפטי והשרה – על כך שעל אף שיש גם חילוקי דעות ביניהם, הם יודעים לעבוד היטב תוך שיתוף פעולה.

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
יועץ שמאלני
י | 08-11-2018 19:10
2
אני מתפלא על היועץ המשפטי שאינו דן עניינית
אבי פלדמן | 08-11-2018 20:20
למה משחקי כבוד?? אביחי! אולי שווה להתייחס עניינית ולמנוע מגב' דינה זילבר לפגוע בתפקיד בו היא מחזיקה.
3
מה קרה למנדבליט?
אברי יצחק | 08-11-2018 21:56
רק שלטון מעניין את מנדבליט ? הוא נלחם למענה? אני משתומם... מה יש להשאיר פוליטיקאית כסגנית יועץ משפטי לממשלה?? היא לא יכולה ואסור לה להילחם על דעותיה ... מתפקיד זה שהיא ממלאת.
4
חוצפה! על דבר כזה
ליבנה | 08-11-2018 22:05
הייתי מעיף אותו מהפוליטיקה לגמרי! מר מנדלבליט, זכור שאינך אלא פקיד! על דבר כזה מגיע מכתב פיטורים או לפחות נזיפה חריפה ביותר!
5
מנדלבליט נראה אהבל מדבר כאהבל והוא אהבל
עמוס | 09-11-2018 0:09
מנדלבליט נראה אהבל מדבר כאהבל והוא אהבל
6
גם היועץ וגם עובדי מחלקתו הם עובדי מדינה
משה | 09-11-2018 8:13
גם היועץ וגם עובדי מחלקתו הם עובדי מדינה וכפופים לתקשיר המכתיב כללי התנהגות.
7
למנות את יורם שפטל ליועץ המשפטי!
הצעה | 09-11-2018 13:51
הוא משפטן מעולה וגם יש לו עיצות מצויינות.