בזמן ספירת הקולות: אתר משרד הפנים קרס - סרוגים

בזמן ספירת הקולות: אתר משרד הפנים קרס

במשרד הפנים התגאו באתר המיוחד שהיה אמור לעדכן לראשונה על תוצאות הבחירות בזמן אמת- אך דווקא במהלך ספירת הקולות האתר קרס. גם לאחר חזרת האתר הנתונים שהוצגו לא היו מעודכנים והמפות האינטראקטיביות לא פעלו

author-image
בזמן ספירת הקולות: אתר משרד הפנים קרס
  קרס ברגע האמת. אתר משרד הפנים (צילום מסך)

תקלת בחירות: הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו אמש (שלישי) היו אמורות להיות הראשונות שבהן תוצאות האמת היו נגישות לציבור בלחיצת עכבר. במשרד הפנים התגאו לפני הבחירות באתר המיוחד שהוקם, שהיה אמור להציג לציבור את נתוני ספירת הקולות- אך ברגע האמת אתר משרד הפנים קרס וגולשים רבים לא יכלו לגשת לאתר.

האתר קרס לראשונה בשעה 22:00, עם סגירת הקלפיות ותחילת הספירה. גם לאחר שחזר, האתר הראה רק כמה אנשים הצביעו ביישוב ואת אחוזי ההצבעה בכל קלפי- אך ללא פילוח ההצבעה וכמות הקולות שנרשמו לכל מתמודד. רק בשעה 3 לפנות בוקר החלו להופיע נתוני ההצבעה, אך גם אז הנתונים שהוצגו לא היו מעודכנים ולא היה ניתן לדעת כמה אחוזים מהקולות כבר נספרו.

בעקבות התקלות הרבות, במשרד הפנים בחרו להעלות קבצי אקסל לאתר אשר הציגו את הנתונים, אך גם כאן נרשמו תקלות רבות כשהמספרים לא שיקפו את הדיווחים במציאות. בין השאר נטען כי המועמד יוסי דייטש קיבל רק 2,100 קולות בלבד, בעוד שבתוצאות האמת נקבע כי הוא קיבל כ-41 אלף קולות.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "משרד הפנים הוביל הלילה מערכת בחירות מהמורכבות, וללא ספק הגדולה ביותר שהתקיימה בישראל. לצורך כך פיתח המשרד מערכת אפליקטיבית, שמטרתה העברת נתונים מהקלפיות בזמן אמת, ומערכת נוספת אינטרנטית (GIS), שתפקידה היה להעניק סיוע נוסף בהנגשת נתונים לציבור באופן גרפי. בשלב מסוים הוחלפה ה-GIS בחלופות נתונים שהוכנו מראש. על פי תוכנית מוסדרת, ממשיך המשרד לנהל את הבחירות עד לסיומן המוצלח".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו